Mentoring - kurs certyfikowany VCC Edukacja zdalna.
Mentoring - kurs certyfikowany VCC Edukacja zdalna.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- osoby pełniące funkcje zarządcze, kierownicze,którzy posiadają wiedzę, umiejętności,doświadczenie, którzy chcą pełnić role mentorów dla pracowników będącymi na początku drogi zawodowej
- pracownicy działów HR którzy planują pełnienie roli mentora i rozwój innych w swojej firmie lub organizacji.
- trenerzy, coachowie, mediatorzy którzy z racji swojego zawodu mają doświadczenia w rozwoju innych, a chcieliby poznać kolejną formę pracy skierowaną na podnoszenie kompetencji innych
- do wszystkich, którzy maja potrzebę wspierania innych w ich rozwoju i chcą poznać nową metodę wspienainia rozwoju potencjału oosbistego i zawodowego
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia sesji mentoringowych w obszarze odkrywania i rozwijania potencjału osobistego oraz zawodowego klienta.Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się pozwoli na profesjonalne przeprowadzanie sesji mentoringowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu skutecznej komunikacji podczas prowadzenia sesji mentorskich; | Kryteria weryfikacji charakteryzuje wiedzę z zakresu skutecznej komunikacjiwymienia ograniczenia i bariery skutecznej komunikacji, charakteryzuje 12 barier wg Gordona, definiuje 3 poziomy skutecznego słuchania charakteryzuje cykl Kolba jako jako wybór metody przekazywania wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces mentorski, za który odpowiada | Kryteria weryfikacji identyfikuje oraz analizuje mocne i słabe strony podopiecznego wykorzystując przykładowe narzędzie badania luk kompetencyjnych, które przygotowuej samodzielnie celem planowania działań rozwojowych, formułuje informacje zwrotne budujące samoświadomość, indukuje możliwe ścieżki rozwoju kariery oraz analizuje zagrożenia i szanse mentee, rozwija kompetencje osobiste i społeczne mentee wskazując potencjalne źródła rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje narzędzia do sesji mentorskich | Kryteria weryfikacji charakteryzuje 3 modele prowadzenia sesji mentoringowych ( GROW, GOLD, OSCAR)wymienia poszczególne etapy modeli prowadzenia sesji mentoringowych,, wymienia cele każdego etapu i przytacza co najmniej 4 użyteczne pytania na każdym etapie, charakteryzuje model SMART i definiuje poszczególne kryteria celu zgodnie z tym modelem, przekształca cele ogólne w cele w formacie SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Charakteryzuje etapy przygotowania programu mentoringowego oraz prowadzi ewaluację działań | Kryteria weryfikacji identyfikuje kulturę organizacyjną mająca wpływ na proces mentoringowy, identyfikuje kluczowe obszary luk kompetencyjnych i rozwoju w organizacji ,buduje agendę do wprowadzenia planu mentoringu w organizacji, wprowadza arkusze i procesy ewaluacji mentoringu w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje sesje mentoringowe | Kryteria weryfikacji zawiera kontrakt z klientem, kontraktuje stosowane w procesie narzędzia pracy,prezentuje narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w procesie: np. praca z metaforą, case study, historie osobiste | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje narzędzia pracy mentora | Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia mentora wykorzystywane w procesie takie jak informacja zwrotna, Narzędzia motywacji, mapowanie i wizualizacja, cykl PDCA jako element weryfikacji postępów charakteryzuje cechy kluczowe procesu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zarządza procesem mentoringowym | Kryteria weryfikacji prowadzi strukturę rozmowy mentoringowej typu coaching zgodnie z wybranym modelem sesji,dzieli się wiedzą i doświadczeniem w zakresie jaki jest adekwatny dla klienta, kiedy wystąpi taka potrzeba, pomaga zrozumieć inny sposób myślenia, udziela wskazówek z poszanowaniem wiedzy i umiejętności klienta, angażuje się w poszukiwanie kreatywnych rozwiązań i buduje zaangażowanie klienta, motywuje do wypracowania planu działań, ocenia i kontroluje realizację celów klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje pytania budujące refleksyjność w sesji mentoringowej | Kryteria weryfikacji Zadaje pytania budujące refleksyjność i myślenie rozwiązaniami klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Udziela informacji zwrotnych | Kryteria weryfikacji Udziela informacji zwrotnych zgodnie z modelem FUKO | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Odpowiedzialność i rzetelność w pracy mentora | Kryteria weryfikacji wymienia warunki niezbędne dla sukcesu procesu mentoringu ze strony mentora, mentee i organizacji, definiuje specjalistów innych obszarów, których może polecić klientom (trenerów , coachów, ew. terapeutów, definiuje odpowiedzialność mentee za wynik procesu, charakteryzuje własne wartości i wartości mentee, nie podejmując pracy sprzecznej z tymi wartościami bądź kontraktuje zachowania stron w procesie w wypadku istotnego konfliktu wartości mentora i mentee | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Etyczne postępowanie | Kryteria weryfikacji kontraktuje zakres współpracy w procesie mentoringu, udziela informacji zwrotnej w odniesieniu do własnych wartości, uzgdania z mentee zasady etyki którymi będzie kierować się z procesie mentoringu i których oczekuje od mentee,rzetelnie i uczciwie informuje klienta w zakresie posiadanych przez mentora kwalifikacji,utrzymije w tajemnicy wszelkie informacje pozyskane w trakcie procesu mentoringu,dba o poufność i bezpieczeństwo informacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zakończenie relacji profesjonalnej i dalsze zobowiązania | Kryteria weryfikacji Zakończenie procesu zgodnie z kontraktem lub w momencie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Przygotowanie do prowadzenia procesu mentoringowego w roli mentora
- Cele i założenia mentoringu
- Różnorodność form mentoringu
- Techniki pracy mentora
Kompetencje coachingowe w mentoringu
- Umiejętne planowanie i wytyczanie celów
- Sztuka zadawania inspirujących pytań
- Budowanie umiejetności refleksji-praca z perspektywną
- Coachingowe poziomy słuchania-słuchanie globalne
Mentoring -formy i metody pracy
- Proces mentoringowy
- Badanie potrzeb rozwojowych
- W jaki sposób diagnozować luki kompetencyjne?
- Etapy tworzenia narzędzia diagnozy luk kompetencyjnych
- Proces mentoringu - skuteczne definiowanie celów mentee modelem SMARTER-trening
- Zastosowanie modelu DILTSA w kontekście celu
- Planowanie mentoringu wg modelu/struktury prowadzenia sesji mentoringowych typu coaching: Model GROW, GOLD -trening umiejętności
- Wybór najlepszej metody przekazywania wiedzy
- Udzielania informacji zwrotnej
- Narzędzia motywacyjne – rola mentora w motywowaniu
- Narzędzia menedżerskie – mentor jako lider
- Narzędzia rozwojowe w mentoringu
Programy mentorskie
- Kluczowe metody wdrażania programów mentorskich w organizacji
- Czynniki determinujące sukces programów mentoringowych
Kluczowe kompetentne mentorskie
- Przygotowanie do egzaminu teoretycznego i praktycznego VCC
- Walidacja i certyfikacja VCC
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Przygotowanie do prowadzenia procesu mentoringowego w roli mentora Cele i założenia mentoringu Różnorodność form mentoringu Techniki pracy mentora | Prowadzący Mariola Król | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Kompetencje coachingowe w mentoringu Umiejętne planowanie i wytyczanie celów Sztuka zadawania inspirujących pytań | Prowadzący Mariola Król | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Budowanie umiejetności refleksji-praca z perspektywną Coachingowe poziomy słuchania-słuchanie globalne | Prowadzący Mariola Król | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Mentoring -formy i metody pracy Proces mentoringowy Badanie potrzeb rozwojowych W jaki sposób diagnozować luki kompetencyjne? Etapy tworzenia narzędzia diagnozy luk kompetencyjnych | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Proces mentoringu - skuteczne definiowanie celów mentee modelem SMARTER-trening Zastosowanie modelu DILTSA w kontekście celu | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Planowanie mentoringu wg modelu/struktury prowadzenia sesji mentoringowych typu coaching: Model GROW, GOLD -trening umiejętności | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Wybór najlepszej metody przekazywania wiedzy Udzielania informacji zwrotnej Narzędzia motywacyjne – rola mentora w motywowaniu Narzędzia menedżerskie – mentor jako lider | Prowadzący Anna Szczepanek | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Programy mentorskie. Kluczowe metody wdrażania programów mentorskich w organizacji Czynniki determinujące sukces programów mentoringowych Kluczowe kompetentne mentorskie . | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja i certyfikacja VCC | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 800,00 PLN
- Koszt usługi netto6 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto136,00 PLN
- Koszt godziny netto136,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto600,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto600,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Król
trener/konsultant budowania odporności psychicznej metodą MTQ48
Akredytowany metor i coach PCC ICF, akredytowany trener i egzaminator VCC moduł Coaching, trener VCC nr certyfikatu TSC—001-000512-specjalizacja Coaching oraz Mediacje. Kierownik merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Mediatora w Akademii WSB Dąbrowa Górnicza, wykładowca studiów podyplomowych SWPS Wrocław -Mediacje i negocjacje w organizacji i biznesie. W latach 2011-2015 - doradca zawodowy /kariery , wykładowca uczelni wyższych.
