"Prowadzenie Dokumentacji w Przedszkolu i Żłobku"
"Prowadzenie Dokumentacji w Przedszkolu i Żłobku"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
-
Dyrektorów Przedszkoli i Żłobków
- Osób odpowiedzialnych za nadzór nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji oraz za przygotowanie placówki do kontroli zewnętrznych i wewnętrznych.
-
Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego i Opiekunów Żłobkowych
- Pedagogów bezpośrednio zaangażowanych w codzienne prowadzenie dziennika zajęć, obserwacji dzieci, oraz dokumentacji dotyczącej realizowanych programów wychowawczych i opiekuńczych.
-
Koordynatorów i Kierowników Zespołów Wychowawczych
- Osób nadzorujących pracę zespołów pedagogicznych, odpowiedzialnych za monitorowanie jakości dokumentacji i zapewnienie jej zgodności z wymogami prawnymi.
-
Pedagogów Specjalnych i Psychologów
- Specjalistów zaangażowanych w dokumentowanie indywidualnych przypadków dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i opiekuńczych oraz ich współpracę z innymi instytucjami.
-
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji07-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności i wiedzy uczestników w zakresie prawidłowego prowadzenia dokumentacji w przedszkolach i żłobkach, ze szczególnym uwzględnieniem dziennika zajęć. Uczestnicy poznają przepisy prawne, nauczą się unikać błędów w dokumentacji, korzystać z nowoczesnych technologii, przygotowywać się do audytów oraz efektywnie dokumentować rozwój i potrzeby dzieci. Szkolenie ma na celu podniesienie jakości pracy pedagogicznej oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Znajomość przepisów prawnych dotyczących dokumentacji w przedszkolach i żłobkach. Zrozumienie struktury i wymagań dotyczących prowadzenia dziennika zajęć. Znajomość zasad ochrony danych (RODO) w kontekście dokumentacji. | Kryteria weryfikacji Znajomość Przepisów Prawnych:Uczestnik potrafi wymienić kluczowe przepisy prawne regulujące prowadzenie dokumentacji w przedszkolach i żłobkach. Uczestnik rozumie i stosuje przepisy dotyczące przechowywania, archiwizacji i bezpieczeństwa dokumentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zrozumienie Wymagań Dokumentacyjnych:Uczestnik poprawnie interpretuje wymagania dotyczące struktury i zawartości dziennika zajęć, kart obserwacji i innych dokumentów. Uczestnik jest w stanie wskazać różnice między dokumentacją w przedszkolach i żłobkach oraz wymagania prawne dla obu typów placówek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Praktyczne Zastosowanie Przepisów:Uczestnik potrafi zastosować przepisy prawne w praktyce, tworząc lub aktualizując dokumentację zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Uczestnik wykazuje umiejętność identyfikowania i korygowania niezgodności z przepisami w istniejącej dokumentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Prawidłowe prowadzenie dziennika zajęć, w tym dokumentowanie obecności, tematów zajęć i indywidualnych potrzeb dzieci. Tworzenie raportów i sprawozdań na podstawie dokumentacji. Efektywne korzystanie z systemów elektronicznej dokumentacji. | Kryteria weryfikacji Dokumentowanie Obecności:Uczestnik prawidłowo rejestruje obecność dzieci w dzienniku, zapewniając dokładność i aktualność danych. Uczestnik stosuje standardowe procedury dotyczące absencji i usprawiedliwień, zgodnie z wymogami prawnymi i wewnętrznymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Rejestrowanie Tematów Zajęć:Uczestnik poprawnie dokumentuje tematy i cele zajęć, uwzględniając planowane i zrealizowane aktywności. Uczestnik sporządza zapisy dotyczące metod dydaktycznych i materiałów użytych podczas zajęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Dokumentowanie Indywidualnych Potrzeb Dzieci:Uczestnik efektywnie rejestruje obserwacje dotyczące rozwoju i potrzeb indywidualnych dzieci, uwzględniając aspekty edukacyjne i opiekuńcze. Uczestnik dokumentuje postępy dzieci oraz wprowadza stosowne modyfikacje do planu pracy w oparciu o zidentyfikowane potrzeby i problemy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dokładność i Przejrzystość