Metodyka nauczania w grupie zerówkowej
Metodyka nauczania w grupie zerówkowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele wychowania przedszkolnego pracujący z dziećmi w wieku 5-6 lat (grupy zerówkowe).
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi23
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności nauczycieli w zakresie efektywnego planowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych w grupach zerówkowych, zgodnie z obowiązującą podstawą programową oraz z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać etapy rozwoju dziecka w wieku zerówkowym i wskazać, jak wpływają one na proces nauczania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętność planowania zajęć dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje konspekt zajęć dostosowany do grupy zerówkowej, uwzględniając różnorodne metody i techniki nauczania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Efektywna komunikacja z dziećmi i rodzicami | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przedstawić strategie budowania relacji z dziećmi oraz skutecznie przekazywać informacje rodzicom. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Celem jest zwiększenie sprzedaży linii produktów premium do pielęgnacji skóry o 20% w ciągu 12 miesięcy poprzez rozbudowaną kampanię marketingową, szkolenie zespołu sprzedaży i współpracę z influencerami. Sukces zostanie mierzony poprzez wzrost sprzedaży, liczbę nowych klientów, interakcje w mediach społecznościowych i satysfakcję klientów. Cel jest osiągalny i realistyczny, biorąc pod uwagę obecne zasoby i trendy rynkowe, oraz zgodny z długoterminową strategią firmy. Termin realizacji celu wynosi 12 miesięcy, z wyraźnie określonymi etapami działań i monitorowaniem postępów na każdym z nich.Zastosowanie zasady SMART zapewnia, że cel jest jasno określony, realistyczny i można go skutecznie monitorować, co zwiększa szanse na jego osiągnięcie i przyniesienie firmie oczekiwanych korzyści.
1. Specyficzny (Specific)
Cel powinien być jasno określony i zrozumiały dla wszystkich zaangażowanych stron. Powinien odpowiadać na pytania: Co chcemy osiągnąć? Dlaczego jest to ważne? Kto jest zaangażowany? Gdzie to się odbędzie?
Celem jest zwiększenie sprzedaży linii produktów premium do pielęgnacji skóry o 20% w ciągu najbliższych 12 miesięcy, poprzez rozszerzenie kampanii marketingowej, szkolenie zespołu sprzedaży oraz nawiązanie współpracy z influencerami na Instagramie. Celem jest wzmocnienie wizerunku marki jako lidera w segmencie premium oraz zwiększenie udziału w rynku.
2. Mierzalny (Measurable)
Cel powinien mieć wyraźne kryteria, które pozwolą na ocenę jego osiągnięcia. Należy określić, jak będzie mierzony postęp i sukces.
Osiągnięcie celu będzie mierzone za pomocą wskaźników takich jak: wzrost sprzedaży o 20%, liczba nowych klientów w segmencie premium, ilość interakcji i zasięg postów influencerów promujących produkty, oraz wskaźnik satysfakcji klientów. Codzienne, tygodniowe i miesięczne raporty sprzedaży oraz analizy ROI z kampanii marketingowych będą regularnie sprawdzane.
3. Osiągalny (Achievable)
Cel powinien być realistyczny, biorąc pod uwagę dostępne zasoby, czas i umiejętności. Powinien być ambitny, ale możliwy do osiągnięcia.
Zespół sprzedaży zostanie przeszkolony w zakresie najnowszych technik sprzedażowych i komunikacyjnych, co zwiększy ich skuteczność w promowaniu produktów premium. Firma zainwestuje w kampanie reklamowe online, angażując influencerów, którzy są dobrze znani w branży kosmetycznej. Analiza rynku wskazuje, że popyt na produkty premium rośnie, co czyni cel osiągalnym przy odpowiedniej strategii.
4. Realistyczny (Relevant)
Cel powinien być zgodny z ogólną strategią firmy i istotny w kontekście jej długoterminowych planów. Musi odpowiadać na pytanie: Czy ten cel jest wart realizacji? Czy jest zgodny z misją i wizją firmy?
Zwiększenie sprzedaży produktów premium jest zgodne z długoterminową strategią firmy, która zakłada umocnienie pozycji marki w segmencie wysokiej jakości kosmetyków. Cel ten jest istotny, ponieważ rynek premium charakteryzuje się wyższymi marżami, co przyczyni się do zwiększenia rentowności firmy. Ponadto, rosnący trend na luksusową pielęgnację skóry stanowi okazję do zwiększenia udziału w rynku.
5. Określony w czasie (Time-bound)
Cel powinien mieć jasno określony termin realizacji, aby można było monitorować postępy i dostosowywać działania w razie potrzeby.
Cel zostanie osiągnięty w ciągu 12 miesięcy. Plan działań obejmuje:
• 1-3 miesiąc: Przeprowadzenie szkoleń dla zespołu sprzedaży i nawiązanie współpracy z influencerami.
• 4-6 miesiąc: Uruchomienie kampanii marketingowej i wprowadzenie nowych promocji dla klientów premium.
• 7-9 miesiąc: Monitorowanie wyników sprzedaży, analiza ROI z kampanii i ewentualne dostosowanie strategii.
• 10-12 miesiąc: Podsumowanie wyników, analiza sukcesu kampanii i wyznaczenie celów na kolejny rok.
Efekt usługi
Efekt szkolenia "Metodyka nauczania w grupie zerówkowej":
Efektem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętności i wiedzę niezbędną do efektywnego planowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym, zgodnie z ich specyficznymi potrzebami rozwojowymi. Uczestnicy szkolenia powinni być zdolni do tworzenia i realizacji programów dydaktycznych, które wspierają wszechstronny rozwój dzieci, a także do skutecznego zarządzania grupą i nawiązywania pozytywnych relacji z dziećmi oraz ich rodzicami.
Kryteria weryfikacji efektu szkolenia:
-
Ocena merytoryczna prac uczestników:
- Uczestnicy tworzą konspekt zajęć edukacyjnych dla grupy zerówkowej. Kryteria weryfikacji obejmują: czy konspekt jest zgodny z założeniami rozwojowymi dzieci w wieku przedszkolnym, czy wykorzystuje różnorodne metody i techniki nauczania oraz czy jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci.
-
Obserwacja praktyczna:
- Uczestnicy przeprowadzają symulację zajęć lub prowadzą rzeczywiste zajęcia w grupie zerówkowej pod nadzorem instruktora. Ocena obejmuje ich umiejętność zarządzania grupą, komunikację z dziećmi, adaptowanie planu zajęć w czasie rzeczywistym oraz zdolność do utrzymania zaangażowania dzieci.
-
Ankiety ewaluacyjne:
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy oraz osoby, z którymi pracują (np. nauczyciele, opiekunowie), wypełniają ankiety oceniające ich przygotowanie i efektywność w pracy z dziećmi. Kryteria obejmują satysfakcję ze zdobytej wiedzy, poziom pewności siebie w prowadzeniu zajęć oraz zauważalne zmiany w podejściu do nauczania.
-
Test wiedzy teoretycznej:
- Uczestnicy przystępują do testu wiedzy, który sprawdza zrozumienie podstawowych zasad metodyki nauczania w grupie zerówkowej, w tym psychologicznych i pedagogicznych aspektów pracy z dziećmi w tym wieku. Kryterium weryfikacji to wynik testu, który musi spełniać określony próg minimalny, np. 80% poprawnych odpowiedzi.
Efektem końcowym powinno być nie tylko teoretyczne zrozumienie metodyki nauczania, ale także praktyczne umiejętności, które można zastosować w codziennej pracy z dziećmi, co będzie miało bezpośredni wpływ na ich rozwój i poziom zaangażowania w proces edukacyjny.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Efekt szkolenia zostanie osiągnięty poprzez zastosowanie zróżnicowanych metod dydaktycznych, które łączą teorię z praktyką, aby zapewnić uczestnikom kompleksowe przygotowanie do pracy z dziećmi w grupie zerówkowej.
1. Wykłady interaktywne:
- Uczestnicy zapoznają się z teoretycznymi podstawami metodyki nauczania dzieci w wieku przedszkolnym. Wykłady będą obejmować zagadnienia z zakresu psychologii rozwojowej, pedagogiki przedszkolnej oraz nowoczesnych metod nauczania, takich jak nauczanie przez zabawę. Wykłady będą interaktywne, z możliwością zadawania pytań i dyskusji na bieżąco.
2. Studium przypadków (case studies):
- Analiza konkretnych scenariuszy edukacyjnych, które mogłyby wystąpić w rzeczywistej pracy z dziećmi w grupie zerówkowej. Uczestnicy będą omawiać różne sytuacje, rozwiązywać problemy dydaktyczne i wychowawcze, co pomoże im w rozwijaniu praktycznych umiejętności radzenia sobie w zróżnicowanych warunkach.
3. Warsztaty praktyczne:
- Uczestnicy będą angażowani w warsztaty, podczas których opracują własne konspekty zajęć oraz tworzą materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb dzieci w grupie zerówkowej. Będą również ćwiczyć prowadzenie zajęć, symulując rzeczywiste warunki pracy w przedszkolu, co pozwoli na zdobycie cennego doświadczenia praktycznego.
4. Obserwacja i analiza zajęć:
- Uczestnicy będą mieli okazję obserwować zajęcia prowadzone przez doświadczonych nauczycieli w grupie zerówkowej, po czym dokonają analizy i omówienia zaobserwowanych metod i technik nauczania. Taka obserwacja pozwala na zrozumienie, jak teoria jest stosowana w praktyce oraz jakie są najlepsze praktyki w pracy z dziećmi.
5. Mentoring i feedback:
- Podczas szkolenia, uczestnicy otrzymają indywidualne wsparcie od trenerów w formie mentoringu. Będą regularnie otrzymywać feedback na temat swoich postępów, z uwzględnieniem mocnych stron oraz obszarów do poprawy. Dzięki temu będą mogli na bieżąco korygować i doskonalić swoje umiejętności.
6. Egzaminy i testy wiedzy:
- Po zakończeniu części teoretycznej oraz praktycznej uczestnicy przystąpią do egzaminów, które będą obejmować zarówno testy wiedzy teoretycznej, jak i ocenę praktycznych umiejętności dydaktycznych. Testy będą miały na celu sprawdzenie stopnia przyswojenia materiału oraz gotowości do samodzielnego prowadzenia zajęć.
7. Ewaluacja i refleksja:
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy wezmą udział w sesji ewaluacyjnej, podczas której będą mogli ocenić swoje doświadczenia, zidentyfikować nabyte umiejętności oraz obszary, które wymagają dalszego rozwoju. Będą zachęcani do refleksji nad własnym stylem nauczania oraz sposobami jego udoskonalania.
Dzięki takiemu zróżnicowanemu podejściu, uczestnicy szkolenia "Metodyka nauczania w grupie zerówkowej" zdobędą zarówno teoretyczną wiedzę, jak i praktyczne umiejętności, które pozwolą im skutecznie prowadzić zajęcia dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do szkolenia
- Tematyka:
- Powitanie uczestników.
- Przedstawienie celów szkolenia.
- Omówienie programu i organizacji szkolenia.
- Krótkie wprowadzenie do metodyki nauczania w grupie zerówkowej.
2. Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku zerówkowym
- Tematyka:
- Zrozumienie etapów rozwoju fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego dzieci w wieku 5-6 lat.
- Jak potrzeby rozwojowe dzieci wpływają na metodykę nauczania.
- Dyskusja: Jakie są najważniejsze wyzwania w pracy z dziećmi w wieku zerówkowym?
- Forma pracy:
- Prezentacja multimedialna.
- Dyskusja w grupach.
3. Planowanie i organizacja pracy w grupie zerówkowej
- Tematyka:
- Tworzenie planu dydaktyczno-wychowawczego.
- Harmonogram dnia w grupie zerówkowej.
- Rola rytuałów i rutyn w pracy z dziećmi.
- Tworzenie atrakcyjnego i wspierającego środowiska edukacyjnego.
- Forma pracy:
- Warsztaty: Przykłady planów tygodniowych i miesięcznych.
- Ćwiczenia praktyczne w grupach: Tworzenie planu zajęć na wybrany tydzień.
4. Metody i techniki pracy z dziećmi w grupie zerówkowej
- Tematyka:
- Przegląd efektywnych metod i technik nauczania, w tym:
- Nauczanie poprzez zabawę.
- Metoda projektów.
- Zabawy ruchowe i muzyczne.
- Nauczanie przez doświadczanie i eksperymentowanie.
- Dostosowanie metod do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci.
- Przegląd efektywnych metod i technik nauczania, w tym:
- Forma pracy:
- Prezentacja i omówienie przykładów z praktyki.
- Ćwiczenia praktyczne: Wdrażanie wybranych metod w scenariuszach zajęć.
5. Ewaluacja pracy i rozwój zawodowy nauczyciela
- Tematyka:
- Jak monitorować postępy dzieci i dostosowywać metodykę pracy?
- Techniki ewaluacji pracy własnej nauczyciela.
- Planowanie rozwoju zawodowego: udział w szkoleniach, warsztatach, samokształcenie.
- Wymiana dobrych praktyk z innymi nauczycielami.
- Forma pracy:
- Prezentacja.
- Dyskusja panelowa.
- Case study: Analiza wybranych przykładów.
6. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
-
- Podsumowanie najważniejszych zagadnień.
- Pytania i odpowiedzi.
- Wręczenie certyfikatów uczestnictwa.
- Zakończenie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Natalia Gumińska | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku zerówkowym | Prowadzący Natalia Gumińska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Planowanie i organizacja pracy w grupie zerówkowej | Prowadzący Natalia Gumińska | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Metody i techniki pracy z dziećmi w grupie zerówkowej | Prowadzący Natalia Gumińska | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Gumińska
Stypendystka w Anderson Center for Autism w Nowym Jorku. Autorka wielu publikacji krajowych i zagranicznych, prelegentka licznych konferencji krajowych i międzynarodowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników:
- Skrypt szkoleniowy zawierający omówione treści i materiały dodatkowe.
- Przykładowe scenariusze zajęć dla grupy zerówkowej.
- Listy kontrolne do planowania i ewaluacji zajęć.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne szkolenia w Euro-Doradztwo:
-
Sprzęt multimedialny:
- Sale wykładowe są wyposażone w wysokiej jakości projektory, tablice interaktywne i systemy nagłośnienia, co umożliwia efektywne przeprowadzanie prezentacji oraz interaktywnych wykładów. Uczestnicy mają dostęp do komputerów i tabletów z najnowszymi aplikacjami edukacyjnymi.
-
Łącze internetowe:
- Centrum dysponuje szybkim, stabilnym łączem internetowym, co zapewnia płynny dostęp do zasobów online, narzędzi edukacyjnych oraz platform e-learningowych. Internet jest dostępny we wszystkich salach i przestrzeniach wspólnych.
-
Przestrzeń dydaktyczna:
- Sale są przestronne, klimatyzowane i dobrze oświetlone. Meble są ergonomiczne, zapewniające komfort podczas długotrwałych zajęć. W salach znajdują się również tablice suchościeralne i flipcharty, co wspiera interaktywne nauczanie.
-
Symulacje i warsztaty:
- Centrum posiada specjalnie przystosowane pomieszczenia do symulacji zajęć i warsztatów praktycznych. Przestrzeń ta jest urządzona jak typowa sala przedszkolna, z odpowiednim wyposażeniem dydaktycznym.
-
Wsparcie techniczne:
- Na miejscu dostępny jest zespół wsparcia technicznego, który pomaga w razie problemów z sprzętem i zapewnia bieżące wsparcie podczas trwania szkolenia.
-
Bezpieczeństwo i dostępność:
- Budynek jest w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z windami i rampami. W budynku zapewniono także odpowiednie warunki sanitarno-higieniczne, w tym dostęp do środków dezynfekcyjnych.
-
Strefa relaksu:
- Centrum oferuje strefę relaksu z wygodnymi fotelami oraz automatem z napojami i przekąskami, co umożliwia uczestnikom odpoczynek i regenerację sił podczas przerw.
Te warunki techniczne zapewniają komfort i efektywność szkolenia, wspierając zarówno naukę teoretyczną, jak i praktyczne ćwiczenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe