Usługa - Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w czasie pandemii. Jakie są jego objawy i skutki -szkolenie forma zdalna

Logo FPD spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

4.7/5 z 933 ocen

Tytuł Zapobieganie wypaleniu zawodowemu w czasie pandemii. Jakie są jego objawy i skutki -szkolenie forma zdalna

Numer usługi 2021/08/02/51161/1127534

Dostawca usług FPD spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Dostępność Usługa otwarta

Forma świadczenia zdalna w czasie rzeczywistym

Status usługi opublikowana

PLN

1 800,00 zł netto za osobę

1 800,00 zł brutto za osobę

128,57 zł netto za osobogodzinę

128,57 zł brutto za osobogodzinę

Zapisz się
Zapisanych 0 uczestników

Informacje o usłudze

Pokaż szczegóły
Sposób dofinansowania:

wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników

Grupa docelowa usługi:

Szkolenie dedykowane jest w szczególności właścicielom MMŚP i ich pracownikom mających codzienny lub częsty kontakt z klientem m.in. działom obsługi klienta, działom sprzedaży i handlowym, osobom zarządzającym zespołem, działem, pionem, pracowników różnych działów współpracujących ze sobą oraz osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności.

Minimalna liczba uczestników: 1
Maksymalna liczba uczestników: 15
Data zakończenia rekrutacji: 14-10-2021
Liczba godzin usługi: 14
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi: Certyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych

Ramowy program usługi

Pokaż program

Po skończonym szkoleniu zostanie przeprowadzona ankieta walidujaca, odnosnie spełnionych efektów i potrzeb użytkownika biorącego udział w szkoleniu.

Dzień I

Przedstawienie uczestników - wymiana doświadczeń w zakresie  

czynników i objawów wypalenia zawodowego.

Wypalenie zawodowe (przy uwzględnieniu obecnej sytuacji         

epidemicznej), Czym jest i z jakich etapów się składa?

Wykład, dyskusja, film, Test - Czy masz konfliktową osobowość?

3 grupy przyczyn wypalenia zawodowego:                          

indywidualne, interpersonalne i organizacyjne

(omówienie + autodiagnoza; na co mam wpływ, a na co nie).

refleksje uczestników.                                                       

Objawy wypalenia - jak je rozpoznać i na co zwrócić uwagę          

u siebie i u innych? Trzy fazy wypalenia wg. Maslach.

DNA motywacji - teoria i autodiagnoza źródeł osobistej motywacji

do pracy (niepewność związana z pandemią, brak zaangażowania).

Wpływ osobistych przekonań na naszą kondycję psychiczną

i wysiłek energetyczny wkładany w obowiązki zawodowe

(praca z muszę, mogę, powinienem i chcę).

Dzień II

Asertywna komunikacja w procesie zapobiegania wypaleniu        

Zawodowemu. Czym jest asertywność? Asertywność na tle agresji

i uległości. Moje granice - gdzie je mam? Narzędzie komunikacyjne

wspierające naszą asertywność w pracy: aktywne słuchanie,

parafraza, klaryfikacja, pytania otwarte i zamknięte.

ćwiczenia asertywności, Test oceny zdolności komunikacyjnych

Informacja zwrotna - rzeczowa, motywacyjna, rozwojowa            

Komunikat ja - narzędzie do udzielania informacji zwrotnej

motywacyjnej i rozwojowej

Delegowanie zadań za pomocą asertywnej komunikacji

Ćwiczenia praktyczne bazujące na doświadczeniach uczestników.

Film „Postawy w relacjach międzyludzkich”

Skuteczne rozwiązywanie konfliktów jako jedna z metod              

zapobiegania wypaleniu zawodowemu        

Test na style rozwiązywania konfliktów Thomasa i Kilmanna

Poznanie 5 strategii podejścia do konfliktu: konkurencja,

kooperacja, kompromis, dostosowanie i wycofanie

- które z nich i w jakich sytuacjach Ci służą, a które wypalają?

Ćwiczenia praktyczne - odgrywanie scenek

Film „Pracoholizm”                                       

Praktyczne podsumowanie szkolenia                                                    

Emocje, a wypalenie zawodowe.                              

