"Praca z uczniem z zaburzeniem neurorozwojowym (ADHD, Zespół Aspergera, autyzm) w przedszkolu"
"Praca z uczniem z zaburzeniem neurorozwojowym (ADHD, Zespół Aspergera, autyzm) w przedszkolu"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
nauczyciele przedszkoli oraz opiekunki dziecięce
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi100
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel szkolenia:Wyposażenie nauczycieli w umiejętność diagnozowania, tworzenia oraz wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów o cechach autystycznych, a także w kompetencje do efektywnego reagowania na trudne zachowania, aby poprawić jakość nauczania i wspierać holistyczny rozwój tych uczniów.
Cel edukacyjny koncentruje się na rozwijaniu kluczowych umiejętności, które umożliwią nauczycielom skuteczną pracę z uczniami autystycznymi
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Scharakteryzowanie ucznia o cechach autystycznychOpis efektu uczenia się: Uczestnik potrafi rozpoznać i opisać cechy charakterystyczne dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestnik zrozumie, jak te cechy wpływają na zachowanie i funkcjonowanie ucznia w środowisku edukacyjnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie zidentyfikować typowe symptomy autyzmu na podstawie opisu przypadku.Uczestnik potrafi wymienić przynajmniej trzy kluczowe cechy charakterystyczne dla uczniów z autyzmem i omówić ich wpływ na proces edukacyjny. Uczestnik z powodzeniem ukończy test teoretyczny dotyczący spektrum zaburzeń autystycznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Poznanie narzędzi do diagnozy funkcjonalnej poziomu umiejętnościOpis efektu uczenia się: Uczestnik zdobywa wiedzę na temat dostępnych narzędzi do diagnozy funkcjonalnej, które służą do oceny poziomu umiejętności ucznia. Uczestnik potrafi zastosować te narzędzia w praktyce jako podstawę do tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać i opisać przynajmniej dwa narzędzia diagnostyczne wykorzystywane do oceny funkcjonalnej ucznia.Uczestnik z powodzeniem przeprowadzi symulowaną diagnozę funkcjonalną na podstawie podanego przypadku. Uczestnik przygotuje pisemny raport diagnozy funkcjonalnej, uwzględniający zidentyfikowane potrzeby i poziom umiejętności ucznia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Konstrukcja programu edukacyjno-terapeutycznegoOpis efektu uczenia się: Uczestnik potrafi samodzielnie skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla ucznia z autyzmem, dostosowując go do jego specyficznych potrzeb i możliwości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy kompletny program edukacyjno-terapeutyczny na podstawie analizy przypadków, uwzględniając cele edukacyjne oraz strategie terapeutyczne.Program stworzony przez uczestnika zawiera jasno określone cele, metody pracy, materiały dydaktyczne oraz plan ewaluacji postępów ucznia. Uczestnik prezentuje i broni swojego programu przed komisją lub grupą, uzasadniając wybór metod i strategii. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Dobór właściwych procedur w przypadku wystąpienia zachowania trudnegoOpis efektu uczenia się: Uczestnik potrafi zidentyfikować trudne zachowania u uczniów z autyzmem i zastosować odpowiednie procedury oraz interwencje w celu ich modyfikacji lub redukcji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i klasyfikuje trudne zachowania na podstawie przedstawionych scenariuszy.Uczestnik opracowuje plan interwencji, który zawiera procedury postępowania w sytuacji trudnego zachowania, oraz uzasadnia wybór tych procedur. Uczestnik uczestniczy w symulacji lub ćwiczeniu praktycznym, w którym skutecznie reaguje na trudne zachowanie ucznia zgodnie z opracowanym planem. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Cel biznesowy
Zwiększenie efektywności pracy nauczycieli z uczniami o cechach autystycznych poprzez wyposażenie ich w niezbędne kompetencje i narzędzia diagnostyczne, co w ciągu 6 miesięcy od zakończenia szkolenia przyczyni się do poprawy wyników edukacyjnych tych uczniów o 20% w porównaniu do wyników sprzed szkolenia.Efekt usługi
W dokumencie szczegółowo przedstawiono, jakie cele edukacyjne zostały osiągnięte przez uczestnika, czyli jakie kompetencje w zakresie diagnozowania, tworzenia programów edukacyjno-terapeutycznych, oraz zarządzania trudnymi zachowaniami zostały opanowane. Efekty uczenia się są opisane w sposób mierzalny i konkretne, co zapewnia, że dokument jest wiarygodnym świadectwem zdobytych kwalifikacji i może być używany przez uczestnika jako dowód jego kompetencji w profesjonalnym środowisku.
Zawartość dokumentu obejmuje także kryteria, według których te efekty zostały ocenione, co dodatkowo podkreśla rzetelność i obiektywność procesu walidacji. Dzięki temu osoby lub instytucje, które zapoznają się z tym dokumentem, mogą mieć pewność, że uczestnik rzeczywiście osiągnął założone cele szkolenia.
W opisie efektów uczenia się dokument zazwyczaj zawiera informacje o:
- Zakresie zdobytej wiedzy: Jakie konkretne zagadnienia uczestnik opanował, np. rozpoznawanie cech autystycznych u uczniów.
- Zdobytych umiejętnościach: Jakie praktyczne umiejętności uczestnik nabył, np. umiejętność tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
- Rozwiniętych kompetencjach: Jakie kompetencje społeczne lub zawodowe uczestnik rozwinął, np. skuteczne reagowanie na trudne zachowania uczniów.
Opis efektów uczenia się w dokumencie potwierdzającym uzyskanie kompetencji jest kluczowy, ponieważ potwierdza, że uczestnik osiągnął konkretne cele edukacyjne szkolenia i jest gotowy do zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Nabycie przez nauczycieli umiejętności diagnozowania potrzeb uczniów o cechach autystycznych oraz tworzenia i wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, a także skutecznego reagowania na trudne zachowania tych uczniów w środowisku szkolnym.
Kryteria weryfikacji efektu:
- Diagnozowanie potrzeb uczniów z autyzmem:
- Kryterium weryfikacji: Uczestnik potrafi poprawnie zastosować narzędzia diagnostyczne w celu oceny poziomu funkcjonowania ucznia z autyzmem, co jest sprawdzane na podstawie analizy przypadków lub symulacji.
- Metoda oceny: Ocena praktyczna, polegająca na przeprowadzeniu symulowanej diagnozy funkcjonalnej i przygotowaniu szczegółowego raportu zawierającego wyniki diagnozy oraz rekomendacje.
- Tworzenie i wdrażanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych:
- Kryterium weryfikacji: Uczestnik jest w stanie samodzielnie opracować i zaprezentować kompletny program edukacyjno-terapeutyczny, dostosowany do specyficznych potrzeb ucznia z autyzmem, z jasno określonymi celami, metodami pracy oraz planem ewaluacji postępów.
- Metoda oceny: Projekt i prezentacja programu edukacyjno-terapeutycznego, oceniane przez komisję lub instruktora pod kątem trafności, spójności i praktyczności proponowanych rozwiązań.
- Reagowanie na trudne zachowania:
- Kryterium weryfikacji: Uczestnik potrafi zidentyfikować trudne zachowania ucznia z autyzmem oraz zastosować odpowiednie strategie interwencyjne, co jest weryfikowane poprzez udział w symulacjach lub analizę scenariuszy.
- Metoda oceny: Udział w ćwiczeniach praktycznych, w których uczestnik musi skutecznie zareagować na trudne zachowanie ucznia, stosując odpowiednie procedury.
Podsumowanie:
Efekt usługi szkoleniowej skupia się na rozwinięciu konkretnych kompetencji niezbędnych do pracy z uczniami o cechach autystycznych. Kryteria weryfikacji są zaprojektowane tak, aby ocenić, czy uczestnicy rzeczywiście nabyli te umiejętności, poprzez praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w symulowanych lub rzeczywistych sytuacjach edukacyjnych.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Psychologia i zaburzenia neurorozwojowe w różnym wieku szkolnym.
- Kryteria diagnostyczne oraz charakterystyka dzieci z autyzmem , Zespołem Aspergera oraz ADHD.
- Deficyty oraz wynikające z nich trudności, których doświadczają dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz ADHD.
- Organizacja lekcji/zajęć oraz dobór odpowiednich metod i form nauczania.
- Jak pomóc dzieciom/uczniom z autyzmem, Zespołem Aspergera z oraz ADHD zdobywać wiedzę. Rola nauczyciela.
- Jak pomóc dzieciom/uczniom z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz ADHD rozwijać umiejętności społeczne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zajęcia wprowadzające | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Psychologia neurorozwojowe w różnym wieku szkolnym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 zaburzenia neurorozwojowe w różnym wieku szkolnym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Kryteria diagnostyczne oraz charakterystyka dzieci z autyzmem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 • Kryteria diagnostyczne oraz charakterystyka dzieci zZespołem Aspergera oraz ADHD. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 • Deficyty oraz wynikające z nich trudności, których doświadczają dzieci z autyzmem. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 • Deficyty oraz wynikające z nich trudności, których doświadczają dzieci z Zespołem Aspergera oraz ADHD. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 • Organizacja lekcji/zajęć oraz dobór odpowiednich metod i form nauczania. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 • Jak pomóc dzieciom/uczniom z autyzmem, zdobywać wiedzę. Rola nauczyciela. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 • Jak pomóc dzieciom/uczniom z Zespołem Aspergera zdobywać wiedzę. Rola nauczyciela. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 • Jak pomóc dzieciom/uczniom z ADHD zdobywać wiedzę. Rola nauczyciela. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 • Jak pomóc dzieciom/uczniom z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz ADHD rozwijać umiejętności społeczne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 podsumowanie zajęć i prezentacja prac | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 650,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto26,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto26,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Pienkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Aby szkolenie było skuteczne i wszechstronne, uczestnicy powinni mieć dostęp do różnorodnych materiałów edukacyjnych. Poniżej przedstawiam propozycję materiałów, które mogą wspierać proces uczenia się i umożliwić uczestnikom zdobycie potrzebnych kompetencji.
1. Podręcznik Szkoleniowy
- Zawartość: Kompleksowe opracowanie teoretyczne, które zawiera informacje o spektrum autyzmu, narzędziach diagnostycznych, metodach pracy z uczniami o cechach autystycznych oraz strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
- Cel: Służy jako główne źródło wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek, które uczestnicy mogą przyswajać w trakcie i po szkoleniu.
2. Prezentacje Multimedialne
- Zawartość: Slajdy prezentujące kluczowe zagadnienia szkolenia, takie jak charakterystyka uczniów z autyzmem, narzędzia diagnozy, przykłady programów terapeutycznych, i strategie interwencji.
- Cel: Ułatwiają przyswajanie wiedzy podczas szkolenia oraz mogą być używane do powtórek po zakończeniu sesji szkoleniowej.
3. Przewodnik po Narzędziach Diagnostycznych
- Zawartość: Opis i instrukcje obsługi narzędzi diagnostycznych stosowanych do oceny funkcjonalnej uczniów, takich jak kwestionariusze, skale ocen, i obserwacje.
- Cel: Dostarcza praktycznych wskazówek i przykładów użycia narzędzi w różnych kontekstach edukacyjnych.
4. Przykłady Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych
- Zawartość: Wzory i przykłady programów edukacyjno-terapeutycznych, które zostały dostosowane do różnych potrzeb uczniów z autyzmem.
- Cel: Umożliwia uczestnikom zobaczenie, jak teoretyczne założenia są przekładane na praktyczne plany działania.
5. Case Studies (Studia Przypadków)
- Zawartość: Opis rzeczywistych lub hipotetycznych przypadków uczniów z autyzmem, które ilustrują wyzwania i strategie radzenia sobie z nimi.
- Cel: Ułatwia praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy poprzez analizę konkretnych przypadków, rozwijając umiejętności diagnozowania i interwencji.
6. Materiały Wideo
- Zawartość: Filmy edukacyjne prezentujące przykłady pracy z uczniami autystycznymi, techniki diagnozowania, oraz metody zarządzania trudnymi zachowaniami.
- Cel: Wizualizacja teoretycznych koncepcji, co może pomóc w lepszym zrozumieniu i przyswojeniu materiału.
7. Checklisty i Formularze do Oceny
- Zawartość: Gotowe do użycia checklisty i formularze, które uczestnicy mogą wykorzystać podczas diagnozowania uczniów oraz przy tworzeniu i ocenie indywidualnych programów terapeutycznych.
- Cel: Ułatwia systematyczną ocenę i dokumentowanie postępów oraz zapewnia wsparcie w organizacji pracy.
8. Dziennik Refleksji
- Zawartość: Notatnik lub aplikacja, w której uczestnicy mogą zapisywać swoje refleksje, pytania i przemyślenia dotyczące szkolenia.
- Cel: Wspiera proces uczenia się poprzez zachęcanie do aktywnej refleksji nad zdobywaną wiedzą i jej zastosowaniem w praktyce.
9. Quizy i Testy Sprawdzające
- Zawartość: Krótkie quizy lub testy dostępne w formie papierowej lub online, które uczestnicy mogą rozwiązywać na koniec każdego modułu szkolenia.
- Cel: Pomaga w ocenie zrozumienia materiału oraz w identyfikacji obszarów, które wymagają dalszej pracy.
10. Bibliografia i Dodatkowe Źródła
- Zawartość: Lista rekomendowanych książek, artykułów, oraz zasobów online, które mogą poszerzyć wiedzę uczestników na temat pracy z uczniami autystycznymi.
- Cel: Umożliwia uczestnikom dalsze pogłębianie wiedzy po zakończeniu szkolenia.
Podsumowanie
Te materiały edukacyjne zapewniają kompleksowe wsparcie dla uczestników szkolenia, pomagając im w przyswajaniu teorii, rozwijaniu praktycznych umiejętności i refleksji nad zdobywaną wiedzą. Dzięki nim uczestnicy są lepiej przygotowani do skutecznego wdrażania nabytych kompetencji w swojej codziennej pracy z uczniami o cechach autystycznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Aby szkolenie było efektywne i przebiegło bez zakłóceń, niezbędne jest zapewnienie odpowiednich warunków technicznych. Poniżej przedstawiam propozycję warunków technicznych, które należy spełnić dla tej usługi szkoleniowej:
1. Sala Szkoleniowa
- Wielkość i Układ: Sala powinna być wystarczająco duża, aby komfortowo pomieścić wszystkich uczestników, z możliwością elastycznego ustawienia stołów i krzeseł (np. w układzie szkolnym, w kształcie litery U lub warsztatowym).
- Wentylacja i Oświetlenie: Dobra wentylacja, klimatyzacja i odpowiednie oświetlenie (naturalne oraz sztuczne) są kluczowe dla komfortu uczestników.
- Dostępność: Sala powinna być dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, w tym wyposażona w rampy, szerokie drzwi oraz dostępne toalety.
2. Sprzęt Audiowizualny
- Projektor i Ekran: Wysokiej jakości projektor i odpowiednio duży ekran, który umożliwi wyraźne wyświetlanie prezentacji, filmów oraz innych materiałów wizualnych.
- System Nagłośnieniowy: Mikrofony (przynajmniej jeden bezprzewodowy) oraz głośniki, aby zapewnić dobrą słyszalność, szczególnie w większych salach.
- Komputer/Laptop: Z odpowiednim oprogramowaniem (np. do prezentacji multimedialnych, odtwarzania wideo, przeglądania dokumentów), połączony z projektorem.
- Tablica Interaktywna lub Flipchart: Do interaktywnej pracy z uczestnikami, pozwalająca na notowanie pomysłów, rysowanie schematów itp.
3. Internet
- Szybkie i Stabilne Połączenie Wi-Fi: Zapewnienie szybkiego i stabilnego dostępu do internetu dla prowadzących oraz uczestników, co umożliwia korzystanie z zasobów online, prowadzenie ankiet w czasie rzeczywistym oraz udział w e-learningowych modułach.
- Bezpieczeństwo: Sieć Wi-Fi powinna być zabezpieczona hasłem i mieć odpowiednie filtry, aby zapewnić bezpieczne korzystanie z internetu.
4. Narzędzia do Pracy Grupowej
- Tablety lub Laptopy: W przypadku warsztatów, które wymagają pracy w grupach lub korzystania z aplikacji, warto zapewnić uczestnikom dostęp do tabletów lub laptopów.
- Zestawy Materiałów Edukacyjnych: Każda grupa powinna mieć dostęp do wydrukowanych materiałów, takich jak przewodniki po narzędziach diagnostycznych, case studies, formularze oraz checklisty.
5. Oprogramowanie i Aplikacje
- Platforma E-learningowa: Jeśli szkolenie obejmuje elementy zdalne lub materiały uzupełniające online, należy zapewnić uczestnikom dostęp do platformy e-learningowej.
- Oprogramowanie do Diagnozy: Oprogramowanie lub aplikacje diagnostyczne, które mogą być wykorzystane podczas ćwiczeń praktycznych.
- Oprogramowanie do Zarządzania Trudnymi Zachowaniami: Warto rozważyć aplikacje wspierające zarządzanie trudnymi zachowaniami, które mogą być symulowane podczas szkolenia.
6. Materiały Konsumpcyjne
- Artykuły Piśmiennicze: Długopisy, notatniki, zakreślacze, karteczki samoprzylepne, które uczestnicy mogą używać podczas sesji szkoleniowych.
- Materiały do Prac Manualnych: W przypadku części warsztatowej, mogą być potrzebne dodatkowe materiały, takie jak papier, nożyczki, klej, markery.
7. Wsparcie Techniczne
- Technik na Miejscu: Obecność technika lub osoby odpowiedzialnej za wsparcie techniczne, która będzie dostępna w razie problemów z sprzętem audiowizualnym, komputerowym lub internetowym.
- Instruktaż: Krótkie szkolenie wstępne dla prowadzących i uczestników na temat obsługi sprzętu i oprogramowania.
8. Zaplecze Sanitarno-Gastronomiczne
- Przerwy Kawa/Herbata: Zapewnienie uczestnikom dostępu do napojów oraz drobnych przekąsek podczas przerw.
- Toalety: Czyste i odpowiednio wyposażone toalety, łatwo dostępne z sali szkoleniowej.
Podsumowanie
Zadbanie o odpowiednie warunki techniczne jest kluczowe dla efektywnego przeprowadzenia szkolenia. Wysokiej jakości sprzęt audiowizualny, dobrze wyposażona sala, stabilne połączenie internetowe oraz dostęp do potrzebnych narzędzi i materiałów edukacyjnych przyczyniają się do stworzenia optymalnego środowiska do nauki, co pozwala uczestnikom w pełni skoncentrować się na zdobywaniu nowych kompetencji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi