Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE.
Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do adresatów szkolenia zaliczyć można przede wszystkim następujące grupy:
• Specjaliści ds. zamówień w projektach unijnych
• Kadra zarządzająca Beneficjenta (właściciel, członkowie zarządu, służby księgowe, kierownicy jednostek)
• Członkowie kadry administracyjnej projektów unijnych (koordynatorzy / kierownicy projektów, specjaliści ds. rozliczeń)
• Członkowie kadry merytorycznej projektów unijnych ( inżynierowie kontraktu, kierownicy i członkowie zespołów projektowych, konsultanci merytoryczni, doradcy)
• Audytorzy projektów unijnych
• Konsultanci i doradcy w zakresie rozliczania i zarządzania projektami UE - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem głównym oferowanego szkolenia jest poprawa efektywności w zakresie realizacji zamówień pozaustawowych w ramach przedsięwzięć współfinansowanych ze środków UE.Do szczegółowych celów zajęć zaliczyć można przede wszystkim:
• Usprawnienie procesu dokonywania zamówień na potrzeby projektów dofinansowanych z dotacji UE;
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu dla weryfikacji zamówień w projektach unijnych;
• Usprawnienie procesu rozliczania przyznanych środków pomocowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych
• Ustawa PZP a zamówienia w projektach współfinansowanych ze środków UE
• Ustawa o finansach publicznych w kontekście realizacji projektów dofinansowanych z zewnętrznych środków pomocowych
• Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 jako podstawa pozaustawowych trybów udzielania zamówień
• Wewnętrzne procedury udzielania zamówień niepodlegających rygorowi PZP
Obowiązkowe procedury i dobre praktyki w zakresie odpowiedniego przygotowania do udzielania zamówień w projekcie
• Obowiązek stosowania zasad uczciwej konkurencji przy udzielaniu zamówień
• Możliwe wyjątki od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych
• Zasady szacowania wartości zamówienia i sposób ich udokumentowania
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie szacowania wartości zamówienia
• Zamówienia udzielane w częściach
• Zamówienia publiczne a koszty osobowe (koszty personelu, umowy cywilnoprawne, podwykonawcy na zasadzie B2B)
• Progi unijne w zamówieniach niepodlegających rygorowi PZP
Zasada konkurencyjności
• Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych zasadą konkurencyjności
• Sposoby upubliczniania zapytań ofertowych dla zasady konkurencyjności
• Minimalne terminy w zakresie upubliczniania zapytań ofertowych
• Wymagany zakres zapytania ofertowego
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
• Wymogi wobec kryteriów oceny ofert
• Wymagany zakres protokołu z wyboru ofert
• Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o zasadę konkurencyjności
• Zamówienia sektorowe a zasada konkurencyjności
• Warsztaty i studia przypadku w zakresie analizy zapytań ofertowych i stosowanych kryteriów oceny ofert
• Taryfikator korekt finansowych za naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE"
Procedura rozeznania rynku
• Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych procedurą rozeznania rynku
• Obowiązkowe dla rozeznania rynku sposoby upubliczniania zapytań ofertowych
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
• Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o procedurę rozeznania rynku
Zamówienia o wartości do 20 000 zł netto
• Próg 20 000 zł netto i zakres podmiotowy dla zamówień poniżej wartości progowej
• Obowiązek posiadania wewnętrznych regulaminów i procedur zakupowych
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania sposobu udzielenia zamówień o wartości nieprzekraczającej 20 000 zł netto
Zamówienia publiczne w systemie SL2014
• Sposób i obowiązek obsługi modułu „Zamówienia Publiczne” w systemie SL2014
• Zasady przekazywania dokumentacji z udzielonych zamówień poprzez system SL2014
• Obowiązek powiązania dowodów księgowych z kontraktami zawartymi w rezultacie udzielenia zamówienia publicznego w ramach projektu
Baza Konkurencyjności
• Obowiązek upubliczniania zapytań ofertowych w Bazie Konkurencyjności
• Możliwe odstępstwa od stosowania Bazy Konkurencyjności jako wymaganego publikatora dla zamówień niepodlegających rygorowi PZP o wartości powyżej 50 000 zł netto
• Rodzaje Zamawiających
• Zasady rejestracji i zakładania konta na portalu bazakonkurencyjnosci.gov.pl
• Sposób tworzenia publikacji zapytania ofertowego
• Obsługa załączników
• Modyfikacja treści zapytania ofertowego
• Publikacja otrzymanych pytań i udzielonych odpowiedzi
• Upublicznianie wyniku zapytania ofertowego
• Warsztaty - Sposób obsługi on-line Bazy Konkurencyjności z punktu widzenia Wnioskodawcy lub Beneficjenta.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE. | Prowadzący Trener Semper | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE. | Prowadzący Trener Semper | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 709,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto106,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto86,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Semper
Jest konsultantem dla różnorodnych instytucji publicznych i przedsiębiorstw prywatnych.
Były Dyrektor Biura Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta, gdzie nadzorował i koordynował procesy przetargowe na różnorodne projekty infrastrukturalne oraz usługowe.
Doradca w kancelarii prawniczej specjalizującej się w prawie zamówień publicznych, gdzie udzielał porad prawnych, analizował dokumentacje przetargowe oraz reprezentował klientów w sporach związanych z zamówieniami publicznymi.
Współautor nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych, wnioskując o wprowadzenie zmian mających na celu usprawnienie procesu przetargowego i zwiększenie przejrzystości.
Prowadził szereg szkoleń, warsztatów i wykładów na temat prawnych i praktycznych aspektów zamówień publicznych, dzieląc się wiedzą z szerokim gronem odbiorców.
Głęboka znajomość prawa zamówień publicznych oraz aktualnych przepisów.
Umiejętność interpretacji dokumentacji przetargowej i sporządzania wniosków ofertowych.
Doskonała zdolność analizy ryzyka i oceny zgodności procesów przetargowych z obowiązującymi regulacjami.
Znajomość praktycznych narzędzi zarządzania projektami w kontekście zamówień publicznych.
To autorytet w dziedzinie zamówień publicznych, którego obecność jako trenera na szkoleniu zagwarantuje wartościową edukację oraz praktyczne umiejętności uczestnikom.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami