Kurs Podstawowy NDT Bobath dla dzieci - szkolenie
Kurs Podstawowy NDT Bobath dla dzieci - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Fizjoterapeuci.
Lekarze.
Terapeuci zajęciowi.
Logopedzi.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu MP.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji01-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi360
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa Kurs Podstawowy NDT Bobath dla dzieci - szkolenie przygotowuje do samodzielnego badania, planowania oraz prowadzenia terapii neurorozwojowej u niemowląt oraz dzieci ze schorzeniami wieku rozwojowego, z opóźnionym rozwojem motorycznym, zaburzonym napięciem mięśniowym, wadami postawy, zaburzeniami ośrodkowego układu nerwowego, chorobami i obciążeniami genetycznymi, zgodnie z założeniami koncepcji Bobath.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu do koncepcji Bobath oraz sposobów leczenia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi schorzeniami wymagającymi interwencji rehabilitacyjnej | Kryteria weryfikacji - definiuje zasady koncepcji Bobath- charakteryzuje aktualną wiedzę z neuro-anatomii, neurofizjologii i neurologii w aspekcie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym - definiuje prawidłowy i nieprawidłowy rozwój dziecka - charakteryzuje skutki nieprawidłowego rozwoju dziecka zagrożonego porażeniem mózgowym, ze stwierdzonym porażeniem mózgowym oraz innymi zaburzeniami w rozwoju psycho – motorycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady współpracy z pacjentem | Kryteria weryfikacji - posiada odpowiednie podejście do pracy z niemowlakami oraz małymi dziećmi- współpracuje z rodzicami/opiekunami oraz zapoznaje ich z różnymi formami edukacji - kieruje pacjentów do innych specjalistów i współpracuje z nimi - motywuje oraz wspiera rodziców oraz opiekunów dzieci do włączania terapii do aktywności dnia codziennego w celu wzmocnienia efektów terapii | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Planuje i przeprowadza proces terapeutyczny | Kryteria weryfikacji - rozumienie zależności pomiędzy czuciem a ruchem w rozwoju dziecka i ich wpływu na rozwój dziecka- rozpoznaje różne typy mózgowego porażenia dziecięcego - dokonuje prawidłowej oceny i analizy problemów dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - stosuje skuteczne techniki oraz wspomagania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa Kurs Podstawowy NDT Bobath dla dzieci - szkolenie przeznaczone jest dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, terapeutów zajęciowych, którzy pracują z dziećmi z uszkodzeniami centralnego układu nerwowego oraz posiadają roczny staż pracy z dziećmi z zaburzeniami układu nerwowego.
Celem szkolenia jest zdobycie nowej wiedzy oraz umiejętności pracy z dziećmi według koncepcji Bobath, która umożliwia pomoc dziecku we wszechstronnym rozwoju tak, aby mogło uzyskać niezależność w życiu i wykorzystać swe możliwości na tyle, na ile pozwala istniejące uszkodzenie Ośrodkowego Układu Nerwowego (OUN). Wszechstronność tematów poruszanych podczas szkolenia pozwala na usytematyzowanie swojej wiedzy, umiejętności i przełożeniu ich na swoje doświadczenia zawodowe.
Szkolenie składa się z czterech części tematycznych:
- zagadnień teoretycznych z zakresu zaburzeń w układzie nerwowym
- fizjoterapii (zastosowanie różnych rozwiązań terapii usprawniających)
- terapii zajęciowej
- logopedii,
Dodatkowo, praca z dziećmi podczas kursu daje uczestnikowi możliwość holistycznego podejścia do pacjenta oraz szereg narzędzi do prowadzenia kompleksowej terapii.
Aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu uczestnik musi posiadać minimum roczną praktykę pracy z dziećmi z zaburzeniami ośrodkowego układu nerwowego oraz posiadać podstawowe wiadomości z anatomii oraz rozwoju dziecka.
Warunki organizacyjne: maksymalna liczba uczestników na szkoleniu to 24 osoby. Podczas zajęć teoretycznych i wykładów uczestnicy siedzą dwójkami przy jednym stole terapetycznym, omawiane treści są również wyświetlane przez projektor. Podczas zajęć praktycznych uczestnicy ćwiczą parami przy jednym stanowisku ( stole terapeutycznym) lub w podziale na kilkuosobowe grupy, na macie. Podczas terapii z dziećmi uczestnicy pracują w kilkuosobowych zespołach: pod nadzorem instruktora prowadzącego prowadzą badanie pacjenta, diagnozują zaburzenie, planują proces terapii oraz ją przeprowadzają. Uczestnicy mają do dyspozycji sprzęt potrzeby do prowadzenia fizjoterapii, tj. regulowane stoły terapeutyczne, maty do ćwiczeń, wałki, półwałki, piłki terapeutyczne, zabawki sensomotoryczne oraz wiele innych pomocy dydaktycznych.