ABC emocji – rozpoznawanie i oswajanie.

Lęk vs strach (sytuacja zagrożenia wynikającego z pandemii).

Strategie regulacji emocji (autodiagnoza).

Racjonalna Terapia Zachowań.

Osobiste postanowienia uczestników i plan wdrażania ich.

Wymagania, które muszą zostać spełnione, aby uczestniczyć w szkoleniu na ClickMeeting.:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
  • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
  • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.

ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania lub sprzętu. 

Aby móc korzystać z usługi na niektórych urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Państwa urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.

Okres ważności linku: Link będzie ważny w dniach i godzinach wskazanych w harmonogramie usługi.

Harmonogram usługi

Przedmiot / temat zajęćData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Przedmiot / temat zajęć
Przedstawienie uczestników - wymiana doświadczeń w zakresie czynników i objawów wypalenia zawodowego. Wypalenie zawodowe (przy uwzględnieniu obecnej sytuacji epidemicznej).
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
09:00
Godzina zakończenia
10:30
Liczba godzin
01:30
Przedmiot / temat zajęć
Przerwa
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
10:30
Godzina zakończenia
10:45
Liczba godzin
00:15
Przedmiot / temat zajęć
Wykład, dyskusja, film, Test - Czy masz konfliktową osobowość? 3 grupy przyczyn wypalenia zawodowego: indywidualne, interpersonalne i organizacyjne.
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
10:45
Godzina zakończenia
12:15
Liczba godzin
01:30
Przedmiot / temat zajęć
Przerwa
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
12:15
Godzina zakończenia
12:30
Liczba godzin
00:15
Przedmiot / temat zajęć
Objawy wypalenia - jak je rozpoznać i na co zwrócić uwagę u siebie i u innych? Trzy fazy wypalenia wg. Maslach. DNA motywacji - teoria i autodiagnoza źródeł osobistej motywacji do pracy.
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
12:30
Godzina zakończenia
14:00
Liczba godzin
01:30
Przedmiot / temat zajęć
Przerwa
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
14:00
Godzina zakończenia
14:15
Liczba godzin
00:15
Przedmiot / temat zajęć
Emocje, a wypalenie zawodowe. ABC emocji – rozpoznawanie i oswajanie. Lęk vs strach (sytuacja zagrożenia wynikającego z pandemii). Strategie regulacji emocji (autodiagnoza).
Data realizacji zajęć
15-10-2021
Godzina rozpoczęcia
14:15
Godzina zakończenia
15:00
Liczba godzin
00:45
Przedmiot / temat zajęć
Asertywna komunikacja w procesie zapobiegania wypaleniu zawodowemu. Czym jest asertywność? Asertywność na tle agresji i uległości. Moje granice - gdzie je mam?
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
09:00
Godzina zakończenia
10:30
Liczba godzin
01:30
Przedmiot / temat zajęć
Przerwa
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
10:30
Godzina zakończenia
10:45
Liczba godzin
00:15
Przedmiot / temat zajęć
Informacja zwrotna - rzeczowa, motywacyjna, rozwojowa Komunikat ja - narzędzie do udzielania informacji zwrotnej motywacyjnej i rozwojowej
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
10:45
Godzina zakończenia
12:15
Liczba godzin
01:30
Przedmiot / temat zajęć
Przerwa
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
12:15
Godzina zakończenia
12:30
Liczba godzin
00:15
Przedmiot / temat zajęć
Delegowanie zadań za pomocą asertywnej komunikacji Ćwiczenia praktyczne bazujące na doświadczeniach uczestników. Film „Postawy w relacjach międzyludzkich”
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
12:30
Godzina zakończenia
14:00
Liczba godzin
01:30
Przedmiot / temat zajęć
Przerwa
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
14:00
Godzina zakończenia
14:15
Liczba godzin
00:15
Przedmiot / temat zajęć
Skuteczne rozwiązywanie konfliktów jako jedna z metod zapobiegania wypaleniu zawodowemu. Test na style rozwiązywania konfliktów Thomasa i Kilmanna.
Data realizacji zajęć
16-10-2021
Godzina rozpoczęcia
14:15
Godzina zakończenia
15:00
Liczba godzin
00:45

Główny cel usługi

Pokaż

Cel edukacyjny

Szkolenie wyjaśnia uczestnikom czym jest wypalenie zawodowe, jakie są jego objawy. W trakcie szkolenia uczestnik odkrywa metody i sposoby przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Uczestnik wskazuje również psychologiczne mechanizmy wpływające na wypalenie oraz odkrywa sposoby przeciwdziałania jemu. Celem szkolenia jest także wypracowanie własnych metod radzenia sobie z wypaleniem zawodowym w czasie pandemii.

Efekty uczenia się

WIEDZA
Uczestnik szkolenia:

- doskonali wiedzę na temat zapobiegania wypaleniu zawodowemu;

- ćwiczy jak redukować stres zadaniowy i sytuacyjny - powstały w sytuacjach zawodowych.

- uzyskuje wyjście z syndromu wypalenia zawodowego dzięki stosowaniu poznawczych i

behawioralnych metod

- stwierdza jak ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy poszczególnymi sferami życia (work life- balance);

- wdraża wiedzę na temat czynników wpływających na wzrost efektywności;

- wdraża wiedzę na temat teorii motywacji;

- używa wiedzy na temat czynników determinujących motywację wewnętrzną i jej wpływ na

efektywność pracy;

- uzupełnia wiedzę na temat związku pomiędzy stresem, motywacją, pracoholizmem a pojawieniem się syndromu wypalenia zawodowego;

- zwiększa wiedzę na temat pracy z emocjami, czyli pozna sposoby pokonywania stresu zwłaszcza w kontekście wypalenia zawodowego;

- zwiększa wiedzę na temat wpływu stresu na odporność psychofizyczną, czyli fizyczne i psychiczne skutki toksycznego stresu.

UMIEJĘTNOŚCI
Uczestnik szkolenia:

- wykorzystuje wiedzę praktyczną na temat wykrywania syndromu wypalenia zawodowego;

- przywołuje umiejętności zapobiegania wypaleniu zawodowemu i kontroli emocji;

- wykrywa sytuacje powodujące zwiększone napięcie emocjonalne dezorganizujące pracę pojedynczych osób i zespołów;

- wdroży wiedzę na temat kontrolowania własnych reakcje w sytuacjach silnego stresu;

- wdraża wiedzę na temat zachowania równowagi pomiędzy poszczególnymi sferami życia (work life- balance);

- nauczy się zwiększać własną efektywność;

- nauczy się wykorzystywać techniki wizualizacji w celu relaksacji;

- nabędzie umiejętności pracy zespołowej;

- stosuje umiejętności pracy z emocjami w celu motywowania siebie i innych osób;


KOMPETENCJE

Uczestnik rozszerzy swoją  wiedzę i umiejętności w zakresie budowania pozytywnych relacji, tzn. więzi

emocjonalnych. Uczestnik rozróżnia symptomy wypalenia zawodowego. Odkrywa czym jest empatia, podejmuje samodzielność w działaniu. Szkolenie rozwija umiejętności samodzielnego i konstruktywnego działania w pracy i poza nią.

Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się

Sposób walidacji usługi: Po skończonym szkoleniu zostanie przeprowadzona ankieta walidacyjna, odnośnie spełnionych efektów i potrzeb użytkownika biorącego udział w szkoleniu.

Czy usługa prowadzi do nabycia kompetencji? Tak
Brak wyników.
Koszt przypadający na 1 uczestnika netto 1 800,00 zł
Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto 1 800,00 zł
Koszt osobogodziny netto 128,57 zł
Koszt osobogodziny brutto 128,57 zł

