Negocjacje biznesowe – techniki i mechanizmy wywierania wpływu, perswazji
Negocjacje biznesowe – techniki i mechanizmy wywierania wpływu, perswazji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby negocjujące z partnerami biznesowymi, handlowcy, kierownicy, osoby zarządzające oraz inne negocjujące
z klientem zewnętrznym i wewnętrznym. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji19-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia negocjacji, ze szczególnym uwzględnieniem technik budowania kontaktu, przełamywania oporu i wywierania wpływu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność przygotowania i prowadzenia negocjacji zgodnie z zaplanowanym scenariuszem; umiejętność wykorzystania poznanych technik pokonywania oporu w kontakcie z klientem; umiejętność motywowania kontrahentów do podejmowania sprzyjających decyzji; umiejętność prowadzenia negocjacji w sytuacjach konfliktowych i pod presją; umiejętność wykorzystania swoich mocnych stron i formułowania przekonywujących argumentów | Kryteria weryfikacji Uczestnictwo w zajęciach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Przygotowanie mentalne i wewnętrzna motywacja w procesie negocjacji:
• Zmiana własnego nastawienia i motywacji,
• Techniki budowania pewności siebie, określenie mocnych i słabych stron osobowości istotnych w kontakcie z klientem podczas negocjacji.
• Czynniki motywujące mnie do działania czy tylko kasa? Automotywacja.
• Motywowanie do współpracy i większych osiągnięć, wyznaczanie celów i ich realizacja.
• Jak znaleźć i rozwinąć swój największy czynnik motywacyjny przed rozpoczęciem negocjacji?
2. Komunikacja w procesie negocjacji:
• „SPIRALA AKTYWNEGO SŁUCHANIA” – od zorientowania na rozmówcę do intencji rozmówcy – ćwiczenia
w zakresie technik aktywnego słuchania: parafraza, pytania, klaryfikacja, odzwierciedlanie emocji, podsumowywanie, których celem jest nauczenie metod zachęcania do dyskusji i opiniowania negocjowanego kontraktu zamiast oceniania, interpretowania i wydawania poleceń.
• „SZTUKA ZADAWANIA PYTAŃ” – od ogółu do szczegółu. Technika lejka – zadawanie pytań, zmierzających do celu, czyli uzyskania oczekiwanej odpowiedzi. Pytanie otwarte, zamknięte, sugerujące, hipotetyczne. Ustalanie potrzeb klienta.
3. Język ciała i jego wpływ na przebieg negocjacji:
• Siła komunikacji niewerbalnej. Dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to jak się zachowujemy oraz jak odbierają nas inni?
• Prezentacja i autoprezentacja podczas negocjacji. Jak stworzyć spójny wizerunek podczas negocjacji by poziom werbalny i niewerbalny był identyczny?
• Techniki budowania wiarygodności przekazu: ton głosu, gesty, słowa.
• Dopasowanie się do rozmówcy, czyli odzwierciedlanie swoim zachowaniem zachowania partnera w rozmowie.
4. Własny styl negocjacyjny oraz rozpoznawanie partnera biznesowego:
• Strategie i taktyki negocjacyjne: negocjacje konfrontacyjne i negocjacje integrujące. Wybór strategii negocjacyjnej.
• Komunikacja bez przemocy Rosenberga
• Planowanie procesu negocjacji nastawionych na długofalową współpracę z partnerem.
• Przygotowanie do negocjacji – schemat postępowania.
• Wyznaczanie celów negocjacji. Rozpoznawanie celów negocjacji drugiej strony.
• Pojęcie BATNA – jakie są najlepsze alternatywy dla negocjowanego porozumienia?
• Rola i znaczenie ustępstw.
5. Elementy procesu negocjacji:
• Momenty trudne w trakcie negocjacji.
• Negocjacje przez telefon.
• Negocjacje ze stałymi klientami – jak wprowadzać zmiany w warunkach współpracy?
• Renegocjacje warunków umowy – impas, agresja partnera, unikanie nacisku.
• Szukanie obszarów wspólnych i możliwości porozumienia.
• Troska o nieformalność kontaktu.
6. Z kim będę negocjował?
• Typy osobowości, jak będę negocjował z poszczególnym typem osoby.
• Tożsamość negocjatora.
• Jak zadawać pytania, jakich używać argumentów i jak wywierać wpływ by partnerzy podjęli decyzje.
• Testy na typ osobowości, oraz obrazowy miniwykład nt. danych typów.
7. Rola psychologii w negocjacjach:
• Techniki perswazji w negocjacjach.
• Obrona przed „agresją” i manipulacją w procesie negocjacji.
• Perswazyjna komunikacja lingwistyczna – słowo w negocjacjach.
• Ważne słowa i zwroty oraz te, których należy nie używać negocjując.
• Programowanie za pomocą pozytywnych słów.
• Forma i struktura języka i jej znaczenie w skutecznym oddziaływaniu na rozmówcę.
• Podstawowe reguły i techniki wywierania wpływu. Prezentacja reguł i technik perswazji z zastosowaniem omówionych reguł perswazji.
• Rekomendacja za pomocą języka korzyści. Sztuka argumentowania swoich racji.
• Właściwa i przekonywująca prezentacja swoich warunków.
8. Budowanie pozytywnej atmosfery i relacji z klientem po zakończonych negocjacjach:
• Znaczenie podsumowania i zakończenia rozmów negocjacyjnych.
• Rola dobrego zakończenia negocjacji niezależnie od ich wyniku.
• Budowanie trwałych relacji i” mostów w przyszłość”.
• Metody ewaluacji negocjacji i kontrola realizacji założonych wcześniej celów.
9. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem konkretnych sytuacji Uczestników z zakresu negocjacji z klientem: renegocjacje, zmiana postaw, negocjacje twarde, negocjacje miękkie, rozmowa telefoniczna, zamykanie negocjacji, praca z oporem w negocjacjach, czynienie ustępstw w negocjacjach.
10. Podsumowanie warsztatów. Deklaracja wdrożeń i zastosowania poznanych technik i zachowań.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Przygotowanie mentalne i wewnętrzna motywacja w procesie negocjacji | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Komunikacja w procesie negocjacji | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Język ciała i jego wpływ na przebieg negocjacji | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Własny styl negocjacyjny oraz rozpoznawanie partnera biznesowego | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Elementy procesu negocjacji | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Z kim będę negocjował? | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Rola psychologii w negocjacjach | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Budowanie pozytywnej atmosfery i relacji z klientem po zakończonych negocjacjach | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem konkretnych sytuacji Uczestników z zakresu negocjacji z klientem | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Podsumowanie warsztatów. Deklaracja wdrożeń i zastosowania poznanych technik i zachowań. | Prowadzący Arkadiusz Bednarski | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,45 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Arkadiusz Bednarski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Komplet autorskich materiałów w wersji elektronicznej, ułatwiających pracę podczas zajęć i umożliwiających zastosowanie poznanych metod w przedsiębiorstwie po zakończeniu szkolenia
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z Podmiotowego Systemu Finansowania jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Komplet autorskich materiałów w wersji elektronicznej, ułatwiających pracę podczas zajęć i umożliwiających zastosowanie poznanych metod w przedsiębiorstwie po zakończeniu szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
•platforma komunikacyjna – MS Teams.
•wymogi sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop, kamera wbudowana lub na USB, mikrofon, słuchawki lub głośniki,
•system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB,
łącze internetowe minimum 10 kb/s,•link z zaproszeniem na szkolenie zostanie przesłany drogą e-mail na 2 dni przed szkoleniem,
•dołączenie do szkolenia na platformie MS Teams.