Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów (Nowy start w Małopolsce z EURESEM)
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów (Nowy start w Małopolsce z EURESEM)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuNowy start w Małopolsce z EURESEM
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do każdego, kto chce podnieść swoje kompetencje w zakresie asertywnej komunikacji z innymi i rozwiązywania konfliktów, w szczególności do pracowników i menedżerów różnych szczebli organizacji.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji30-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności wyrażania własnych potrzeb i opinii w sposób asertywny oraz skutecznego zarządzania konfliktami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posiada wiedzę z zakresu asertywności i rozwiązywania konfliktów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po udziale w szkoleniu: • zna pojęcie asertywności i jej roli w komunikacji interpersonalnej, • wie, czym charakteryzują się asertywne zachowania, • potrafi wskazać różnice między zachowaniem asertywnym, agresywnym, pasywnym i manipulacyjnym, • wie jakie są techniki asertywnej komunikacji, • zna zasady dotyczące udzielania asertywnej informacji zwrotnej w modelu FUKO, • rozpoznaje typy konfliktów w zespole, • zna strategie rozwiązywania konfliktów oraz techniki mediacji i negocjacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zachowywać się asertywnie oraz rozwiązywać konflikty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po udziale w szkoleniu: • potrafi wskazać swoje zasoby w kontekście asertywnej komunikacji i rozwiązywania konfliktów, • potrafi asertywnie komunikować się z innymi, • potrafi skutecznie wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania w sposób szanujący innych, • potrafi lepiej zarządzać swoimi emocjami w sytuacjach konfliktowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwinie swoje kompetencje społeczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po udziale w szkoleniu: • potrafi efektywnie współpracować i komunikować się z innymi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do Asertywności
- Definicja asertywności – czym jest, a czym nie jest asertywność
- Różnice między zachowaniem asertywnym, agresywnym, pasywnym i manipulacyjnym
- Korzyści z bycia asertywnym w życiu zawodowym i osobistym
Moduł 2: Techniki Asertywnej Komunikacji
- Kluczowe elementy komunikacji asertywnej: jasność, pewność siebie, szacunek do siebie i innych
- Techniki: model FUKO
- Jak mówić „nie” w sposób asertywny
Moduł 3: Aktywne i asertywne słuchanie
- Czym jest aktywne słuchanie i jak wpływa na komunikację
- Techniki aktywnego słuchania: parafrazowanie, odzwierciedlanie, klaryfikacja
- Praktyczne zastosowanie słuchania aktywnego w asertywnej komunikacji
Moduł 4: Wprowadzenie do Rozwiązywania Konfliktów
- Rodzaje konfliktów: interpersonalne, grupowe, organizacyjne
- Etapy konfliktu – od nieporozumienia do eskalacji
- Rola emocji w konflikcie – jak zarządzać emocjami swoimi i innych
Moduł 5: Techniki Rozwiązywania Konfliktów
- Strategie rozwiązywania konfliktów: unikanie, rywalizacja, kompromis, współpraca, dostosowanie
- Model rozwiązywania konfliktów
- Techniki mediacyjne – jak prowadzić rozmowę mediacyjną.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 160,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 160,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Szczepanek
Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie biznesowym z zakresu sprzedaży i obsługi klienta,
zarządzania pracownikami oraz wyzwalania potencjału pracowniczego. Skutecznie prowokuje do odkrywania i rezygnacji z utartych schematów myślenia hamujących rozwój i zastąpienia ich twórczym podejściem.
• Na jej koncie jest ponad 7000 godzin pracy szkoleniowej, doradczej i superwizyjnej oraz ponad 3000
godzin coachingu indywidualnego
• Prowadzi szkolenia:
-sprzedażowe
-menedżerskie
-umiejętności osobistych (m.in. „Współpraca w zespole”; „Efektywność osobista”,; „Komunikacja
interpersonalna”)
• Doradza m.in. w zakresie sprzedaży, zarządzania pracownikami i wyzwalania potencjału
pracowniczego (optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów)
• Prowadzi Assessment i Development Center pod kątem selekcji i doboru oraz awansu pracowników
• Projektuje autorskie programy szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne opracowane przez prowadzącego szkolenie.
Informacje dodatkowe
Terminy szkoleń zostaną ustalone wspólnie po zebraniu się grupy i skonsultowaniu potrzeb poszczególnych uczestników. Harmonogram zostanie umieszczony co najmniej 5 dni przed ropoczęciem szkolenia.
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby spoza projektu. Prosimy o kontakt w sprawie szczegółów.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komputer/urządzenie mobilne z dostępem do internetu.