Ocena pracownicza
Ocena pracownicza
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie to szczególnie polecamy osobom odpowiedzialnym za wprowadzenie systemu ocen pracowniczych, specjalistom działów HR i kadry kierowniczej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji30-12-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest:przygotowanie i wdrożenie systemu ocen (teoretyczne uwarunkowania a praktyczne zastosowanie),
praktyczne poznanie cyklu ocen pracowniczych oraz nabycie praktycznej umiejętność świadomego wpływania na ten proces,
umiejętność zastosowania kryteriów oceny pracowniczej,
będą w stanie dopasować system ocen do potrzeb własnej firmy czy instytucji,
praktyczne przygotowanie oraz prowadzenie rozmowy oceniającej,
skuteczny i motywujący feedback dla pracowników.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Program
Program
Ocena pracownika oraz System Ocen Okresowych to niezwykle ważne i bardzo przydatne narzędzia zarządzania najważniejszym zasobem każdej firmy jakim są ludzie. Opracowanie i wdrożenie systemu ocen to sekwencja działań, w które zaangażowanych jest wiele osób z organizacji. Odpowiednio przeprowadzona ewaluacja wydajności i efektywności pracowników pełni funkcję motywacyjną i komunikacyjną. Jest także skarbnicą wielu niezbędnej wiedzy o pracownikach, stanowiskach pracy oraz ich wzajemnych relacjach. Przeprowadzenie okresowej oceny pracowników ma istotne znaczenie organizacyjne. Pozwala na przegląd posiadanych zasobów ludzkich dzięki ocenie wiedzy, umiejętności i pracy każdej zatrudnionej osoby. Umożliwia tworzenie indywidualnych programów rozwoju pracowników - ścieżek kariery zawodowej, pozwala na kreowanie systemu awansowania i przygotowania pracowników do awansu oraz strategii nagradzania, karania lub premiowania.
1. System ocen jako narzędzie zarządzania personelem
- ocena pracownika – teoria, czy rzeczywistość pracy? Rozróżnienie oceny bieżącej, nieformalnej oraz oceny systematycznej, formalnej
- korzyści z oceniania dla: oceniających, ocenianych i całej firmy
- system ocen w firmie - zasady tworzenia i wdrażania
2. Proces oceny pracowniczej od strony zasad i procedur
- cele i zasady systemu wdrażanego w firmie
- etapy procesu – osoby odpowiedzialne, harmonogram
- procedura wdrażania w firmie systemu ocen
3. Ocena na bazie kryteriów
- źródła możliwych informacji potrzebnych do dokonania oceny pracownika
- znaczenie systematycznego i wielorakiego zbierania danych na potrzeby rzetelnej oceny
- potencjalne problemy związane z przeprowadzaniem oceny
- metody ograniczania błędów oceny
- prezentacja arkuszy ocen: wymiary i kryteria ocen, sposoby zapisu na arkuszach
- zasady oceny pracy przy zastosowaniu obowiązującego arkusza
- ćwiczenia praktyczne w wypełnianiu arkusza ocen
- omówienie różnic w ocenach i korygowanie występujących najczęściej błędów na konkretnym przykładzie
4. Wprowadzenie do rozmowy oceniającej - zasady efektywnej komunikacji
- komunikacja jako dialog: sztuka zadawania różnorodnego typu pytań (otwierających, pogłębiających, sprawdzających)
- inne techniki przydatne w rozmowie: podsumowywanie, parafrazowanie, odzwierciedlanie, komunikat „ja” i inne techniki asertywne (zachowanie własnego zdania, obrona przed atakiem werbalnym, „pat negocjacyjny” itp.)
5. Rozmowa oceniająca – prowadzenie efektywnej rozmowy oceniającej
- pojęcie kompetencji i możliwości rozwoju kompetencji u dorosłego człowieka
- metody rozwoju wiedzy, umiejętności i postaw
- możliwości rozwojowe w realiach firmy – lista możliwości
- menedżer jako doradca rozwojowy – zasady prowadzenia tej części rozmowy
- najczęstsze trudne sytuacje w czasie rozmów- ze strony oceniającego i ze strony ocenianego (zebranie informacji, osobowość i motywacje rozmówców, trudności w osiągnięciu porozumienia)
- psychologiczne i proceduralne sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto0,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Klientów indywidualnych prosimy o kontakt z Centrum Innowacji ProLearning, w celu uzyskania bieżącego harmonogramu szkolenia. Istnieje możliwość dostosowania się pod preferencje terminowe Klienta.