- Ekologia i rolnictwo
- Finanse i bankowość
- Informatyka i telekomunikacja
- Inne
- Języki
- Medycyna i uroda
- Prawo i administracja
-
Prawo jazdy
- Kurs na egzaminatora prawa jazdy
- Kurs na instruktora prawa jazdy
- Kurs na taksówkarza
- Kurs prawa jazdy kat.A
- Kurs prawa jazdy kat.A1
- Kurs prawa jazdy kat.A2
- Kurs prawa jazdy kat.B
- Kurs prawa jazdy kat.B1
- Kurs prawa jazdy kat.B+E
- Kurs prawa jazdy kat.C
- Kurs prawa jazdy kat.C1
- Kurs prawa jazdy kat.C1+E
- Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Kurs prawa jazdy kat.D
- Kurs prawa jazdy kat.D1
- Kurs prawa jazdy kat.D1+E
- Kurs prawa jazdy kat.D+E
- Kurs prawa jazdy kat.T
- Kursy specjalistyczne
- Kwalifikacja wstępna
- Szkolenia okresowe
- Rozwój osobisty
- Techniczne
- Usługi
- Zarządzanie i organizacja
Programowanie i projektowanie w STEP7 Safety Advanced w sterownikach SIMATIC Safety Integrated S7-1500 (SAF1500)
Czy usługa może być dofinansowana? | Tak |
---|---|
Sposób dofinansowania |
|
Rodzaj usługi | Usługa szkoleniowa |
Podrodzaj usługi | Usługa szkoleniowa |
Dostępność usługi | Otwarta |
Numer usługi | 2019/11/12/5274/486613 | ||
---|---|---|---|
Cena netto | 3 150,00 zł | Cena brutto | 3 874,50 zł |
Cena netto za godzinę | 105,00 zł | Cena brutto za godzinę | 129,15 |
Usługa z możliwością dofinansowania | Tak | ||
Liczba godzin usługi | 30 | ||
Termin rozpoczęcia usługi | 2020-01-27 | Termin zakończenia usługi | 2020-01-30 |
Termin rozpoczęcia rekrutacji | 2019-11-12 | Termin zakończenia rekrutacji | 2020-01-20 |
Maksymalna liczba uczestników | 10 | ||
Kategoria główna KU | Techniczne | ||
Podstawa uzyskania wpisu w zakresie świadczenia usług współfinansowanych |
Certyfikaty: Certyfikat ISO 29990:2010 - Usługi edukacyjne dla potrzeb kształcenia pozaszkolnego i szkoleń – podstawowe wymagania dla dostawców usług |
||
Czy usługa pozwala na uzyskanie kwalifikacji lub części kwalifikacji zarejestrowanych w ZRK? | Nie | ||
Czy usługa pozwala na uzyskanie kwalifikacji innych niż kwalifikacje zarejestrowane w ZRK? | Nie | ||
Czy usługa prowadzi do nabycia kompetencji? | Tak |
Nazwa podmiotu | EMT-SYSTEMS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością | ||
---|---|---|---|
Osoba do kontaktu | Katarzyna Miłoszewska | Telefon | +48506589491 |
katarzyna.miloszewska@emt-systems.pl |
Cel edukacyjny
1.Przekazanie wiedzy nt. wykorzystania PLC Simatic S7 w wersjach F (FailSafe), do zadań związanych z różnymi funkcjami bezpieczeństwa
2.Objaśnienie idei Safety Integrated oraz Distributed Safety w rodzinie Siemens Simatic
3.Poznanie certyfikowanej biblioteki „S7 Distributed Safety Advanced” oraz zasad tworzenia programów bezpiecznych poprzez praktyczne zadania
4.Poznanie i wykorzystanie norm ISO-EN powiązanych z bezpieczeństwem funkcjonalnym
5.Omówienie funkcji bezpieczeństwa dostępnych w falownikach oraz ćwiczenia z przykładowymi zastosowaniami.
6. Nabycie kompetencji społecznych w zakresie samokształcenia się z obszaru technik bezpieczeństwa systemów sterowania oraz identyfikacji i rozwiązywania problemów technicznych związanych z pracą na zajmowanym stanowisku.
|
Dzień 1
- Bezpieczeństwo funkcjonalne w praktyce:
- problemy związane z bezpieczeństwem procesu przemysłowego
- zagrożenia występujące w przypadku maszyn
- standardy związane z bezpieczeństwem
- proces projektowania bezpiecznej maszyny
- praktyczne podejście do aspektów bezpieczeństwa
- Dyrektywa Maszynowa – aspekty prawne związane z bezpieczeństwem
- certyfikacja CE
- urzędy inspekcyjne związane z bezpieczeństwem
- deklaracja zgodności
- ocena stopnia modyfikacji maszyny pod kątem bezpieczeństwa
- szacowanie i redukcja ryzyka
- proces redukcji ryzyka
- określenie wymaganego poziomu bezpieczeństwa (kategoria/PL/SIL – EN954-1/EN ISO 13849-1/ EN IEC 62061)
- normy prawne związane z poziomami zabezpieczeń
- porównanie aktualnie obowiązujących norm związanych z PL oraz SIL
- zakres stosowania norm związanych PL oraz SIL
- realizacja funkcji bezpieczeństwa
- wykorzystanie narzędzia Safety Evaluation Tool firmy Siemens do określenia poziomu bezpieczeństwa
- kolorystyka dotycząca sygnalizatorów i przycisków zgodna z normami
- różne możliwości realizacji systemów bezpieczeństwa 1oo1, 1oo2, 2oo2, 2oo3, 1oo1D, 2oo2D, 1oo2D
- awaryjne wyłączenie/zatrzymanie
- Komponenty stosowane w systemach zabezpieczeń:
- typowe komponenty stosowane w systemach zabezpieczeń
- bardziej wyrafinowane systemy zabezpieczeń – kurtyny z mutingiem oraz skanery przestrzenne
- normy związane z mechanicznymi osłonami zabezpieczającymi
- Zasady podłączania sygnałów dotyczących systemu bezpieczeństwa do sterownika PLC:
- metody podłączania sygnałów wejściowych dotyczące systemu bezpieczeństwa do sterownika PLC zależnie od wymaganej kategorii bezpieczeństwa 1oo1, 1oo2, 2oo2, 2oo3
- metody podłączania sygnałów wyjściowych dotyczące systemu bezpieczeństwa do sterownika PLC zależnie od wymaganej kategorii bezpieczeństwa
- PROFIsafe – zasada działania:
- tradycyjna realizacja systemu bezpieczeństwa – porównanie z systemem sieciowym
- PROFIsafe – profil dla systemów bezpieczeństwa wykorzystujący sieci Profibus oraz ProfiNet
- mechanizm przesyłu sygnałów dotyczących bezpieczeństwa niezależne od warstwy komunikacyjnej
- zadania warstwy PROFIsafe
- format danych w PROFIsafe
- zabezpieczenia danych w PROFIsafe
- parametry urządzeń związane w PROFIsafe
- parametry specyficzne dla urządzenia/serwer parametrów
- wady/zalety zastosowania PROFIsafe
Dzień 2
- Rozwiązania związane z systemem Simatic Safety Integrated:
- komponenty składowe systemu Simatic Safety
- oprogramowanie konfiguracyjne i pomocnicze
- realizacja programu bezpieczeństwa przez certyfikowany sterownik PLC
- czasy reakcji systemu bezpieczeństwa – szacowanie
- dokumentacja techniczna rozszerzająca wiedzę o systemie
- Konfiguracja projektu w stacji PLC S7:
- etapy tworzenia programu bezpieczeństwa
- konfiguracja projektu sterownika PLC
- konfiguracja urządzeń peryferyjnych na sieci Profibus/Profinet
- zestawienie połączenia ze sterownikiem poprzez różne rodzaje sieci (MPI/Profibus/Ethernet)
- widok sieci komunikacyjnej w projekcie – aplikacja NetPro (konfiguracja połączeń komunikacyjnych)
- generacja informacji diagnostycznych przy pomocy aplikacji Report System Error
- parametry specyficzne dla sterownika w wersji F
- parametry modułów we/wy z rodziny F
- dodatkowa adresacja modułów we/wy w PROFIsafe
- zasady dostępu do modułów F
- struktura zmiennych związanych z obsługą modułów F
- Przygotowanie programu użytkowego dla sterownika PLC:
- podstawowe informacje o tworzeniu aplikacji dla sterownika wykorzystywanego do testów
- wywołanie podstawowych bloków programowych
- przygotowanie przykładowej aplikacji użytkowej dla sterownika
- weryfikacja błędów w programie przy pomocy funkcji Check
- Przygotowanie programu użytkowego dla panela operatorskiego systemu wizualizacji HMI:
- dodanie projektu panela operatorskiego do projektu STEP 7
Dzień 3
- konfiguracja połączenia komunikacyjnego ze sterownikiem PLC
- konfiguracja systemu alarmowego pod kątem funkcji Alarmów Systemowych
- wyświetlanie danych na ekranie panela
- wgranie ustawień do panela
Dzień 4
- Przygotowanie programu użytkowego dla przekształtnika częstotliwości:
- obsługa przekształtnika z poziomu programu PLC – poprzez sieć komunikacyjną
- testowe uruchomienie napędu
- program sterujący pracą napędu
- Zasady tworzenia programu bezpieczeństwa w sterowniku PLC:
- bloki programowe F
- grupy Runtime wykorzystywane do obsługi systemu bezpieczeństwa
- szkielet aplikacji bezpieczeństwa
- zasady tworzenia programu bezpieczeństwa w sterowniku PLC
- obsługiwane typy zmiennych
- zasady dostępu do obszarów pamięci sterownika PLC z poziomu różnych miejsc aplikacji (program standardowy / bezpieczny / komunikacja sieciowa)
- operacje programowe dostępne w programie bezpieczeństwa
- dedykowane zmienne systemowe wykorzystywane w programie bezpieczeństwa
- status programu bezpieczeństwa
- kompilacja programu bezpieczeństwa
- porównanie programów bezpieczeństwa
- udostępnianie danych pomiędzy programem bezpieczeństwa a programem standardowym / pomiędzy grupami bezpieczeństwa / pomiędzy sterownikami PLC
- test ważności standardowych sygnałów wykorzystywanych po stronie programu bezpieczeństwa
- reintegracja i pasywacja modułów bezpieczeństwa
- Omówienie standardowych funkcji biblioteki Safety Advanced:
- zachowanie modułów w przypadku awarii/błędów (pasywacja) – potwierdzenie błędów (reintegracja – omówienie różnych metod)
- test kolejnych bloków dostępnych w bibliotece
- podstawowe funkcje bezpieczeństwa – grzybek, drzwi, przycisk dwuręczny
- rozbudowane funkcje bezpieczeństwa – kurtyna
- bezpieczna komunikacja poprzez sieć
- pozostałe obiekty dostępne w bibliotece (np. timery, liczniki, konwersje)
- Tryby bezpieczeństwa napędów przekształtnikowcyh na przykładzie przekształtnika Sinamics G firmy Siemens:
- różne metody realizacji sytemu bezpieczeństwa dla przekształtnika
- bezpieczeństwo funkcjonalne wbudowane w napęd
- dostępne funkcje bezpieczeństwa w napędach: STO (Safe Torque OFF), SS1 (Safe STOP 1), SS2 (Safe STOP2), SOS (Safe Operational Stop), SLS (Safely Limited Speed), SDI (Safe Direction), SSM (Safe Speed Monitor), SBC (Safe Brake Control)
- najwyższa klasa bezpieczeństwa w napędach (PL e / SIL 3)
Uczestnik szkolenia przyswoi zasady i nabędzie umiejętności tworzenia oraz diagnozowania programów realizujących różne funkcje bezpieczeństwa, z wykorzystaniem dedykowanej biblioteki Distributed Safety. Pozna także wymagania powiązanych norm, wymagania i wyliczenia PL, SIL.
Automatyków, elektryków, utrzymania ruchu i osób mających obecnie lub w perspektywie zadania dotyczące projektowania sterowania lub utrzymania bezpieczeństwa stref lub urządzeń wymagających zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonalnego, realizowanego przez sterowniki Simatic S7. Wszystkich zainteresowanych pozyskaniem i poszerzeniem wiedzy dotyczącej zasad tworzenia, projektowania i programowania, a także możliwości sterowników Simatic S7 Safety Integrated.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Kariera Zawodowa”
Ogólna wiedza dotycząca sterowników programowalnych PLC z rodziny Simatic S7. Dobra znajomość obsługi komputera i aplikacji w systemie MS Windows. Preferowane ukończenie kursów TIA1500-2: Programowanie sterowników logicznych SIEMENS SIMATIC S7-1500 w TIAPortal – kurs zaawansowany lub umiejętności na tym poziomie.
Materiały szkoleniowe kursu przekazywane są kursantom w postaci skryptu z tematyki szkolenia. Kursanci otrzymują również materiały piśmiennicze (notes, długopis).
Uczestnicy powyższego kursu mają do dyspozycji indywidualne stanowiska szkoleniowe wyposażone w zróżnicowany sprzęt produkcyjny:
- Sterowniki S7-1500 CPU 1516F 3PN/DP wyposażone w moduły wejść/wyjść w wydaniu FAIL-SAFE
Dodatkowe elementy każdego zestawu to także realny sprzęt wykonawczy:
- bariery optyczne z przemieszczającym się produktem (wymuszenie wyłączenia bariery podczas przejazdu produktu - tzw. muting)
- "mini drzwi" wyposażone w krańcówki bezpieczeństwa
- zestawy przycisków oburęcznych
- "grzybki" bezpieczeństwa z podwójnymi stykami
- stacyjki z kluczykiem
- podwójne - "bezpieczne" styczniki wykonawcze
„Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Kierunek Kariera Zawodowa”
LP | Przedmiot / Temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dzień 1 | 2020-01-27 | 10:00 | 16:00 | 6:00 |
2 | Dzień 2 | 2020-01-28 | 08:00 | 16:00 | 8:00 |
3 | Dzień 3 | 2020-01-29 | 08:00 | 16:00 | 8:00 |
4 | Dzień 4 | 2020-01-30 | 08:00 | 16:00 | 8:00 |
Adres: Wincentego Pola 16 Szczegóły miejsca realizacji usługi: Siedziba Centrum Szkoleń Inżynierskich, na którą składają się biura, pracownie i laboratoria szkoleniowe – znajduje się w doskonałej lokalizacji, niedaleko skrzyżowania autostrad A1 i A4 (zjazd Sośnica) oraz bezpośrednio przy zjeździe z Drogowej Trasy Średnicowej. Szkolenia prowadzone są w budynku Agencji Rozwoju Lokalnego - ośrodka biznesu i progresji przedsiębiorczości przy ulicy Wincentego Pola 16 oraz w zlokalizowanych po sąsiedzku budynkach Parku Naukowo - Technologicznego TECHNOPARK. |
Warunki logistyczne: Klimatyzacja,Labolatorium komputerowe,Wi-fi |
Drukuj do PDF