Mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- menadżerowie
- mediatorzy
- pracowicy działów HR
- prawnicy
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu kursu dzięki poznaniu nowych metod i interwencji w rozwiązywaniu konfliktów będzie potrafił nie tylko samodzielnie rozwiązać spór, zarządzić nim, ale też poprawi jakość relacji zawodowych w organizacji i firmie.Kompetencje nabyte mogą być także wykorzystane do wspierania programów dot. zarządzania konfliktem i jego profilaktyki w organizacjach i biznesie dla menadżerów, osób zarządzających w organizacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Diagnozuje sytuację w organizacji w aspekcie konfliktów | Kryteria weryfikacji przygotowuje narzędzia do badania sytuacji konfliktowych w organizacji w postaci opracowania pytań do ankiety pozwalającej na określenie rodzaju organizacji, występujących w niej relacjach i obszarów z jakich moga wywodzić się konflikty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i analizuje istniejące przyczyny konfliktu | Kryteria weryfikacji wskazuje źródło konfliktu w organizacji,rozpoznaje zasięg konfliktu i jego charakter (jawny lub ukryty) opisuje dynamikę przebiegu konfliktu rozpoznaje stadium konfliktu, podaje przykłady korzyści i zagrożeń płynących z konfliktu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje reakcje i postawy w konfliktach | Kryteria weryfikacji charakteryzuje różne sposoby reakcji na konflikt oraz możliwe konsekwencje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje mechanizmy psychologiczne towarzyszące konfliktom | Kryteria weryfikacji charakteryzuje mechanizmy napędzania konfliktów towarzyszące konfliktom takie jak m.in.: biegunowe myślenie, lustrzane odbicie,mechanizm żdzbła i belki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zasady konstruktywnej komunikacji w organizacji | Kryteria weryfikacji omawia bariery komunikacyjne i zasady budowania konstruktywnego dialogu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje strategie rozwiązywania konfliktów | Kryteria weryfikacji charakteryzuje 5 strategii rozwiązywania konfliktów:unikanie,uleganie,rywalizacja,kompromis i współpraca w kontekście celu stosowania danej strategii, postaw, możliwych następstw | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charaktetyzuje proces rozwiązywania konfliktów w 5 krokach | Kryteria weryfikacji stosuje etapy procesu rozwiązywania konfliktów w organizacji w 5 krokach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces mediacji w organizacji | Kryteria weryfikacji stosuje etapy procesu mediacji w organziacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje skuteczność rozwiązań | Kryteria weryfikacji analizuje informacje zwrotne związane z wdrożeniami rozwiazań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
- Konflikty w miejscu pracy - przyczyny i powiązania
- Psychologiczne mechanizmy eskalacji konfliktów
- Powody powstawania konfliktów
- Modele uniwersalne rozwiazywania konfliktow
- Interwencje w sporach pracowniczych
- Działania proaktywne zapobiegające konfliktom
Moduł II
- Mediacje pracownicze
- Efektywne zarządzanie konfliktami
- Kultura mediacji a rozwój organizacji
- Weryfikacja efektów kształcenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Konflikty w miejscu pracy. Psychologiczne mechanizmy eskalacji konfliktów Modele uniwersalne rozwiazywania konfliktow. Interwencje w sporach pracowniczych Działania zapobiegające konfliktom | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Mediacje pracownicze Efektywne zarządzanie konfliktami Kultura mediacji a rozwój organizacji Weryfikacja efektów kształcenia | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 820,00 PLN
- Koszt usługi netto1 820,00 PLN
- Koszt godziny brutto130,00 PLN
- Koszt godziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Barbara Król
Absolwentka SWPS oraz Wydziału Prawa i Administracji UW, ukończyła specjalizacje z zakresu prawa pracy, samorządu terytorialnego, zarządzania, Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe Mediator w Biznesie, Trener biznesu i coachingu. Specjalizuje się w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów w organizacji i biznesie pracując od 2013 w modelu mediacji transformatywnych, konsultant metody badania stylów myślenia w konfliktach PCT-A.
Doświadczenie zawodowe:
ekspert rozwiązywania konfliktów i trener mediacji, przeprowadziła w ostatnich 5 latach ponad 1000h szkoleniowych ze środków unijnych z zakresu rozwiązywania konfliktów, mediacji i negocjacji dla pracowników HR, coachów, radców prawnych, menadżerów w organizacji, pracowników poradni pedagogiczo-psychologicznych, właścicieli MiŚP.
Wybrane projekty szkoleniowe:
- Mediacje sądowe i pozasądowe
- Negocjacje i NLP
- Mediacje cywilne i gospodarcze
- Mediacje rodzinne
- Mediacje pracownicze i rozwiązyanie konfliktów w organizacji
Cezary Radomski
Wieloletni współpracownik firm szkoleniowo-doradczych, do których należą m.in. TAW Polska.
Przeprowadził ponad 1400 szkoleń, przeszło 200 sesji doradczo-coachigowych, około 100 usług mających na celu rozwiązywanie konfliktów m.in. w firmach finansowych, firmach branży IT, sieciach handlowych i usługowych, branży automotive, centrach badawczo rozwojowych, przedsiębiorstwach grupy KGHM oraz innych firmach produkcyjnych z różnych branż. Specjalizuje się w rozwiązywaniu konfliktów w sprawach pracowniczych i gospodarczych występując w roli mediatora, trenera rozwiązywania konfliktów, moderatora warsztatów i dyskusji w zespołach pracowniczych. Jest mediatorem sądowym oraz pracuje jako mediator dla Akademii Bliżej oraz Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy.
Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwiązywania konfliktów:
przeprowadził w latach 2017-2021 ponad 50 postępowań mediacyjnych, 3 kompleksowe projekty działań doprowadzając do rozwiązania konfliktów w organizacjach, ponad 1000 godzin szkoleń przygotowujących pracowników organizacji do rozwiązywania konfliktów.
Wybrane projekty szkoleniowe:
- Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
- Mediacje sądowe i pozasądowe
- Negocjacje oparte na współpracy
- Mediacje cywilne i gospodarcze
Rafał Kurzawa
Doświadczenie zawodowe:
2022-obecnie specjalista ds HR i rekrutacji konsultant, mediator w organizacji
2019-obecnie wykładowca Akademii WSB Dąbrowa Górnicza na studiach podyplomowych Akademia Mediatora
2018 - obecnie Specjalista ds. HR i rekrutacji Hoist Polska
2017 - 2018 Specjalista ds. planowania i logistyki Przedsiębiorstw Wyrobów Cukierniczych „Odra” S.A.
2017 – obecnie wykładowca Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu z zakresu mediacji i negocjacji
2014 - 2014 wykładowca Wyższej Szkoły Bogdana Jańskiego z zakresu job-coachingu
2013 – obecnie Współpraca z Akademią Bliżej
w szkoleniach dotyczących rozwiazywania konfliktów, mediacji i coachingu. Trener i doradca merytoryczny w programach związanych z procedurami zarządzania konfliktem w organizacji.
2014 – obecnie Koordynator Ośrodka Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia
2022
2014 – 2017 HR Business Partner Zakłady Przemysłu Cukierniczego „Otmuchów” S.A.
kursy i szkolenia:
certyfikowany mediator APM
Akademia Profesjonalnego Mediatora (120h)
Szkoła Trenera (120h)
Akademia coachingu (80h)
Assessment center (20h)
Metoda 360° (15h)
Negocjacje w biznesie (32h)
Pozyskiwanie funduszy unijnych na projekty badawcze (30h)
Podstawy VBA dla Excel (16h)
Controling personalny (24h)
Doświadczenie trenerskie:
prowadzenie kursów VCC Pracownik HR, Akademia Trenera, mediacje pracownicze i rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik
- materiały szkoleniowe
- ćwiczenia
- postęp do testu psychologicznego badającego style reakcji w konfliktach PCT-A kompetencji oosbistych i zawodowych
Informacje uzupełniające:
Na zakończenie szkolenia uczestnik otrzyma zaświadczenie - warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie walidacji w formie testu i ćwiczeń.
Szkolenie trwa 14 h zegarowych.
Zapisując się na szkolenie Uczestnik wyraża zgodę na rejestrownaie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia.
Wiedza kształcenia zostanie zweryfkowana na podstawie pre-testów przed szkoleniem oraz post-testów po szkoleniu.
Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie modelem Kolba.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik instytucjonalny po otrzymaniu dofinansowania podpisuje na 5 dni przed rozpoczęciem kursu umowę na realizację usługi szkoleniowej.
Należy skontaktować się z Organizatorem:
tel. 530597250; mail: szkolenia.blizej@wp.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM (lub 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla, Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki, (ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami). Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.