Szkolenie – Zarządzanie oraz budowanie zespołu w zakresie zielonych kompetencji „green job"
Szkolenie – Zarządzanie oraz budowanie zespołu w zakresie zielonych kompetencji „green job"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby: monter maszyn i urządzeń przemysłowych, serwisanci, technik serwisant, administrator serwisu, kierownicy biura, przedstawiciele handlowi, specjalista ds. księgowości i kadr, specjalista ds. zamówień i logistki, koordynator projektów, kierownik działu handlowego, kierownik magazynu, pracownicy magazynu- kierowcy, specjalista ds. ofertowania i sprzedaży, kierownik działu handlowego, asystent ds. sprzedaży, asystent projektanta-kosztorysant, które chcą usprawnić zarządzanie oraz budowanie zespołu z uwzględnieniem zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowani uczestnika do nabycia wiedzy z zakresu ekologii, ochrony środowiska i zrównoważonego wykorzystania zasobów firmy poprzez efektywne wykorzystanie narzędzi analitycznych. Uczestnik nabędzie wiedzę na temat cyklu życia określonych produktów, urządzeń i świadczonych przez niego usług oraz ich wpływu na środowisko poprzez poznanie ścieżki recyklingu i będzie mógł objąć tzw. „zielone” stanowisko pracy. Będzie mógł przekazać nabytą wiedzę również klientom i inwestorom.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża zasady transformacjiekologicznej | Kryteria weryfikacji -rozumie i stosuje zasady transformacjiekologicznej, tłumaczy w zespole efekty proekologicznej pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje działania i narzędziazmniejszające negatywny wpływ swojej pracy na środowisko | Kryteria weryfikacji wykorzystuje w swojej pracyrozwiązania minimalizujące negatywne oddziaływanie na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Akceptuje złożony charakterzrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje myślenie systemoweoraz krytyczne, potrafi formułować problemy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Działa na rzecz zrównoważonegorozwoju, poprzez wykorzystanie zielonych kompetencji. | Kryteria weryfikacji -potrafi analizować przypadki dotyczącezrównoważonego zarządzania oraz potrafi opracować plan wdrożenia zielonych kompetencji w swojej firmie w zakresie innowacyjnych rozwiązań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza zespołem poprzezwykorzystanie zielonych umiejętności | Kryteria weryfikacji -skutecznie deleguje zadania poprzezwykorzystanie zasad zrównoważonego rozwoju, zdobywając przewagę nad konkurencją. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Realizacja szkolenia umożliwi zwiększenie konkurencyjności podmiotu poprzez nabycie umiejętnościzielonego zarządzania zasobami ludzkimi.
Efekt usługi
Efekt usługi:
-Podniesienie wydajności pracy
-Optymalizacja kosztów organizacji
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Cel biznesowy zostanie osiągnięty poprzez nabycie wiedzy dotyczącej łączenia koncepcji zarządzania środowiskowego i zarządzania zasobami ludzkimi w celu rozwijania „zielonych” umiejętności i zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zwiększenie efektywnego zarządzania zespołem z wykorzystaniem zielonych umiejętności doprowadzi do zwiększenia efektywności pracowników co przyczyni się do poprawy sytuacji finansowej firmy.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1.Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia
- Prezentacja uczestników.- Omówienie celów i metod pracy podczas szkolenia
2.Podstawy transformacji ekologicznej
- Czym jest transformacja ekologiczna? Główne zasady i założenia.- Rola lidera w transformacji ekologicznej. Korzyści i wyzwania związane z wdrażaniem transformacji ekologicznej w organizacjach.- Studium przypadku – przykłady firm stosujących zarządzanie poprzez wdrożenie transformacji ekologicznej.
3. Budowanie zespołu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju
- Role w zespole – jak rozpoznać mocne strony i talenty pracowników w zakresie zielonych umiejętności, w tym w działach handlowych, administracyjnych, serwisowych, księgowości oraz HR.- Metody budowania zespołu w zakresie zielonych umiejętności : współpraca, transparentność, otwarta komunikacja.- Ćwiczenia praktyczne
4. Zielone umiejętności w zarządzaniu zespołem
- Czym jest tzw. zielone zarządzanie zespołem ? Wpływ zielonych umiejętności na rozwój zawodowy i podniesienie efektywności w zespole, w tym dla działów administracyjnych, handlowych i serwisowych- i ich wpływ na dobrostan pracowników.