Dokumentacji:Uczestnik zapewnia, że wszystkie wpisy w dzienniku są kompletne, jasne i zgodne z wymaganiami formalnymi. Uczestnik dba o poprawność ortograficzną, gramatyczną i stylistyczną zapisów w dokumentacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Regularność i Terminowość:Uczestnik prowadzi dziennik na bieżąco, unikając opóźnień i niekompletnych zapisów. Uczestnik wykonuje wpisy regularnie, zgodnie z harmonogramem zajęć i obowiązkami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Umiejętność współpracy z zespołem w zakresie dokumentowania pracy przedszkola i żłobka. Gotowość do rozwiązywania problemów związanych z dokumentacją oraz przygotowania placówki do audytów. Świadomość etyczna i zawodowa w pracy z dokumentami. | Kryteria weryfikacji Znajomość Systemu Elektronicznego:Uczestnik potrafi nawigować w systemie elektronicznym, rozumie jego funkcje i moduły. Uczestnik zna podstawowe operacje, takie jak tworzenie, edytowanie i archiwizowanie dokumentów. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Dokładność Wprowadzania Danych:Uczestnik wprowadza dane do systemu dokładnie, zgodnie z obowiązującymi standardami i wymaganiami. Uczestnik prawidłowo wypełnia wszystkie wymagane pola i formularze. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Zarządzanie Bezpieczeństwem Danych:Uczestnik stosuje się do zasad ochrony danych osobowych (RODO), zapewniając bezpieczeństwo i prywatność informacji. Uczestnik korzysta z systemu w sposób zgodny z polityką ochrony danych i procedurami zabezpieczania informacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Tworzenie Raportów i Analiz:Uczestnik umie generować raporty i analizy z danych zgromadzonych w systemie, zgodnie z wymaganiami raportowania. Uczestnik potrafi interpretować wyniki raportów i wnioskować na ich podstawie. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Rozwiązywanie Problemów Technicznych:Uczestnik efektywnie identyfikuje i rozwiązuje problemy techniczne związane z systemem, takie jak błędy w danych czy trudności w nawigacji. Uczestnik korzysta z dostępnych narzędzi wsparcia i pomocy technicznej w razie potrzeby. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Regularne Uaktualnianie Systemu:Uczestnik dba o regularne aktualizowanie systemu i dokumentacji w odpowiedzi na zmiany w przepisach lub procedurach. Uczestnik monitoruje i utrzymuje system w aktualnym stanie zgodnie z wymaganiami. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Cel biznesowy
Cel Biznesowy:Do końca 6 miesięcy od zakończenia szkolenia, zapewnić, że co najmniej 90% pracowników przedszkoli i żłobków będzie prowadziło dokumentację zgodnie z przepisami prawnymi oraz wewnętrznymi standardami, redukując błędy dokumentacyjne o 25%.
Specyficzny:
Usprawnienie procesu prowadzenia dokumentacji w przedszkolach i żłobkach poprzez szkolenie pracowników w zakresie przepisów prawnych, prowadzenia dziennika zajęć oraz efektywnego korzystania z systemów elektronicznych.
Mierzalny:
Osiągnięcie co najmniej 90% zgodności z przepisami prawnymi i wewnętrznymi standardami dokumentacyjnymi oraz redukcja błędów dokumentacyjnych o 25% w ciągu 6 miesięcy po szkoleniu.
Achievable (Osiągalny):
Szkolenie obejmie wszystkich pracowników odpowiedzialnych za dokumentację w placówkach, zapewniając im wiedzę i umiejętności poprzez praktyczne warsztaty i testy weryfikacyjne.
Realistic (Realistyczny):
Umożliwienie uczestnikom codziennego wdrażania zdobytej wiedzy w praktyce oraz korzystania z narzędzi elektronicznych do zarządzania dokumentacją, co jest zgodne z potrzebami i zasobami placówek.
Time-bound (Określony w czasie):
Realizacja celu do końca 6 miesięcy od zakończenia szkolenia, z regularnym monitorowaniem postępów i analizą wyników w celu zapewnienia osiągnięcia zaplanowanych rezultatów.
Efekt usługi
Efekt Usługi:
Podniesienie standardów prowadzenia dokumentacji w przedszkolach i żłobkach poprzez poprawę zgodności z przepisami prawa oraz optymalizację procesów dokumentacyjnych, co prowadzi do zmniejszenia liczby błędów dokumentacyjnych, efektywniejszego zarządzania danymi oraz zwiększenia jakości obsługi dzieci.
Kryteria Weryfikacji Efektu Usługi:
-
Zgodność z Przepisami Prawnymi:
- Pomiar: Regularne audyty dokumentacji wykazują co najmniej 90% zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi i wewnętrznymi standardami dokumentacyjnymi.
- Metoda Weryfikacji: Przeprowadzenie audytów dokumentacji przez niezależnych specjalistów i porównanie wyników z wymogami prawnymi.
-
Redukcja Błędów Dokumentacyjnych:
- Pomiar: Obniżenie liczby błędów w dokumentacji o 25% w ciągu 6 miesięcy po szkoleniu.
- Metoda Weryfikacji: Analiza raportów o błędach dokumentacyjnych przed i po szkoleniu, przeprowadzona przez zespół kontrolny.
-
Efektywność Procesów Dokumentacyjnych:
- Pomiar: Zmniejszenie czasu poświęcanego na procesy dokumentacyjne o 20% w ciągu 6 miesięcy od szkolenia.
- Metoda Weryfikacji: Monitorowanie czasu spędzanego na zadaniach dokumentacyjnych i analiza efektywności procesów przy użyciu narzędzi do zarządzania czasem.
-
Jakość Obsługi Dzieci:
- Pomiar: Wzrost satysfakcji rodziców z jakości dokumentacji i komunikacji o 15%, mierzony poprzez ankiety przeprowadzone przed i po szkoleniu.
- Metoda Weryfikacji: Analiza wyników ankiet satysfakcji rodziców dotyczących dokumentacji i komunikacji z placówką.
-
Przestrzeganie Procedur Elektronicznych:
- Pomiar: Udział w szkoleniu wynosi 100% wśród pracowników odpowiedzialnych za dokumentację, a efektywność korzystania z systemów elektronicznych wzrasta o 30%.
- Metoda Weryfikacji: Sprawdzenie frekwencji na szkoleniu i analiza efektywności użycia systemów elektronicznych na podstawie raportów systemowych i ocen pracowników.
Te kryteria weryfikacji pozwalają na ocenę skuteczności szkolenia w podnoszeniu standardów dokumentacji i zarządzania danymi w przedszkolach i żłobkach.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Aby potwierdzić osiągnięcie efektu usługi szkolenia "Prowadzenie Dokumentacji w Przedszkolu i Żłobku, ze Szczególnym Uwzględnieniem Dziennika", można zastosować następujące metody:
-
Raporty Audytów Dokumentacyjnych:
- Opis: Regularne audyty dokumentacji prowadzone przez niezależnych ekspertów oceniają zgodność z przepisami prawnymi i wewnętrznymi standardami.
- Potwierdzenie: Dokumentacja wykazuje co najmniej 90% zgodności z przepisami i standardami, co jest szczegółowo opisane w raportach audytowych.
-
Analiza Błędów Dokumentacyjnych:
- Opis: Analiza liczby błędów dokumentacyjnych przed i po szkoleniu.
- Potwierdzenie: Osiągnięcie co najmniej 25% redukcji błędów w dokumentacji, co jest potwierdzone porównaniem raportów o błędach z dwóch okresów czasowych.
-
Pomiar Efektywności Procesów:
- Opis: Monitorowanie czasu poświęcanego na zadania dokumentacyjne przed i po szkoleniu.
- Potwierdzenie: Zmniejszenie czasu poświęcanego na dokumentację o 20%, co jest udokumentowane w raportach dotyczących zarządzania czasem.
-
Ankiety Satysfakcji Rodziców:
- Opis: Przeprowadzenie ankiety satysfakcji rodziców dotyczącej jakości dokumentacji i komunikacji z placówką.
- Potwierdzenie: Wzrost satysfakcji rodziców o co najmniej 15%, co jest przedstawione w wynikach ankiet przed i po szkoleniu.
-
Analiza Użycia Systemów Elektronicznych:
- Opis: Monitorowanie korzystania z systemów elektronicznych do zarządzania dokumentacją.
- Potwierdzenie: Wzrost efektywności korzystania z systemów elektronicznych o 30% oraz pełne uczestnictwo pracowników w szkoleniu, co jest udokumentowane w raportach systemowych i frekwencyjnych.
-
Feedback od Uczestników Szkolenia:
- Opis: Zebranie opinii uczestników szkolenia na temat poprawy umiejętności i wiedzy związanej z prowadzeniem dokumentacji.