Absolwentka SWPS Wrocław oraz Wydziału Prawa i Administracji UW gdzie w latach 1999-2004 ukończyła m.in. liczne specjalizacje z zakresu m.in. prawa pracy, samorządu terytorialnego ,zarządzania, Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu „Mediator w Biznesie”, studia podyplomowe Trener biznesu i coachingu, kurs specjalistyczny „Coach ICF”, kurs trenerski projektu „Kompendium Kompetencji Trenerskich” , kurs I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Racjonalnej Terapii Zachowań , kurs Porozumienia Bez Przemocy, Szkołę AC/DC, studium Kompetencji Psychospołecznych.
Specjalizuje się w i coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach w podejściu psychologii zdrowia. mediacjach transformatywnych .W biznesie i organizacjach wykorzystuje coaching narzędziowym. Przeprowadziła ponad 10 000 godzin szkoleniowych m.in.: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji
Cezary Radomski
Trener VCC, egzaminator VCC: moduł mediacje sądowe i pozasądowe
Socjolog i psycholog specjalizujący się w psychologii biznesu i sztuce rozwiazywania konfliktów w organizacji i biznesie,
kierownik projektów rozwoju kadr od roku 2002. Absolwent psychologii
Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachingu i Mentoringu „Moderator”. Wykładowca i kierownik studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS m. in. Negocjacje i mediacje w organizacji i biznesie.
Od roku 2013 współpracuje jako doradca i trener/ekspert rozwiązywania konfliktów z Akademią Bliżej oraz Ośrodkiem Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia we Wrocławiu.
Wieloletni współpracownik firm szkoleniowo-doradczych, do których należą m.in. TAW Polska oraz „Moderator” gdzie był m.in. współprowadzącym kilkunastu edycji Szkoły Trenerów Biznesu Moderator oraz projektów doradczo-szkoleniwoych związanych z rozwiazywaniem konfliktów w organizacji i biznesie. Kierował projektami rozwojowymi dla menedżerów, sprzedawców i wybranych grup specjalistów. Prowadzi szkolenia oraz coaching i doradztwo w obszarach zarządzania i motywowania pracowników, budowania zespołu, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej oraz działania zespołu, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Przeprowadził ponad 500 szkoleń i kursów.
Roman Cieśla
: Manager z 20 letnim doświadczeniem zdobytym w korporacjach i prowadzeniu własnej firmy.
Pracował jako manager ds. szkoleń i trener wewnętrzny w międzynarodowych korporacjach oraz mediator w organizacji.
W latach 2011-2019 – prowadził projekty doradcze, szkolenia i coaching dla firm sektora MISP i szkolenia dla firm sektora korporacyjnego jako freelancer firm szkoleniowych.
Prowadził wykłady na studiach podyplomowych na kierunku Psychologia w Biznesie
Absolwent Akademii Ekonomicznej i Studiów Podyplomowych na kierunku Trener Grupowy na SWPS, Absolwent kursów „Train the Trainer” w Monachium i Poznaniu .
Ukończył kursy Praktyk i Mistrz NLP, certyfikowany trener i egzaminator VCC, Szkoła asesora AC/DC, Akademię Profesjonalnego Mediatora.
Posiada certyfikat : Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching,Badania Odporności Psychicznej testem MTQ48.
Prowadzi szkolenia oraz coaching i mentoring w obszarach zarządzania, rozwiązywania konfliktów, budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, mediacji, negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej, inteligencji emocjonalnej ,
Specjalizuje się w coachingu managerskim i zespołowym.
Przeprowadził ponad 350 dni szkoleniowych m.in.: PZ Cusson, Diament Doradcy, Skandia SA, Deutsche Bank, Centrum Usług Finansowych, Wrigley Polan
Anna Szczepanek
Specjalizacje:
• Szkolenia menedżerskie: „Coaching menedżerski”, „Zarządzanie zespołem”, „Budowanie zespołu”, „Przywództwo”
• Szkolenia sprzedażowe: „Techniki sprzedaży”, „Negocjacje handlowe”, „Telemarketing” „Autoprezentacja”, „Obsługa klienta”
• Szkolenia umiejętności osobistych: „Efektywność osobista”, „Komunikacja interpersonalna”, „Współpraca w zespole”, „Zarządzanie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik VCC Mentoring-odkrywnie i rozwijanie potecjalu osobistego i zawodowego
- materiały szkoleniowe
- ćwiczenia rozwojowe
Informacje dodatkowe
Kurs przeznaczony jest dla Uczestników, którzy nie ukończyli kursów coachingowych.
Harmonogram zawiera przerwy 15-minutowe.
Uczestnik po zaliczeniu egzaminu VCC otrzymuje certyfikat VCC wraz z suplementem.
Nazwa certyfikatu VCC : Mentoring.Odkrywanie i rozwijanie potencjału osobistego i zawodowego
Sprzedawca zwolniony jest podmiotowo od towaru i usług an podst.art.113 ust.1 ustawy o vat
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.