Kurs Funkcjonalna elektrostymulacja TENS/EMS w logopedii i fizjoterapii – praktyczny kurs elektrostymulacji w pediatrii
Kurs Funkcjonalna elektrostymulacja TENS/EMS w logopedii i fizjoterapii – praktyczny kurs elektrostymulacji w pediatrii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony dla:
- logopedów,
- neurologopedów,
- fizjoterapeutów,
- terapeutów zajęciowych
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Warunek niezbędny do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji08-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie elektroterapii i elektrodiagnostyki w kompleksowym procesie terapeutycznym, uwzględniając motorykę dużą i małą oraz kompleks ustno-twarzowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje w zakresie w zakresie elektroterapii i elektrodiagnostyki w kompleksowym procesie terapeutycznym, uwzględniając motorykę dużą i małą oraz kompleks ustno-twarzowy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje rolę receptorów w procesie elektrostymulacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje anatomię w aspekcie fizjologii przewodnictwa nerwowo-mięśniowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zaburzenia artykulacji, zaburzania emisji głosu, zaburzenia foniatryczne w procesie prądów TENS i EMS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa oddziaływanie prądów małej częstotliwości | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje odpowiednio do potrzeb wybrane elektrody | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje analizę w ruchu i mowie u pacjenta i programuje terapię | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie pracuje przy pomocy elektrostymulacji u pacjentów z dysfunkcją motoryczną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje elektrostymulację funkcjonalną w logopedii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 20 godzin dydaktycznych
POGRAM KURSU :
Dzień 1
- Zapoznanie z anatomią w aspekcie fizjologii przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
- Rola receptorów w procesie elektrostymulacji
- Trening medyczny w procesie elektrostymulacji- pokaz ćwiczeń wraz elektroterapią
- Zaburzenia artykulacji, zaburzania emisji głosu, zaburzenia foniatryczne w procesie prądów TENS i EMS
- Elektrodiagnostyka. Przegląd i dobór odpowiednich elektrod wraz z parametrami
- Analiza pacjenta w ruchu i mowie spontanicznej, wybrane testy kliniczne
- Programowanie terapii.
Dzień 2
- Zapoznanie z odziaływaniem prądów małej częstotliwości
- .Elektrostymulacja u pacjentów z dysfunkcją motoryczną:
- -terapia stopy: stopa koślawa, szpotawa, stopa opadająca; trening chodu wraz elektrostymulacją (elektroda typu skarpeta, klapki, wkładki),
- - terapia ręki z wykorzystaniem innowacyjnych elektrod,
- - trening stabilizacji u dzieci wiotkich podczas elektrostymulacji,
- - chód gołębi analiza wraz funkcjonalnym rozluźnieniem,
- - elektrostymulacja w wadach postawy i asymetrii,
- - terapia bólu: dyskopatie, migreny,
- - pacjent z MPD, Dystrofią, SMA, zespoły genetyczne, autyzm, wcześniactwo - podejście funkcjonalne ćwiczenia wraz rozgałęzionymi elektrodami podczas zaangażowania motoryki dużej,
- - elektrostymulacja w zaburzeniach Integracji Sensorycznej - rola mechanoreceptorów, propriocepcja.
3. Elektrostymulacja funkcjonalna w logopedii:
- -elektrostymulacja języka podczas artykulacji,
- - elektrostymulacja podniebienia twardego i miękkiego,
- - elektroterapia stawu skroniowo-żuchwowego wewnątrz jamy ustnej,
- - elektrostymulacja krtani podczas fonacji,
- - elektroterapia zatok szczękowych i czołowych,
- - elektrostymulacja w medycynie estetycznej, zmarszczki, wypełniacze , nici, toksyna botulinowa,
- - aurikuloterapia (akupunktura ucha za pomocą prądu elektrycznego),
- - elektrostymulacja wraz z treningiem karmienia,
- -elektrostymulacja m. okrężnego mm. policzkowych podczas ćwiczeń funkcjonalnych,
- - aktywny trening oddechowy z elektrostymulacją, ćwiczenia oddechowe, terapia przepony.
Program szkolenia obejmuje naukę pracy z elektrodami specjalnie zaprojektowanymi dla najmłodszych pacjentów, zapewniającymi komfort i efektywność terapii. Praktyczny trening w elektrostymulacji zostanie połączony z pokazem ćwiczeń funkcjonalnych, wspomagających motorykę. Szkolenie obejmuje również ćwiczenia, które integrują elektrostymulację z aktywnością ruchową pacjentów. Uczestnicy nauczą się autorskich procedur doboru parametrów, które podnoszą jakość i skuteczność terapii.
Elektrodiagnostyka pozwala ocenić pobudliwość nerwów i mięśni, co jest kluczowe w zastosowaniu odpowiedniego procesu terapeutycznego. Przepływ prądu o bardzo niskim natężeniu przez mięśnie i nerwy usprawnia ich funkcje, wspomagając cały system nerwowo-mięśniowy oraz aparat artykulacyjny. Zabieg elektrostymulacji pobudza włókna mięśniowe i nerwowe, prowadząc do wzmocnienia siły, przyrostu masy i objętości mięśni.
Kurs trwa 20 godz. dydaktycznych, co stanowi 15 godz. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 2 h. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 1-4 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 5-7 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 2cd-3 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Wojewoda
Obecnie kończy międzynarodową szkołę Flanders International College of Osteopathy i prowadzi badania na Warszawskiej Akademii Medycznej oraz w szkole naturopatii. Codziennie praktykuje osteopatię z dziećmi z dysfunkcjami neurologicznymi i genetycznymi, w tym z chorobami rzadkimi, we własnym Centrum Terapeutycznym. Od ponad 10 lat stosuje elektrostymulację w terapii pacjentów z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi. Ukończone szkolenia:
Kurs Kalteneborna i Evjentha UEX, OEX, UWS, OWS, AEX1, AEX2,AWS1,AWS2
Kurs Kinesiotapingu
Kurs Fascial Distortion Model FDM
Kurs manipulacji krótkodzwigniowych Hartama
Kurs Dziecko Ryzyka
Integracja Sensoryczna
Szkolenie z wykorzystanie metody Feldenkraisa
Ultrasonografia Narządu Ruchu
Osteopatia pediatryczna
Kurs powięziowy Jane Stark USA
Naturopata
Dyplomowany osteopata FICO Belgia
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Aleksandra Kaczyńska
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, gdzie uzyskała specjalizację w neurologopedii. Obecnie prowadzi badania doktorskie w Instytucie – Pomniku Centrum Zdrowia Dziecka, koncentrując się na wykorzystaniu elektrostymulacji TENS/EMS w terapii dysfagii u pacjentów z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym IV/V GMFCS.
Od 16 lat pracuje z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi. Jest terapeutą metody neurorozwojowej NDT-Bobath oraz NDT-Bobath Baby, a także certyfikowanym instruktorem elektrostymulacji. Jej doświadczenie obejmuje współpracę z wiodącymi ośrodkami terapeutycznymi i edukacyjnymi w Polsce i Argentynie, w tym staż w Clinica y Maternidad del Sol w Cordobie. Aleksandra jest członkiem European Society for Swallowing Disorders (ESSD), prowadzi szkolenia dla logopedów, neurologopedów i pedagogów specjalnych.
Ukończone szkolenia m.in.:
Kurs Videofluoroskopy Studies – ESSD
Kurs metody NDT-Bobath oraz NDT-Bobath Baby
Kurs Metody NBAS – Skala Brazeltona
Kurs Metody Castillo
Kurs Metody Juana Brondo
Kurs – Dysphagia Resource DDS/DMSS
Kurs – Vitalstim Elektroterapy for Specialist
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, wymagany jest kontakt z Organizatorem celem potwierdzenia wolnych miejsc.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/ pod opisem wybranego szkolenia.
W formularzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po potwierdzeniu wysłaniu formularza zgłoszeniowego i potwierdzenia dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Uczestniczki – kobiety, będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora, o ile fakt ten może mieć wpływ na stan zdrowia Uczestniczki lub sposób jej uczestniczenia w kursie.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
W sytuacji ogłoszenia stanu epidemii w kraju Organizator wdroży i ściśle będzie przestrzegał procedur bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami KIF oraz wytycznymi Ministerstwa Zdrowia we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym. Kursanci o wszelkich zasadach i wytycznych będą informowani co najmniej na 7 dni przed realizacją usługi. Organizator zapewni środki do dezynfekcji.
Adres
Adres
Sala nr S115, I piętro, skrzydło S
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.