Akademia HR usługa szkoleniowa - Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Akademia HR usługa szkoleniowa - Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do przedsiębiorców MŚP i ich
pracowników zajmujących się w firmie procesami HR lub przeznaczonych
do awansu w dziale HR, a zwłaszcza do tych osób, które są lub będą odpowiedzialne za tworzenie strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony
rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”, a także za wdrażanie
rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb
różnych grup interesariuszy oraz aktywne włączenie w procesy
rozwojowe wszystkich grup społecznych adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. - Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HR -zarządzania kapitałem ludzkim oraz do wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym. Nabędzie umiejętności wdrażania zmian w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań
i procesów HR, pracy z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomiePolski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat głównych wyzwań i trendów na polskimrynku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzaniakapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat współczesnych trendów społeczno-gospodarczych oraz zasad zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmyz jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego TestuDecyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacjii wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat współczesnych trendów społeczno-gospodarczych oraz zasad zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnejwłasnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowańadekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzeniazmian. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystanieminnowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych gruppracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się dentyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy,niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy(m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działaniazwiązane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacjiHR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj (ang: Start – Stop – Continue) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego TestuDecyzyjnego (Situational Decision Test). Minimum pięć pytań sytuacyjnych odnoszących się do opisanych w kompetencji efektów uczenia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Zarządzanie zmianą w środowisku pracy – celowość, adaptacja w nowoczesnym środowisku pracy, podstawowe pojęcia
- Rozpoznawanie wewnętrznych czynników sprzyjających lub hamujących zmiany – podstawowe narzędzia (SWOT, PESTLE)
- Projektowanie skutecznych planów zarządzania zmianą
- Komunikacja zmian i zarządzanie oporem, metodyki i narzędzia wprowadzania zmian
- Ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą: ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian, budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian.
- Analiza umiejętności obecnych pracowników w kontekście nowych wymagań rynku pracy
- Identyfikacja kluczowych ról i kompetencji niezbędnych dla przyszłego sukcesu organizacji.
- Budowanie programów mentoringowych.
- Reguły projektowania strategii HR oraz określenie roli funkcji personalnej w dobie zmian organizacyjnych.
- Zarządzanie różnorodnością jako wiodąca kompetencja zmiennej rzeczywistości
- Uważność (mindfulness) w zmianie jako źródło przywództwa nowoczesnych liderów.
- Innowacyjne rozwiązania budowania zespołów działających w warunkach zmiany.
- Wsparcie dla zdrowia psychicznego pracowników – w oparciu o autorską grę psychologiczną Po Moc - diagnoza sytuacji mogących generować stres i niepewność wśród pracowników w ramach programu well-being.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Zarządzanie zmianą w środowisku pracy – celowość, adaptacja w nowoczesnym środowisku pracy, podstawowe pojęcia- wykład | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Rozpoznawanie wewnętrznych czynników sprzyjających lub hamujących zmiany – podstawowe narzędzia (SWOT, PESTLE)- wykład | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Projektowanie skutecznych planów zarządzania zmianą - wykład, chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Komunikacja zmian i zarządzanie oporem, metodyki i narzędzia wprowadzania zmian- wykład, dyskusja, chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą: ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian, budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian - wykład, chat | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Analiza umiejętności obecnych pracowników w kontekście nowych wymagań rynku pracy- wykład, ćwiczenia | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Identyfikacja kluczowych ról i kompetencji niezbędnych dla przyszłego sukcesu organizacji - chat, dyskusja, testy | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Budowanie programów mentoringowych - wykład, chat, przykłady | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Reguły projektowania strategii HR oraz określenie roli funkcji personalnej w dobie zmian organizacyjnych - wykład, chat | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Zarządzanie różnorodnością jako wiodąca kompetencja zmiennej rzeczywistości- wykład, ćwiczenia, dyskusja | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Uważność (mindfulness) w zmianie jako źródło przywództwa nowoczesnych liderów- ćwiczenia, chat | Prowadzący Rafał Nowak | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Innowacyjne rozwiązania budowania zespołów działających w warunkach zmiany. | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Wprowadzenie doautorskiej gry psychologicznej Po Moc | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Wsparcie dla zdrowia psychicznego pracowników – autorska gra psychologiczną Po Moc - diagnoza sytuacji mogących generować stres i niepewność wśród pracowników w ramach programu well-being-gra | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Wsparcie dla zdrowia psychicznego pracowników – autorska gra psychologiczną Po Moc - diagnoza sytuacji mogących generować stres i niepewność wśród pracowników w ramach programu well-being-gra | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Post test | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 060,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 060,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Reisch-Klose
doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób
dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia
szkolenia. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka z języka angielskiego (w tym języka biznesowego).
Certyfikowana coach i trenerka organizacji VCC (biznes/life coach), certyfikowana konsultantka
testu odporności psychicznej MTQ48/72by AQR International, UK). Certyfikat w zakresie teorii
osobowości Persolog, Łączy umiejętności tai chi/qui gong oraz jogi śmiechu (śmiechoterapii),
tworząc autorką metodę zarządzania stresem. Interesuje się pracą w nurcie prowokatywnym,
potwierdzane dyplomem Instytutu Komunikacji Prowokatywnej PROVOCARE., Zwolenniczka strategii "błękitnego oceanu" oraz pracy opartej na relacjach i wartościach. Inicjatorka szkoleń, konferencji i
kursów w zakresie równouprawnienia kobiet, głównie w przestrzeni zawodowej i biznesowej oraz
powrotu na rynek pracy kobiet wykluczonych. Specjalistka w zakresie storytelingu i bajkoterapii,
autorka książek dla dzieci i dorosłych.
Twórczyni autorskiej gry coachingowo – rozwojowej PO MOC, WYPRAWA W GŁĄB SIEBIE
Rafał Kapuśniak
podobnej tematyce w ostatnich 24 miesiącach.
Wykształcenie wyższe: Uniwersytet Śląski , Wydział Prawa i Administracji oraz Wydział Nauk
społecznych (politologia). Certyfikat Ekspert doradztwa zawodowego.
Zarządzał placówkami bankowymi (mBank, Nest Bank, Bank Handlowy, Getin Bank), zespołami
pracowników towarzystw ubezpieczeniowych. Był odpowiedzialny za
rekrutację i szkolenia pracowników oddziałów, realizację planów sprzedażowych placówek
oraz własnych planów sprzedażowych. Prowadził liczne negocjacje z klientami. Pozyskiwał
pracowników i pracował w działach HR. Zajmował się rekrutacją doradców inwestycyjnych,
prowadzeniem szkoleń z zakresu inwestycji oraz przeprowadzaniem certyfikacji w placówkach
bankowych.
Jako osoba odpowiedzialna za szkolenia nowych pracowników stworzył materiały
szkoleniowe, m.in. wewnętrzny podręcznik dla Banku Handlowego z zakresu technik sprzedaży
i negocjacji handlowych. Nadzorował doradców telesprzedaży i doradców terenowych na
terenie całej Polski. Zajmował się też organizacją eventów sprzedażowych. Od czterech lat
pracuje jako specjalista ds. szkoleń rozwojowych i trener w firmie szkoleniowej.
Odbyte kursy i szkolenia : prowadzenie szkoleń metodą warsztatową- Kontrakt osh,
Komunikacja i Technisprzedaży, Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwie, Przywództwo
sytuacyjne SLII, Team Leader Development Plan - Motywowanie pracowników,
mejl:rafal.kapusniak1@gmail.com
Rafał Nowak
szkoleniach i ponad 60 godzin doświadczenia doradczego w ostatnich dwóch latach o
podobnej tematyce dla osób dorosłych oraz w zakresie usług marketingowych i sprzedaży B2B
oraz B2C. Ponadto 7 lat doświadczenia w sprzedaży, rekrutacji, wdrażaniu programów,
systemach technicznych i analizie danych, marketingu. WYKSZTAŁCENIE Uniwersytet Śląski w
Katowicach DORADZTWO FILOZOFICZNE I COACHING Praca licencjacka na temat: „Perswazja
i manipulacja w pracy z klientem na przykładzie pracy handlowca”, Górnośląskie Centrum
Edukacyjne, Uzyskany tytuł mechatronika z wyróżnieniem, w zakresie automatyzacji i
robotyzacji procesów produkcyjnych. KURSY I CERTYFIKATY Szkoła Pierwszego Klienta -
Akademia.pl Szkoła Budowania Firmy - Akademia.pl Szkoła Marketingu - Akademia.pl,Podstawy
LinkedIn - Eduwords YES!- Young Entrepreneurs Succeed LiveSpace Marketing,internetowy kurs
zaawansowany II stopnia - PARP Marketing internetowy kurs zaawansowany Istopnia II stopnia -
PARP E-commerce i marketing internetowy w MŚP - PARP Zarządzanie sprzedażą i relacjami z
klientami - PARP Budowanie i utrzymywanie relacji z klientem - PARP Marketing w CV - Wojciech
Bizub Local Training Course - AEGEE GLIWICE Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych
Cykl szkoleń w ramach "Akademii Menadżera". Od 2019 roku jest Specjalistą ds. Wdrożeń i zajmuje
się szkoleniem nowych wolontariuszy oraz Jak zbudować model biznesowy firmy?
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje, materiały on-line do pobrania, kwestionariusz samooceny, Test kompetencyjny z wynikami
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu
kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu,
ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 17 godzin zegarowych.
W każdym dniu przewidziano jedną przerwę 15-minutową.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa będzie prowazona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 03.10.2024 (godz. 8:00) do 07.10.2024 (godz. 13.15.).
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe –
szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G)
NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I
MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+,
Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub
bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon