- Ekologia i rolnictwo
- Finanse i bankowość
- Informatyka i telekomunikacja
- Inne
- Języki
- Medycyna i uroda
- Prawo i administracja
-
Prawo jazdy
- Kurs na egzaminatora prawa jazdy
- Kurs na instruktora prawa jazdy
- Kurs na taksówkarza
- Kurs prawa jazdy kat.A
- Kurs prawa jazdy kat.A1
- Kurs prawa jazdy kat.A2
- Kurs prawa jazdy kat.B
- Kurs prawa jazdy kat.B1
- Kurs prawa jazdy kat.B+E
- Kurs prawa jazdy kat.C
- Kurs prawa jazdy kat.C1
- Kurs prawa jazdy kat.C1+E
- Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Kurs prawa jazdy kat.D
- Kurs prawa jazdy kat.D1
- Kurs prawa jazdy kat.D1+E
- Kurs prawa jazdy kat.D+E
- Kurs prawa jazdy kat.T
- Kursy specjalistyczne
- Kwalifikacja wstępna
- Szkolenia okresowe
- Rozwój osobisty
- Techniczne
- Usługi
- Zarządzanie i organizacja
Windykacja należności w ujęciu prawnym oraz postępowanie egzekucyjne i zabezpieczające w praktyce - 2-dniowe szkolenie specjalistyczne.
Usługa archiwalna
Czy usługa może być dofinansowana? | Tak |
---|---|
Sposób dofinansowania |
|
Rodzaj usługi | Usługa szkoleniowa |
Podrodzaj usługi | Usługa szkoleniowa |
Dostępność usługi | Otwarta |
Numer usługi | 2019/07/18/8282/431300 | ||
---|---|---|---|
Cena netto | 1 250,00 zł | Cena brutto | 1 537,50 zł |
Cena netto za godzinę | 78,13 zł | Cena brutto za godzinę | 96,09 |
Usługa z możliwością dofinansowania | Tak | ||
Liczba godzin usługi | 16 | ||
Termin rozpoczęcia usługi | 2019-10-17 | Termin zakończenia usługi | 2019-10-18 |
Termin rozpoczęcia rekrutacji | 2019-07-18 | Termin zakończenia rekrutacji | 2019-10-10 |
Maksymalna liczba uczestników | 15 | ||
Kategoria główna KU | Finanse i bankowość | ||
Kategorie dodatkowe KU |
Finanse i bankowość Prawo i administracja |
||
Podstawa uzyskania wpisu w zakresie świadczenia usług współfinansowanych |
Certyfikaty: Znak Jakości TGLS Quality Alliance |
||
Czy usługa pozwala na uzyskanie kwalifikacji lub części kwalifikacji zarejestrowanych w ZRK? | Nie | ||
Czy usługa pozwala na uzyskanie kwalifikacji innych niż kwalifikacje zarejestrowane w ZRK? | Nie | ||
Czy usługa prowadzi do nabycia kompetencji? | Tak |
Nazwa podmiotu | Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER Magdalena Wolniewicz-Kesaria | ||
---|---|---|---|
Osoba do kontaktu | Joanna Zasuwa | Telefon | +48 577-177-547 |
info@szkolenia-semper.pl |
Cel edukacyjny
Wiedza:
- Uczestnik zdobędzie zaawansowaną wiedzę z windykacji należności w ujęciu prawnym oraz postępowania egzekucyjnego i zabezpieczającego
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, studiom przypadków, scenkom rodzajowym uczestnik nauczy się odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem, zwiększy swoją skuteczność podczas procesów windykacyjnych w organizacji
- nauczy się unikać najczęściej popełnianych błędów oraz samodzielnie monitorować wierzytelności oraz stosować zasady i efektywne instrumenty prewindykacji
Kompetencje społeczne:
- uczestnik nauczy się identyfikować własny styl uczenia się i wybierać sposoby dalszego kształcenia, akceptować różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych
- uczestnik zdobędzie umiejętność samokształcenia się, zrozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz nauczy się prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
|
I. Monitoring wierzytelności i prewindykacja
1. Monitoring wierzytelności;
2. Prewindykacja, zasady stosowania i efektywne instrumenty prewindykacji (w tym. m.in. mechanizmy działań prewindykacyjnych, outsourcing usług prewindykacyjnych, instrumenty prewindykacji, wady i zalety prewindykacji);
3. Projektowanie procedur windykacyjnych z uwzględnieniem charakterystyki podmiotu;
II. Analiza sytuacji prawnej wierzyciela
1. Audyt wierzytelności i jej ewentualnych zabezpieczeń:
a) weryfikacja prawidłowości i skuteczności umów stanowiących źródło wierzytelności (w tym m.in. prawidłowa reprezentacja poszczególnych kategorii podmiotów cywilnoprawnych);
Case study – weryfikacja dokumentów źródłowych
b) weryfikacja terminu przedawnienia wierzytelności i zabezpieczenie wierzyciela przed przedawnieniem wierzytelności;
Case study – analiza sprawy windykacyjnej pod kątem przedawnienia wierzytelności
c) weryfikacja prawnej sytuacji dłużnika (różne możliwości działań windykacyjnych w zależności od charakterystyki dłużnika: osoba fizyczna – znaczenie zgody małżonka, spółka osobowa, osoba prawna).
III. Właściwe działania windykacyjne - dochodzenie wierzytelności.
1. Przedsądowe i pozasądowe działania windykacyjne:
a) wezwanie do zapłaty,
b) negocjacje w procesie windykacji (w tym m.in. podstawowe zasady prowadzenia negocjacji, elementy strategii i taktyki negocjacyjnej, wzmacnianie siły argumentów w toku negocjacji, osiąganie celów);
Case study – gra negocjacyjna
c) postępowanie pojednawcze,
d) ugody i porozumienia restrukturyzacyjne (jak skutecznie zawrzeć ugodę z dłużnikiem, gwarantując sobie spłatę wierzytelności i poprawiając swoją sytuację procesową w razie nie wywiązania się przez dłużnik z warunków ugody, przykładowe klauzule ugody).
e) zarachowanie płatności dłużnika przez wierzyciela;
f) instrumenty prawne w ramach ustawy z dnia 8 marca 2013r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.U. 2013 poz. 403).
g) możliwość przekazania informacji o dłużniku do BIG, jako narzędzie windykacyjne (dopuszczalność przekazania danych do BIG, najpopularniejsze BIG);
h) możliwość skorzystania z tzw. ulgi na złe długi, w ramach regulacji ustawy o podatku od towarów i usług, jako narzędzie windykacyjne;
i) kwalifikacja braku spłaty należności przez dłużnika jako przestępstwa – analiza pod kątem możliwości wszczęcia postępowania karnego;
Sesja warsztatowa
2. Ocena możliwości sądowego dochodzenia wierzytelności:
a) analiza możliwego do zebrania materiału dowodowego – opracowanie dokumentacji dla współpracującej kancelarii prawnej,
b) ocena kosztów sądowego dochodzenia należności:
• wysokość opłaty sądowej,
• koszty zastępstwa procesowego,
• inne koszty i opłaty sądowe (opłata skarbowa od pełnomocnictwa, wydatki w toku postępowania sądowego np. koszt opinii biegłego, tłumacza wydatki związane z pokryciem kosztów stawiennictwa świadków).
e) odsetki kapitałowe i odsetki za opóźnienie po 1 stycznia 2016r.
3. Sądowe dochodzenie wierzytelności:
a) postępowanie zabezpieczające (w tym ogólna charakterystyka, koszty, możliwości dostępne w ramach tego postępowania)
b) właściwe postępowanie sądowe – postępowanie rozpoznawcze:
• postępowania w trybie zwykłym,
• postępowania odrębne:
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania nakazowego, przebieg postępowania nakazowego (wymogi, wady i zalety),
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania upominawczego, przebieg postępowania upominawczego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania uproszczonego, przebieg postępowania uproszczonego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
4. Ogólna charakterystyka postępowania przeciwko członkom zarządu dłużnika, prowadzącego działalność w formie spółki z ograniczona odpowiedzialnością (art 299 ksh).
5. Postępowanie spadkowe z perspektywy wierzyciela.
6. Postępowanie o podział majątku wspólnego małżonków z perspektywy wierzyciela.
7. Wpływ postępowania upadłościowego lub postępowań restrukturyzacyjnych na sytuację prawną wierzyciela.
8. Uprawnienia wierzyciela w przypadku wyzbywania się majątku przez dłużnika - działanie dłużnika na szkodę wierzyciela (w tym m.in. ogólna charakterystyka postępowań ze skargi paulińskiej, przestępstwo działania na szkodę wierzyciela).
IV. Postępowanie egzekucyjne
1. Ogólna charakterystyka i przebieg (w tym omówienie wymogów wniosku egzekucyjnego),
2. Uprawnienia wierzyciela w toku postępowania egzekucyjnego (w tym, wskazanie środków egzekucyjnych, możliwość skierowania sprawy do wybranego komornika, skarga na bezczynność, skarga w trybie administracyjnym),
3. Postępowanie w przedmiocie wyjawienia majątku dłużnika.
Wiedza:
- Uczestnik posiada zaawansowaną wiedzę z windykacji należności w ujęciu prawnym oraz postępowania egzekucyjnego i zabezpieczającego
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, studiom przypadków, scenkom rodzajowym uczestnik potrafi odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem, zwiększył swoją skuteczność podczas procesów windykacyjnych w organizacji
- uczestnik potrafi unikać najczęściej popełnianych błędów oraz samodzielnie monitorować wierzytelności oraz stosować zasady i efektywne instrumenty prewindykacji
Kompetencje społeczne:
- uczestnik potrafi identyfikować własny styl uczenia się i wybierać sposoby dalszego kształcenia, akceptować różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych
- uczestnik posiada umiejętność samokształcenia się, rozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
Szkolenie polecamy dla:
- przedsiębiorców,
- pracowników działów windykacji oraz działów prawnych,
- właścicieli firm mających problem ze skutecznym odzyskaniem należności.
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Inwestycja:
1250 zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Poznań: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1520 zł netto (+23% Vat)
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
LP | Przedmiot / Temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
1 | I. Monitoring wierzytelności i prewindykacja II. Analiza sytuacji prawnej wierzyciela | 2019-10-17 | 10:00 | 18:00 | 8:00 |
2 | III. Właściwe działania windykacyjne - dochodzenie wierzytelności IV. Postępowanie egzekucyjne | 2019-10-18 | 09:00 | 17:00 | 8:00 |
Imię i nazwisko | r. pr. Kamil Dybiec |
---|---|
Obszar specjalizacji | Radca prawny, trener-praktyk. Zajmuje się bieżącą obsługą prawną jednostek publicznych oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie prowadzenia sporów gospodarczych i pracowniczych, postępowania egzekucyjnego, windykacji należności, a także zagadnień związanych z opodatkowaniem działalności gospodarczej. Reprezentuje instytucje i przedsiębiorców zarówno w postępowaniach sądowych, jak również w postępowaniach egzekucyjnych. Prowadzi wysoko oceniane warsztaty o tematyce prawnej oraz zajęcia z zakresu prawa podatkowego dla studentów Wydziału Prawa i Administracji UAM. |
Doświadczenie zawodowe | Prowadzi wysoko oceniane warsztaty o tematyce prawnej (windykacja należności, podstępowanie egzekucyjne, KPA, redagowanie pism urzędowych) oraz szkolenia z zakresu prawa podatkowego i zajęcia dla studentów Wydziału Prawa i Administracji UAM. |
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług | Zajmuje się bieżącą obsługą prawną jednostek publicznych oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie prowadzenia sporów gospodarczych i pracowniczych, postępowania egzekucyjnego, windykacji należności oraz kwestii podatkowych. Reprezentuje instytucje i przedsiębiorców zarówno w postępowaniach sądowych, jak również w postępowaniach egzekucyjnych. |
Wykształcenie | Radca prawny, trener-praktyk. Jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu (kierunek prawo) oraz Uniwersytetu w Sztokholmie (kierunek prawo europejskie). |
Adres: Bratysławska 2 Szczegóły miejsca realizacji usługi: InterHouse Hotel*** Bratysławska 2 30-001 Kraków Najczęściej szkolenia w Krakowie odbywają się w InterHouse Hotel***. W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy. Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia. |
Warunki logistyczne:
|