Szkolenie składa się z dwóch 4 - tygodniowych części: 04.11 - 29.11.2024 r. część I; 06.01 - 31.01.2024 r.część II.
Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, sobota i niedziela są dniami wolnymi.
Liczba godzin usługi: 360 - podana jest w godzinach edukacyjnych 45 minutowych zgodnie z założeniami organizacji EBTA (European Bobath Tutors Association). Przerwy nie wliczają się do godzin usługi rozwojowej.
Zakres Kursu Podstawowego NDT Bobath dla dzieci - szkolenie podzielone jest na cztery części tematyczne:
1. Teoria zaburzeń w układzie nerwowym ( wykłady)
Prowadzenie: dr n.med. Małgorzata Szmurło wykadowaca na kursach NDT Bobath, specjalista rehabilitacji medycznej
Koncepcja NDT Bobath - terminologia.
Koncepcja NDT Bobath - rozwój.
Założenia i zasady usprawniania w pediatrii.
Rozwój układu nerwowego.
Odruchy i ich zmienność.
Napięcie mieśni i jego regulacja.
Rozwój psychoruchowy.
Mózgowe porażenie dziecięce.
Kontrola motoryczna, nauczanie motoryczne.
Walidacja - test teoretyczny.
2. Fizjoterapia ( wykłady, praktyka)
Prowadzenie: mgr Robert Giezek - NDT Bobath Senior Instructor, fizjoterapeuta
Ruch prawidłowy.
Koncepcja Bobath.
Prawidłowy rozwój ruchowy.
Badanie, karta badania pacjenta.
Mobilizacje.
Wspomagania.
Rozwój nieprawidłowy.
Pacjent hypotoniczny.
Diplegia.
Tetrapareza.
Atetoza.
Hemipareza.
Ortotyka.
Zasady pracy na materacu i wałku.
Pozycja czworaczna.
Hemiplegia.
Aktywizacja.
Pielęgnacja niemowlaka.
Wspomaganie niemowlaka.
Podnoszenie, kładzenie, noszenie.
Omówienie zaopatrzenia ortopedycznego.
Demonstracje.
Rozwiązywanie problemów.
Praca z pacjentami.
3. Terapia zajęciowa ( wykłady, praktyka)
Prowadzenie: Foteini Zografou - NDT Bobath Senior Instructor, terapeutka zajęciowa
Rozwój sensomotoryczny.
Badanie pacjenta w terapii zajęciowej.
Rozwój kończyny górnej.
Wspomagania dla funkcji obręczy barkowej i kończyny górnej.
Rola wzroku.
Zabawa i jej rola w planowaniu terapii.
Testy i skale diagnostyczne.
Organizacja sensoryczna.
Prezentacje video.
Rozwiązywanie problemów.
Zajęcia praktyczne z dziećmi.
4. Logopedia ( wykłady, praktyka)
mgr Katarzyna Padula - NDT Bobath Instruktor, logopeda
Prawidłowy rozwój mowy, języka, pierwotnych funkcji ustnych.
Dyzfagia pediatryczna/rozwojowa, także u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Prawidłowy oraz nieprwidłowy rozwój oddychania.
Ocena oddychania.
Apraksja słowna.
Inne zaburzenia.
Studium przypadku.
Rozwiązywanie problemów.
Praca praktyczna z dziećmi.
Walidacja - test teoretyczny.
Przerwy: każdego dnia organizowana jest 60 -minutowa przerwa, w podziale na przerwę kawową oraz obiadową, z wyjątkiem dnia 31.01.2025 r., kiedy zajęcia kończą się wcześniej. W zależności od ustalenia przerw przez instruktora oraz grupę, przerwy organizowane są następująco: 2 x przerwa kawowa - 15 minutowa oraz 1 x przerwa obiadowa 30 minutowa lub 1x przerwa kawowa - 15 minutowa oraz 1 x przerwa obiadowa 45 minutowa.
Po zajęciach z teorii oraz logopedii odbywają testy zaliczeniowe, natomast na koniec szkolenia odbywa się egzamin praktyczny z zakresu fizjoterapii: ocenie podlega praca domowa - przygotowanie filmu zawierającego terapię dziecka zgodnie z założeniami koncepcji Bobath. Terapia musi obejmować badanie, rozpoznanie zaburzenia, planowanie terapii oraz jej wykonanie, informację o osiągniętych celach. Film jest prezentowany podczas drugiej części kursu i oceniany przez instruktora prowadzącego szkolenie, a następnie przez osobę walidującą.
W dniu 08.11.2024 r. odbędzie walidacja w formie testu podumowująca zagadnienia z teorii rowoju dziecka i zaburzeń rozwojowych. Testy zostaną rozdane przez osobę prowadzącą usługę, a ich oceną zajmie się osoba walidująca. Walidator nie będzie obecny podczas testu.
W dniu 17.01.2025 r. odbędzie walidacja w formie testu podumowująca zagadnienia z części logopedycznej. Testy zostaną rozdane przez osobę prowadzącą usługę, a ich oceną zajmie się osoba walidująca. Walidator nie będzie obecny podczas testu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 43 Koncepcja NDT - Bobath i jej rozwój. Kursy NDT - Bobath. ICF, ICF-CY. Rozwój OUN (ośrodkowy układ nerwowy) i jego zaburzenia. Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Małgorzata Szmurło | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 43 Kontrola motoryczna. Napięcie mięśni i jego regulacja. Spastyczność - patofizjologia i leczenie. Odruchy i reakcje odruchowe, ich zmienność w trakcie rozwoju. Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Małgorzata Szmurło | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 43 Typowy rozwój dziecka. Współczesne teorie rozwojowe. Wczesna diagnoza: obserwcja i badanie. Rozwój atypowy. Wczesna interwencja. Mózgowe porażenie dziecięcie - ogólnie. Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Małgorzata Szmurło | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 43 Skale i klasyfikacje stosowane u dzieci z mpdz. Obustronny niedowład kurczowy - dipareza. Niedowład połowiczy - hemipareza. Obustronny niedowład połowiczy - tetrapareza. Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Małgorzata Szmurło | Data realizacji zajęć 07-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 43 Mózgowe porażenie dziecięce - postać dyskinetyczna i móżdżkowa. Badanie fizykalne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Inne metody usprawniania wg EBM. Seminarium. Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Małgorzata Szmurło | Data realizacji zajęć 08-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 43 Walidacja: test teoretyczy | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 08-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 43 Prezentacja uczestników i omówienie ich doświadczenia zawodowego. Badanie, karta badania pacjenta. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 11-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 43 Ruch prawidłowy. Aligment. Koncepcja Bobath. Placing. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 12-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 43 Omówienie pacjentów. Prawidłowy rozwój ruchowy. Mobilizacje. Praca z pacjentami, omówienie terapii pacjentów. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 43 Omówienie pacjentów. Prawidłowy rozwój ruchowy. Transfer środka ciężkości. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 14-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 43 Omówienie pacjentów. Prawidłowy rozwój ruchowy. Demonstracja pacjenta. Praca z pacjentami. Omównienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 15-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 43 Wspomagania. Omówienie pacjentów. Rozwój prawidłowy - ciąg dalszy. Praca z pacjentami, omównienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 43 Prawidłowy rozwój ruchowy. Wspomagania. Omówienie pacjentów. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 43 Rozwój prawidłowy. Demonstracja pacjenta. Rozwój nieprawidłowy. Praca z pacjentami, omównienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 43 Rozwój nieprawidłowy. Pacjent hypotoniczny. Rozwiązywanie problemów. Praca z pacjentami, omówienieni terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 43 Omówienie pacjentów. Hypertonia. Demonstracja pacjenta hypotonicznego. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 43 Chód - teoria oraz praktyka.Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 43 Demonstracja pacjenta z diplegią. Diplegia - wykład. Rozwiązywanie problemów. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 43 Tetrapareza. Ortotyka. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 43 Atetoza. Demonstracja pacjenta. Rozwiązywanie problemów. Praca z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 43 Hemipareza. Rozwiązywanie problemów. Praca z pzcjentani, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 43 Rozwój sensomotoryczny. Kamienie milowe. Badanie pacjenta w terapii zajęciowej. Zajęcia praktyczne z dziećmi. Prezentacja video - dyskusja. Rozwój kończyny górnej. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Foteini Zografou | Data realizacji zajęć 06-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 43 Wspomagania dla funkcji obręczy barkowej i kończyny górnej. Zajęcia z dziećmi. Prezentacja video, dyskusja.Określanie celów terapeutycznych. Rozwiązywanie problemów. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Foteini Zografou | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 43 Rola systemu wzroku. Demonstracja terapii. Zajęcia praktyczne z dziećmi. Rozwiązywanie problemów. Zabawa i jej rola w planowaniu terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Foteini Zografou | Data realizacji zajęć 08-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 43 Pozycja siedząca. Akcesoria. Dostosowania - szyny. Zajęcia praktyczne z dziećmi. Prezentacja demonstracji. Testy i skale diagnostyczne. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Foteini Zografou | Data realizacji zajęć 09-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 43 Organizacja sensoryczna. Prezentacja demonstracji video.Analiza terapii - dyskusja. MACS (Manual Ability Classification System). Ilość przerw w minutach: 60 | Prowadzący Foteini Zografou | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 43 Prawidłowy rozwój mowy i języka. Prawidłowy rozwój pierwotnych funkcji oralnych (jedzenie i picie). Rozwojowa dysfagia dziecięca. Praca z dziećmi. Ocena dysfagii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Katarzyna Padula | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 43 MBS warsztat - narzędzie do oceny dysfagii dziecięcej). Dysfagia dziecięca Terapia u dzieci z MPD. Praktyka- rozwiązywanie problemów. Praca z dziećmi. Terapia dysfagii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Katarzyna Padula | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 43 Prawidłowy i nieprawidłowy rozwój oddychania, ocena. Terapia oddechowa i interwencja w praktyce. Praca z dziećmi ocena oddechu i interwencja terapeutyczna. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Katarzyna Padula | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 43 Dyzartria dziecięca-dyspraksja werbalna. Rozwiązywanie problemów. Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Praca z dziećmi - interwencja terapeutyczna przed rozwojem mowy. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Katarzyna Padula | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 43 Tematy specjalne ((refluks, tracheotomia, gastrostomia). Demonstracja - dyskusja. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Katarzyna Padula | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 43 Walidacja: test teoretyczny. | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 43 Pielęgnacja niemowlaka. Podnoszenie; kładzenie; noszenie. Demonstracja niemowlaka 6/12 miesięcy. Hipotomia. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 43 Wspomaganie niemowlaka w pozycji siedzącej. Rozwiązywanie problemów. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 43 Demonstracja niemowlaka. Asymetria. Wspomaganie niemowlaka w leżeniu tyłem. Rozwiązywanie problemów. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 43 Wspomaganie niemowlaka w leżeniu tyłem oraz bokiem. Rozwiązywanie problemów. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 43 Omówienie zaopatrzenia ortopedycznego. Rozwiązywanie problemów. Praca praktyczna z pacjentami, omównienie terapii. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 43 Zasady pracy na wałku i piłce. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Rozwiązywanie problemów. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 43 Pozycja czworaczna. Hemiplegia. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Rozwiązywanie problemów. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 28-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 43 Aktywizacja. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Rozwiązywanie problemów.Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 43 Pozycja czworaczna. Praca praktyczna z pacjentami, omówienie terapii. Rozwiązywanie problemów. Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 43 Walidcja - część praktyczna. | Prowadzący Sabina Lizak | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 43 Rozwiązywanie problemów pacjentów - pytania od uczestników (doświadczenia z własnych praktyk). Ilość przerw w minutach: 60. | Prowadzący Robert Giezek | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto18 597,00 PLN
- Koszt usługi netto15 119,51 PLN
- Koszt godziny brutto51,66 PLN
- Koszt godziny netto42,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Giezek
Wykształcenie:
W 1996 roku ukończył Policealne Studium Fizjoterapii w Lesznie
w 2000 roku ukończył studia na Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku Fizjoterapia.
W 2013 roku rozpoczął studia doktoranckie na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu na Wydziale II Lekarskim. Promotor prof. Dr n. Med. Barbara Steinborn
Od 1998 roku pracuje jako fizjoterapeuta w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Lesznie
Od 1998 roku prowadzi własną prywatną działalność w zakresie fizjoterapii i szkoleń
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, Stowarzyszenia Fizjoterapia Polska, amerykańskiego Stowarzyszenia NDT-Bobath (NDTA – Neurodevelopmental Treatment Association), EBTA (European Bobath Tutors Association z siedzibą w Londynie oraz wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia NDT-Bobath
Katarzyna Padula
od 2004 do 2016 roku pracowała jako logopeda
w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Lesznie
aktualnie pracuje: jako neurologopeda,
specjalista NDT-Bobath od 2016 roku w
Ośrodku/Oddziale Dziennym dla Dzieci Ośrodka
Samarytanin w Głogowie od 2017 roku w
Przedszkolu Niepublicznym Wyspa Skarbów w
Głogowie od 2017 roku w Ośrodku/Oddziale
Dziennym dla Dzieci Szpitala Zakonu Bonifratrów
w Piaskach / Marysinie od 2017 roku w
Ośrodku/Oddziale Dziennym dla Dzieci Szpitala
Powiatowego w Rawiczu od 2006 roku prowadzi
własną prywatną działalność w zakresie logopedii
i szkoleń jest członkiem Polskiego Związku
Logopedów, Polskiego Towarzystwa
Logopedycznego oraz członkiem Zarządu
Polskiego Stowarzyszenia NDT-Bobath
Małgorzata Szmurło
porażeniem dziecięcym.
Od 2012 r wykładowca na kursach podyplomowych z zakresu diagnozowania i terapii neurorozwojowej wg koncepcji NDTBobath
2004r.-2010r. młodszy asystent w Oddziale Rehabilitacji Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie
2006r. -2009r. udział w programie leczenia spastyczności toksyną
botulinową typu A u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, kwalifikacja do leczenia, podawanie iniekcji domięśniowych, w ramach
Oddziału Rehabilitacji Uniwersyteckiego SzpitalaDziecięcego w Krakowie Od 2008r. lekarz konsultant w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom w Krakowie - Ośrodku Wczesnej Interwencji
2011r.- 2014r. kierownik Oddziału Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego Maltańskiego Ośrodka Wczesnej Interwencji.
Od 2014r. starszy asystent w Oddziale Rehabilitacji w Małopolskim Centrum Rehabilitacji Dzieci w Radziszowie (od 09.2016 Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy św. Ludwika w Krakowie), program leczenia spastyczności toksyną botulinową typu A u dzieci z mózgowym
porażeniem dziecięcym.
Foteini Zografou
W 1993 r. ukończyła studia na wydziale ergoterapii w Atenach i zajęła się zagadnieniami neurorozwojowymi dotyczącymi niemowlaków i dzieci, z którymi pracuje do dnia dzisiejszego.
Podczas wielu lat kariery nauczała i trenowała różnego rodzaju terapeutów (fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych) podczas wielu seminariów z zakresu: szkoleń podstawowych oraz rozwijających metody NDT Bobath, dysfagii, pisania, testów ABC, dysgrafii itp. Przeprowadziła wiele seminariów w Grecji, Polsce, Czechach i na Cyprze.
Obecnie mieszka i pracuje w Atenach , gdzie od wielu lat prowadzi prywatną klinikę dla dzieci z problemami rozwoju. Jest również współpracownikiem naukowym ‘’Doxiadis unit’’ na poziomie oceny różnorodności incydentów.
Sabina Lizak
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako terapeutka dziecięca w różnych ośrodkach w Niemczech (Praxis John Moonen, Oberhausen; Praxis Rafaela Kumor-Rausch, Oberhausen, Praxis Lizak GBr., Mulheim /Ruhr; Behindertenschule Mulheim/Ruhr (szkoła integracyjna dla upośledzonych fizycznie i psychicznie w wieku 6-18 lat)
Od 2007 roku prowadzi własny gabinet rehabilitacji, gdzie czynnie zajmuje się terapią dzieci.
Absolwentka wielu szkoleń podyplomowych z zakresu terapii dzieci tj. Vojta (1999 r., 2000 r.), NDT-Bobath dla dzieci (1995 r.). W latach 2003 - 2009 uczestniczyła w kursach NDT-Bobath jako Group Leader, podczas których uzyskała tytuł Asystenta metody NDT-Bobath i posiada uprawnienia do prowadzenia walidacji.
Prowadzi autorskie szkolenia pn. "Rehabilitacja w zaburzeniach niemowląt" oraz "Przygotowanie do pionizacji i chodu. Analiza chodu."
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- dokonanie rezerwacji miejsca na szkoleniu u organizatora
- przesłanie dyplomu z wymaganym tytułem zawodowym
- przedłożenie zaświadczenia od pracodawcy o minimum rocznym stażu pracy z dziećmi z uszkodzeniami centralnego układu nerwowego
- wpłata zaliczki w wysokości 1500 zł będącej potwierdzeniem uczestnictwa w szkoleniu i wymaganej przez regulamin organizatora ( w przypadku dofinansowania pokrywającego cały koszt szkolenia, zaliczka jest zwracana uczestnikowi szkolenia)
Informacje dodatkowe
Jeżeli szkolenie finasowane jest w min. 70 % ze środków publicznych, podlega zwolnieniu z podatku Vat. Warunkiem wystawienia faktury zwolnionej z podatku Vat jest przesłanie usługodawcy stosownego oświadczenia.
UWAGA! Usługa dostępna tylko dla osób, które mają zarezerwowane miejsce na szkoleniu u organizatora!
Ilośc godzin edukacyjnych szkolenia podana na certyfikacie jego ukończenia wynosi 360 /45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Parking.