- Potwierdzenie: Pozytywne oceny i rekomendacje od uczestników, potwierdzające, że szkolenie przyczyniło się do poprawy umiejętności i efektywności w zakresie dokumentacji.
Stosowanie tych metod pozwala na skuteczne potwierdzenie, że szkolenie osiągnęło założone efekty i przyczyniło się do poprawy standardów dokumentacji w przedszkolach i żłobkach.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie do Dokumentacji w Przedszkolu i Żłobku
9:00 - 9:30 - Rejestracja uczestników
- Powitanie uczestników i przedstawienie harmonogramu szkolenia.
- Przedstawienie prowadzących oraz celów szkolenia.
9:30 - 10:30 - Rola dokumentacji w pracy przedszkola i żłobka
- Znaczenie dokumentacji w pracy opiekuńczo-wychowawczej.
- Różnice między dokumentacją przedszkolną a żłobkową.
- Przegląd przepisów prawa regulujących dokumentację w placówkach edukacyjnych.
10:30 - 11:00 - Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 - Podstawowe elementy dokumentacji w przedszkolu i żłobku
- Wprowadzenie do rodzajów dokumentacji: dziennik, karty obserwacji, plany pracy.
- Omówienie struktury dziennika zajęć w przedszkolu i żłobku.
- Obowiązkowe rubryki i ich znaczenie.
12:30 - 13:30 - Obiad
13:30 - 15:00 - Podstawy prawne prowadzenia dokumentacji
- Przepisy prawa dotyczące dokumentacji w placówkach edukacyjnych i opiekuńczych.
- Wymagania dotyczące prowadzenia dokumentacji zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji i innych organów nadzoru.
- Rola dyrektora w nadzorowaniu i kontroli dokumentacji.
15:00 - 15:30 - Przerwa kawowa
15:30 - 17:00 - Dziennik zajęć jako kluczowy dokument w przedszkolu i żłobku
- Jak prawidłowo prowadzić dziennik zajęć w przedszkolu i żłobku.
- Zapisywanie obecności, tematów zajęć, realizowanych treści edukacyjnych i opiekuńczych.
- Najczęstsze błędy i jak ich unikać.
Dzień 2: Zaawansowane Prowadzenie Dziennika w Przedszkolu i Żłobku
9:00 - 10:30 - Planowanie i dokumentowanie pracy wychowawczej i opiekuńczej
- Jak dokumentować realizację planów pracy wychowawczej i opiekuńczej.
- Wpisy dotyczące metod i form pracy z dziećmi.
- Dokumentowanie indywidualnych potrzeb i postępów dzieci.
10:30 - 11:00 - Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 - Dokumentacja zajęć dodatkowych, wycieczek i wydarzeń specjalnych
- Prowadzenie dziennika dla zajęć dodatkowych.
- Jak rejestrować wycieczki, wizyty gości i inne wydarzenia w dzienniku.
- Omówienie najczęstszych problemów związanych z prowadzeniem tej dokumentacji.
12:30 - 13:30 - Obiad
13:30 - 15:00 - Tworzenie sprawozdań i raportów na podstawie dziennika
- Analiza danych z dziennika na potrzeby sprawozdań okresowych i rocznych.
- Sporządzanie raportów dotyczących realizacji programu nauczania i opieki.
- Wskazówki praktyczne dotyczące efektywnego tworzenia raportów.
15:00 - 15:30 - Przerwa kawowa
15:30 - 17:00 - Dokumentowanie rozwoju i osiągnięć dzieci
- Jak rejestrować obserwacje dotyczące rozwoju dzieci.
- Dokumentowanie osiągnięć edukacyjnych i społecznych.
- Wprowadzenie do kart obserwacji i ich zintegrowanie z dziennikiem.
Dzień 3: Elektroniczna Dokumentacja w Przedszkolu i Żłobku
9:00 - 10:30 - Wprowadzenie do elektronicznych systemów dokumentacji
- Przegląd dostępnych systemów i oprogramowania do prowadzenia dokumentacji.
- Porównanie dokumentacji papierowej i elektronicznej.
- Zalety i wyzwania związane z wdrażaniem e-dzienników.
10:30 - 11:00 - Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 - Praktyczne aspekty korzystania z e-dzienników
- Jak efektywnie prowadzić e-dziennik: krok po kroku.
- Integracja dziennika elektronicznego z innymi systemami dokumentacji.
- Warsztaty praktyczne: symulacja prowadzenia dziennika elektronicznego.
12:30 - 13:30 - Obiad
13:30 - 15:00 - Zarządzanie danymi w e-dziennikach
- Bezpieczeństwo danych i ochrona prywatności dzieci.
- Przepisy RODO w kontekście dokumentacji elektronicznej.
- Archiwizacja i dostępność dokumentów w formie elektronicznej.
15:00 - 15:30 - Przerwa kawowa
15:30 - 17:00 - Rozwiązywanie problemów technicznych i organizacyjnych
- Jak radzić sobie z problemami technicznymi w codziennej pracy.
- Szkolenie personelu i wsparcie techniczne.
- Studia przypadków: przykłady z praktyki przedszkolnej i żłobkowej.
Dzień 4: Audyt i Kontrola Dokumentacji
9:00 - 10:30 - Przygotowanie do kontroli zewnętrznej i wewnętrznej
- Wymagania stawiane przez inspektorów i organy nadzoru.
- Przygotowanie placówki do kontroli dokumentacji.
- Najczęstsze błędy wykrywane podczas audytów i jak ich unikać.
10:30 - 11:00 - Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 - Audyt wewnętrzny jako narzędzie doskonalenia
- Jak przeprowadzać audyt wewnętrzny dokumentacji.
- Rola dyrektora i zespołu w audycie wewnętrznym.
- Warsztaty: symulacja audytu dokumentacji dziennika.
12:30 - 13:30 - Obiad
13:30 - 15:00 - Analiza i omówienie wyników audytu
- Jak analizować wyniki audytu i wdrażać wnioski.
- Opracowanie planu działań naprawczych i doskonalących.
- Studium przypadku: analiza audytów przeprowadzonych w różnych placówkach.
15:00 - 15:30 - Przerwa kawowa
15:30 - 17:00 - Tworzenie planów doskonalenia dokumentacji
- Jak opracować plan doskonalenia prowadzenia dokumentacji.
- Długoterminowe strategie podnoszenia jakości dokumentacji.
- Dyskusja: wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk.
Dzień 5: Podsumowanie i Doskonalenie Umiejętności
9:00 - 10:30 - Symulacje i ćwiczenia praktyczne
- Praktyczne ćwiczenia z prowadzenia dziennika, zarówno papierowego, jak i elektronicznego.
- Analiza przykładowych wpisów i omówienie błędów.
- Symulacje sytuacji nietypowych i kryzysowych.
10:30 - 11:00 - Przerwa kawowa
11:00 - 12:30 - Prowadzenie dokumentacji w sytuacjach specjalnych
- Jak dokumentować przypadki specjalne: choroby, niepełnosprawności, sytuacje kryzysowe.
- Dokumentowanie współpracy z rodzicami i innymi instytucjami.
- Studia przypadków: analizowanie dokumentacji w trudnych sytuacjach.
12:30 - 13:30 - Obiad
13:30 - 15:00 - Kultura dokumentacyjna w placówkach oświatowych
- Wpływ kultury organizacyjnej na jakość prowadzenia dokumentacji.
- Motywowanie zespołu do przestrzegania standardów dokumentacyjnych.
- Wdrażanie najlepszych praktyk i standardów dokumentacyjnych.
15:00 - 15:30 - Przerwa kawowa
15:30 - 16:30 - **Podsumowanie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Wprowadzenie do Dokumentacji w Przedszkolu i Żłobku | Prowadzący Jakub Kotelecki | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Zaawansowane Prowadzenie Dziennika w Przedszkolu i Żłobku | Prowadzący Jakub Kotelecki | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Elektroniczna Dokumentacja w Przedszkolu i Żłobku | Prowadzący Jakub Kotelecki | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Audyt i Kontrola Dokumentacji | Prowadzący Jakub Kotelecki | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Podsumowanie i Doskonalenie Umiejętności | Prowadzący Jakub Kotelecki | Data realizacji zajęć 21-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Kotelecki
Jest absolwentem studiów magisterskich z zakresu zarządzania oświatą i administracji publicznej, a także posiada certyfikaty z zakresu prawa oświatowego i ochrony danych osobowych (RODO). Ukończył również zaawansowane kursy z zakresu systemów elektronicznej dokumentacji i zarządzania projektami.