Zajęcia poprowadzą

Więcej informacji
Zdjęcie Marcin Wrzoskiewicz

Marcin Wrzoskiewicz

Sprzedaż, obsługa klienta, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi, umiejętności miękkie, historia
02.2020 - ALEF Centrum Nauki, Rozwoju i Doradztwa - trener, szkoleniowiec
2020- nadal- College Medyczny- trener, szkoleniowiec
2020-nadal- Konsorcjum Naukowo-Edukacyjne - wykładowca, trener
2018- nadal Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi - wykładowca, trener
2013 - nadal - szkoleniowiec, trener
2014-2019 Specjalista ds. sprzedaży samochodów osobowych marki Mercedes-Benz "Rita Motors"
2013-2014 Specjalista ds. sprzedaży samochodów osobowych marki Hyundai- "Folwark samochodowy"
2012-2013 Specjalista ds. ubezpieczeń- PZU
1999-2012 Prowadzenie własnej firmy- Sprzedaż pamiątek regionalnych
1996-1997 Zamek w Checinach Obsługa Ruchu Turystycznego
1997-2002 Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej, Kraków
Studia Magisterskie, Historia
2003-2004 Akademia Świętokrzyska, Kielce
• TRENER UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
• AAC – Wspomagające i alternatywne metody komunikacji
• Szkolenie PECS- szybkie nauczenia umiejętności porozumiewania się osoby, które nie posiadają funkcjonalnej mowy.
• Narzędzia komunikacji interpersonalnej w codziennej pracy nauczyciela
• Rozwijanie zdolności poznawczych uczniów i kreatywności
• Nie straszny lęk i stres. Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie z emocjami, lękiem i stresem?
• Narzędziownia skutecznego nauczyciela czyli inspirujące pomysły i stymulowanie do rozwoju
• Profilaktyka uzależnień dla nauczycieli
• Kreatywny nauczyciel

Kontakt

Pokaż
Zdjęcie Małgorzata Wojciechowska

Małgorzata Wojciechowska

email: m.wojciechowska@fpd.pl

tel: (+48) 574 154 524

Informacje dodatkowe

Pokaż szczegóły

Informacje o materiałach dla uczestników usługi

Uczestnicy otrzymają nagranie ze szkolenia oraz materiały przygotowane przez Trenera wysłane na adres e-mail.

Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej za pomocą platformy ClickMeeting.

Całość nagrania zostanie zarchiwizowana i umieszczona na dysku zewnętrznym w celu kontroli i audytu.

1 godzina= 45 minut (godzina szkoleniowa)

1. Prezentacja powerpoint celem utrwalenia informacji przekazanych w trakcie szkolenia drogą mailową.

2. E-materiały w formacie PDF.

W harmonogramie uwzględniono godziny zegarowe, natomiast kurs opiera się na 45-minutowych godzinach lekcyjnych- stąd rozbieżność pomiędzy liczbą godzin w harmonogramie a ogólną liczbą godzin kursu

Szkolenie w formie zdalnej będzie odbywało się  w czasie rzeczywistym. W zależności od czasu potrzeb będą wykorzystywane różne  elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.

Całe szkolenie jest rejestrowane w celach kontroli/audytu. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga  zgody Trenera i Uczestników.

Warunki uczestnictwa

Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.

Informacje dodatkowe

Uwaga:

Przed podpisaniem umowy o dofinansowanie szkolenia z Operatorem, skontaktuj  się z nami w celu potwierdzenia terminu szkolenia i dostępności wolnych miejsc. Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.

W razie przedłużającej się pandemii koronawirusa organizator zastrzega sobie konwersję tego szkolenia na formułę zdalną i realizację według wytycznych dotyczących świadczenia usług rozwojowych metodami zdalnego dostępu oraz monitoringu usług, wg/ PARP.
Szkolenie w formie zdalnej będzie odbywało się  w czasie rzeczywistym. W zależności od czasu potrzeb będą wykorzystywane różne  elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.

Całe szkolenie jest rejestrowane w celach kontroli/audytu. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga  zgody Trenera i Uczestników.

Uczestnicy otrzymają zaświadczenie, potwierdzające że ukończyli szkolenie.

Warunki techniczne

Pokaż warunki techniczne

Warunki techniczne

Wymagania, które muszą zostać spełnione, aby uczestniczyć w szkoleniu na ClickMeeting.:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
  • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
  • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.

ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania lub sprzętu. 

Aby móc korzystać z usługi na niektórych urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Państwa urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.

Okres ważności linku: Link będzie ważny w dniach i godzinach wskazanych w harmonogramie usługi.

Ciasteczka>