5.Zielone kompetencje w pracy zespołu
Czym są zielone kompetencje? Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.- Jak wdrażać zrównoważone praktyki w organizacjach? Przykłady ekologicznych działań w firmach.- Kształtowanie postaw proekologicznych w zespole, w szczególności w działach handlowych, serwisowych i administracyjnych
6.Case study oraz dyskusja grupowa
- Praca w grupach: analiza realnych przykładów zarządzania z wykorzystanie zielonych umiejętności w firmach.- Prezentacja wyników pracy zespołowej, omówienie wniosków i najlepszych praktyk
7.Komunikacja w tzw "zielonym zespole"
- Rola komunikacji w zrównoważonym zarządzaniu zespołem Techniki efektywnej komunikacji: feedback, aktywne słuchanie, dialog otwarty.- Ćwiczenia praktyczne – jak efektywnie komunikować cele i wartości w zespole, w tym w działach administracyjnych, handlowych, serwisowych oraz księgowych.
8.Delegowanie zadań
- Jak skutecznie delegować zadania i odpowiedzialność w zespole?- Znaczenie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników w zielonym zarządzaniu d.- Warsztaty – praktyczne przykłady delegowania zadań w zespole
9.Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Jak rozpoznawać i rozwiązywać konflikty w zespole, w tym między działami handlowymi,serwisowymi i administracyjnymi?- Mediacja i dialog w zielonym zarządzaniu zespołem .Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozwiązywania konfliktów w zespole
10.Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem
- Zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w długofalowym zarządzaniu zespołem.- Tworzenie planu działania w zakresie wdrożenia zielonych kompetencji z uwzględnieniem innowacyjnych rozwiązań, zasady zdobywania przewagi nad konkurencją. . Ćwiczenia praktyczne – opracowanie strategii zrównoważonego zarządzania zespołem, z uwzględnieniem specyfiki różnych działów firmy (handlowy, administracyjny, serwisowy,księgowość
11.Podsumowanie i ewaluacja
- Przegląd najważniejszych zagadnień poruszonych w trakcie szkolenia.- Indywidualne plany wdrożenia zdobytej wiedzy i umiejętności w miejscu pracy.- Feedback od uczestników
12. Walidacja usługi szkoleniowej-test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Podstawy transformacji ekologicznej | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Budowanie zespołu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Zielone umiejętności w zarządzaniu zespołem | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Zielone kompetencje w pracy zespołu | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Case study orz dyskusja grupowa | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Komunikacja w tzw. "zielonym zespole" | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Delegowanie zadań | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie i ewaluacja. Omówienie wypracowanych rozwiązań na konkretnych przykładach. | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja usługi szkoleniowej- test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 675,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 675,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto194,79 PLN
- Koszt osobogodziny netto194,79 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anita Gałek
Autor przeszło 140 publikacji eksperckich z zakresu przywództwa, sprzedaży i obsługi klienta dla Farmacja Praktyczna i Manager Farmacji.
Wiedza trenerska zdobyta w wyniku ponad 12 lat doświadczenia na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych i polskich organizacjach. Ponad 7 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z zarządzaniem rozproszoną siecią sprzedaży.
Warsztat nabyty poprzez prowadzenie od ponad 8 lat szkoleń dla kadr kierowniczych. Ponad 7-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń sprzedażowych (obsługa klienta, negocjacje, techniki sprzedaży).
Doświadczenie w pracy indywidualnej z przedsiębiorcami w oparciu o narzędzia coachingowe i mentoringowe. Konsultant w zakresie miękkiego HR-u i zarządzania procesami w organizacjach.
Współwłaścicielka Kobietowo.pl – portalu dla kobiet oraz inicjatywny promującej przedsiębiorczość kobiet. Autorka programów rozwojowych oraz warsztatów aktywizujących i wspierających kobiety
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godz. lekcyjnych, a przerwy i ćwiczenia praktyczne dostosowane do tempa pracy, możliwości i zaangażowania grupy. Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. Jest prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi i aktywizującymi ,rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, ,doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Trener podsumowuje każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom, którzy mają dostęp do prowadzącego poprzez zastosowanie narzędzi umożliwiających interaktywność: czat, ankiety, sesje Q&A.
Czas trwania wynosi 24 dydaktyczne, każda po 45min , co stanowi 18 godz. zegarowych.