Prowadzący ma doświadczenie w audytach dokumentacyjnych oraz wdrażaniu systemów elektronicznych w placówkach edukacyjnych, co pozwoliło mu na opracowanie skutecznych metod i narzędzi poprawiających efektywność zarządzania dokumentacją. Współpracował z wieloma placówkami, pomagając im w dostosowywaniu procedur dokumentacyjnych do zmieniających się przepisów prawnych i standardów branżowych.
Jako doświadczony trener, prowadził liczne szkolenia i warsztaty dla kadry pedagogicznej i administracyjnej, skutecznie przekazując wiedzę na temat przepisów prawa, najlepszych praktyk dokumentacyjnych oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w zarządzaniu danymi. Jego podejście opiera się na praktycznych przykładach, interaktywnych metodach nauczania i dostosowywaniu treści szkoleniowych do specyficznych potrzeb uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Do przeprowadzenia szkolenia **"Prowadzenie Dokumentacji w Przedszkolu i Żłobku, ze Szczególnym Uwzględnieniem Dziennika"** przygotowano zróżnicowane materiały, które wspierają efektywne przyswajanie wiedzy i umiejętności przez uczestników:
1. **Podręcznik Uczestnika:**
- **Opis:** Kompendium wiedzy zawierające szczegółowe informacje na temat przepisów prawnych, wymagań dotyczących dokumentacji oraz praktycznych wskazówek dotyczących prowadzenia dziennika. Zawiera również przykłady formularzy, szablonów dokumentów i standardów dokumentacyjnych.
- **Cel:** Zapewnienie uczestnikom jednego, kompletnego źródła informacji, które mogą być używane podczas i po szkoleniu.
2. **Materiały Wideo i Prezentacje:**
- **Opis:** Zestaw materiałów wideo oraz prezentacji multimedialnych ilustrujących kluczowe zagadnienia, takie jak przepisy prawne, procedury dokumentacyjne oraz obsługa systemów elektronicznych.
- **Cel:** Umożliwienie wizualizacji procesów i procedur oraz ułatwienie przyswajania informacji poprzez różne formy przekazu.
3. **Ćwiczenia Praktyczne:**
- **Opis:** Scenariusze i zadania praktyczne do samodzielnego rozwiązania, symulujące rzeczywiste sytuacje związane z prowadzeniem dokumentacji. Zawierają przykłady prowadzenia dziennika, tworzenia raportów i obsługi systemów elektronicznych.
- **Cel:** Umożliwienie uczestnikom praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy oraz rozwijanie umiejętności poprzez ćwiczenia zbliżone do rzeczywistych zadań.
4. **Szablony Dokumentów:**
- **Opis:** Gotowe do użycia szablony dzienników zajęć, formularzy obserwacji i raportów, które uczestnicy mogą dostosować do własnych potrzeb.
- **Cel:** Ułatwienie uczestnikom implementacji zdobytej wiedzy w codziennej pracy poprzez dostarczenie gotowych narzędzi.
5. **Przewodnik po Systemach Elektronicznych:**
- **Opis:** Dokumentacja i instrukcje dotyczące obsługi wybranych systemów elektronicznych do zarządzania dokumentacją, w tym krok po kroku jak używać poszczególnych funkcji.
- **Cel:** Zapewnienie uczestnikom niezbędnych informacji do efektywnego korzystania z technologii wspierających dokumentację.
6. **Pytania i Odpowiedzi:**
- **Opis:** Zestaw najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących przepisów prawnych i praktyk dokumentacyjnych, które mogą pojawić się podczas szkolenia.
- **Cel:** Rozwiązanie wątpliwości uczestników i dostarczenie dodatkowych wyjaśnień w prosty i zrozumiały sposób.
7. **Materiały Dodatkowe:**
- **Opis:** Lista źródeł dodatkowych, takich jak artykuły, książki i linki do stron internetowych, które uczestnicy mogą wykorzystać do pogłębiania wiedzy.
- **Cel:** Umożliwienie uczestnikom dalszego samokształcenia i aktualizowania wiedzy na temat dokumentacji i przepisów prawnych.
Te materiały są zaprojektowane tak, aby wspierać uczestników na każdym etapie szkolenia, zapewniając im nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także umiejętności praktyczne i narzędzia do codziennej pracy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe