Zarządzanie i kierowanie zespołem w praktyce. Przywództwo i motywacja - szkolenie
Zarządzanie i kierowanie zespołem w praktyce. Przywództwo i motywacja - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów, którzy kierują zespołem i chcą udoskonalić 3 funkcje kierowania (przewodzenia i motywowania) zespołem: komunikowanie (celów - delegowanie, zasad, oczekiwań, rozmów dyscyplinujących, w konflikcie), rozwijanie pracowników poprzez coaching, usprawnienia, empowerment. Celem szkolenia jest wsparcie w zwiększeniu autorytetu oraz efektywności w kierowaniu i zarządzaniu. Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny szkolenia "Zarządzanie i kierowanie zespołem w praktyce. Przywództwo i motywacja" to wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem oraz inspirującego i motywującego jego członków do osiągania wspólnych celów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi kierować procesami w zespole poprzez odpowiednie wyznaczanie celów | Kryteria weryfikacji Potrafi formułować jasne, konkretnie określone cele, które są zgodne z misją i strategią zespołu lub organizacji.Potrafi komunikować cele w sposób klarowny i inspirujący, motywując członków zespołu do ich osiągania. Potrafi dostosowywać cele do zmieniających się warunków, świadomie reagując na nowe wyzwania i okoliczności. Potrafi wyznaczać cele SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady motywacji pozafinansowej | Kryteria weryfikacji Posiada świadomość różnorodnych czynników motywacyjnych, takich jak uznawanie osiągnięć, satysfakcja z pracy, rozwój zawodowy, odpowiedzialność, wyzwania, oraz praca w zespole.Potrafi identyfikować indywidualne potrzeby i preferencje motywacyjne członków zespołu, dostosowując strategie motywacyjne do ich specyficznych oczekiwań. Potrafi stosować techniki pozytywnego wzmacniania, takie jak pochwały, uznanie osiągnięć, nagrody niematerialne, oraz wyrażanie wdzięczności, aby zwiększyć motywację i zaangażowanie zespołu. Potrafi budować kulturę organizacyjną opartą na wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego pracowników, oferując im możliwości rozwoju kompetencji, szkoleń, oraz udziału w interesujących | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje odpowiednie zachowania menedżera mającego decydujący wpływ na rozwój zespołu | Kryteria weryfikacji Potrafi budować zaufanie i szacunek wśród członków zespołu poprzez konsekwentne i uczciwe działanie oraz wykazywanie empatii i zrozumienia dla ich potrzeb.Potrafi być przywódcą wzorowym, prezentując pozytywne zachowania i postawy, które inspirują innych do osiągania wyższych standardów i rozwoju osobistego. Potrafi komunikować jasne i klarowne oczekiwania oraz cele, wyjaśniając ich znaczenie i wpływ na organizację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna mocne i słabe strony jako lidera zespołu | Kryteria weryfikacji Potrafi świadomie identyfikować i analizować swoje mocne strony jako lidera, takie jak umiejętność komunikacji, zdolność do motywowania innych, umiejętność delegowania zadań, oraz umiejętność rozwiązywania problemów.Potrafi wykorzystywać swoje mocne strony jako lidera do efektywnego kierowania zespołem, osiągania celów organizacyjnych oraz wspierania rozwoju zawodowego członków zespołu. Potrafi być otwarty na konstruktywną krytykę oraz opinie innych osób w zespole, aby lepiej zrozumieć swoje słabe strony jako lidera. Potrafi identyfikować i akceptować swoje słabe strony jako lidera, takie jak brak cierpliwości, trudności w delegowaniu zadań, konfliktowe zachowania, oraz słaba umiejętność radzenia sobie ze stresem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wstęp, integracja, prezentacje trenera i uczestników oraz ich oczekiwań od szkolenia
- Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
- Definicja zarządzania zespołem i kierowania zespołem
- Czym jest rządzenie? a czym zarządzanie?
2. Cechy Efektywnego Lidera
- Reguły i zasady szefa
- Przywództwo
- Odpowiedzialność i delegowanie zadań
- Skuteczność i konsekwentność liderów
- Wiarygodność Menedżera
3. Analiza stylu kierowania
- Poznanie własnego stylu kierowania – test
- Poznanie czterech stylów kierowania
- Kiedy należy stosować styl: dyrektywny, współpracujący, luberalny, kooperujący
- Skutki zastosowania właściwego i niewłaściwego stylu
- Symulacja przypadku na temat ustalenia etapu rozwoju pracowników i zastosowania właściwego stylu kierowania
4. Zestaw psychologicznych narzędzi Menedżera
- Odsłona własnych intencji
- Informacja zwrotna
- Pytania i parafrazy
- Typologia zachowań- analiza pozwalająca scharakteryzować przewodni typ zachowań pracowników
- Sztuka wyznaczania jasnych celów i ich prezentacji
- Narzedzia rozwoju pracowników -
- Menedżer coachem
- Jak wdrożyć w zespole EMPOWERMENT?
- Angażowanie pracowników do podejmowania decyzji, brania odpowiedzialności
5. Co motywuje pracowników?
- motywacja finansowa
- motywacja pozafinansowa
- metody rozpoznania motywatorów pracownika
- co motywuje Ciebie?
- autodiagnoza motywacji
- jak zaangażować pracowników bez stosowania motywatorów?
6. Przeprowadzanie trudnych rozmów pracowniczych
- Konstruktywna krytyka
- trening umiejętności
- Konstruktywna pochwała
- trening umiejętności
- Stawianie granic
- Asertywność
- Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji
- Negocjacje pracownicze nastawione na współpracę
- trening umiejętnosci w zakresie negocjacji pracowniczych
7. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenia prowadzone są w grupach do 20 osób. Ponadto podczas szkolenia uczestnicy dzielini są na mniejsze podgrupy (3-4 osoby) lub pary i wykonują w nich zadane przez trenera ćwiczenia.
Sala szkoleniowa wyposażona jest w stanowiska dla uczestników (stoliki i krzesła ustawione w kształt litery U). Dodatkowo sala wyposażona jest w stanowisko dla trenera, rzutnik, flipchart. Dla każdego uczestnika przygotowany jest również notatnik i długopis.
Od uczestników wymagana jest obecność (min. 80%), którą uczestnik potwierdza składając swój podpis na liście obecności, aktywny udział w szkoleniu oraz chęć współpracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wstęp, integracja, prezentacje trenera i uczestników oraz ich oczekiwań od szkolenia | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Cechy Efektywnego Lidera | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Analiza stylu kierowania | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Analiza stylu kierowania | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Zestaw psychologicznych narzędzi Menedżera | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Zestaw psychologicznych narzędzi Menedżera | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Co motywuje pracowników? | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 przerwa | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przeprowadzanie trudnych rozmów pracowniczych | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Maciej Grzeszyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący Katarzyna Porembska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 00:35 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 476,00 PLN
- Koszt usługi netto1 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto123,00 PLN
- Koszt godziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Grzeszyk
Od ponad 20 lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń oraz indywidualnym doradztwem w zakresie sprzedaży i zarządzania, w tym optymalizacji procesów biznesowych. Jest ekspertem w zarządzaniu projektami oraz procesami. Inżynier budownictwa lądowego (Politechnika Warszawska) a jednocześnie absolwent studiów SWPS (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) Negocjacje i Mediacje. Główny pomysłodawca stworzenia Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Podczas prowadzonych szkoleń duży nacisk kładzie na praktyczne wykorzystanie prezentowanych narzędzi. Jest również mediatorem rozwiązując konflikty w zespołach pracowniczych oraz między właścicielami czy członkami zarządu. Jest doradcą dla zarządów firm, w aspektach strategii sprzedaży, zarządzania i kierowania, w tym podejmowania trudnych decyzji.
Katarzyna Porembska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały uzupełniające w formie prezentacji lub dokumentów tekstowych, e-podręczników zostaną przesłane bezpośrednio do uczestnika po szkoleniu drogą elektroniczną. Każdy uczestnik dostanie na szkoleniu notatnik i długopis do własnych notatek.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat/zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie zajęć na podstawie wypełnionej ankiety.
Istnieje również skorzystanie z usługi w cenie netto po przedłożeniu stosownego oświadczenia umożliwiającego wystawienie faktury ze stawką "zw".
Możemy zorganizować również szkolenie zamknięte dla Państwa firmy, w jej siedzibie lub poza nią. Zapraszamy do kontaktu. Więcej informacji na naszej stronie www.eszkolenia.pl
„Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój"
Adres
Adres
ul. Kościeliska 40 a
34-500 Zakopane
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi