kurs "Terapia osteopatyczna w pediatrii"
Czy usługa może być dofinansowana? | Tak |
---|---|
Sposób dofinansowania |
|
Rodzaj usługi | Usługa szkoleniowa |
Podrodzaj usługi | Usługa szkoleniowa |
Dostępność usługi | Otwarta |
Numer usługi | 2018/09/14/8530/219547 | ||
---|---|---|---|
Cena netto | 5 700,00 zł | Cena brutto | 7 011,00 zł |
Cena netto za godzinę | 90,48 zł | Cena brutto za godzinę | 111,29 |
Usługa z możliwością dofinansowania | Tak | ||
Liczba godzin usługi | 63 | ||
Termin rozpoczęcia usługi | 2019-02-09 | Termin zakończenia usługi | 2019-09-30 |
Termin rozpoczęcia rekrutacji | 2018-09-14 | Termin zakończenia rekrutacji | 2019-09-23 |
Maksymalna liczba uczestników | 20 | ||
Kategoria główna KU | Medycyna i uroda | ||
Podstawa uzyskania wpisu w zakresie świadczenia usług współfinansowanych |
Certyfikaty: Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0 |
||
Czy usługa pozwala na zdobycie kwalifikacji lub części kwalifikacji zarejestrowanych w ZRK? | Nie | ||
Czy usługa pozwala na uzyskanie kwalifikacji innych niż kwalifikacje zarejestrowane w ZRK? | Nie | ||
Czy usługa prowadzi do nabycia kompetencji? | Tak |
Nazwa podmiotu | Rehaintegro sp. z o.o. sp. k | ||
---|---|---|---|
Osoba do kontaktu | Paweł Tota | Telefon | +48881439678 |
biurorehaintegro@gmail.com |
Cel edukacyjny
Nabycie umiejętności praktycznych i teoretycznych w prowadzeniu terapii układu mięśniowo-szkieletowego, oddechowego, żołądkowo-jelitowego oraz ośrodkowego układu nerwowego w odniesieniu do dolegliwości, które często dotykają niemowląt i dzieci, jak na przykład trudności z karmieniem, niespokojne i płaczące dziecko, kolka, plagiocefalia, kręcz szyi, odkształcenia (zdeformowania) głowy, refluks żołądkowo-przełykowy, zapalenie ucha środkowego.
Każdy z uczestników zdobędzie wiedzę na temat zasad osteopatii i koncepcji mechanizmów niezależnych od woli opisanych przez WG Sutherlanda i innych. Pozwoli również zgłębić, w jaki sposób omówione zasady i koncepcje mogą być stosowane w leczeniu niemowląt i dzieci.
Uczestnik po szkoleniu nabędzie kompetencje samodzielnego i odpowiedzialnego stosowania terapii w relacjach z pacjentami oraz orientacji w możliwościach dalszego własnego rozwoju zawodowego w tym obszarze.
|
Moduł I: Wprowadzenie, ciąża i poród
Skutki ciąży i porodu mogą być dalekosiężne zarówno dla matki, jak i dziecka. Podczas pierwszego modułu naszego kursu zgłębimy niektóre z tych wpływów na poziomie fizjologicznym, psychologicznym i emocjonalnym oraz naszą rolę w zapewnieniu wsparcia niemowlętom i matkom w pierwszych miesiącach po porodzie.
Program:
Dzień 1
9:00-11:00
Wprowadzenie, omówienie tematów
Rozwój embriologiczny czaszki w odniesieniu do połączenia czaszkowego i czaszkowo-szyjnego u noworodka, przygotowanie do procesu porodowego i adaptacja do niego
Praktyka – omówienie ruchu międzykostnego: kształt i ruch, stawy potyliczno-szczytowe, BLT (technika równoważenia napięć więzadłowych)
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:15
Normalny poród
Praktyka
IVM – modele i dyskusja
13:15-14:00 Przerwa
14:00-16:00
Komplikacje porodowe 1
Praktyka – Dekompresja, szok
Komplikacje porodowe 2
16:00-16:20 Przerwa
16:20-18:00
Praktyka – położenie pośladkowe/miednicowe
Powtórzenie wzorców podstawy czaszki
Dzień 2
9:00-11:00
Powtórzenie
Rozwój sensoryczny w relacji płód/dziecko i matka
Praktyka – osteopatyczny punkt podparcia (fulcrum)
Różnice anatomiczne między niemowlęciem a dorosłym i badanie osteopatyczne
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:15
Badanie osteopatyczne noworodka
Pojęcie naprężenia wewnątrzkostnego (lezji wewnątrzkostnej)
13:15-14:00 Przerwa
14:00-16:00
Praktyka – naprężenia międzykostne we wzorach podstawy czaszki i miednicy
16:00-16:20 Przerwa
16:20-18:00
Dyskusja i praktyka – palpacja płynowa / membranowa / ośrodkowego układu nerwowego – badanie BMT (zrównoważenia napięć membranowych) i praca z płynami.
Dzień 3
9:00-11:00
Powtórzenie
Struktura terapii i badania, planowanie leczenia
Praktyka: przebieg procesu terapeutycznego
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:00
Wcześniactwo z punktu widzenia osteopatii
Praktyka
13:00-13:20 Przerwa
13:20-15:30
Powtórzenie, quiz i pytania
Sprawdzenie studentów
Zakończenie
Moduł II: Układ oddechowy i żołądkowo-jelitowy
Układ oddechowy i żołądkowo-jelitowy muszą przygotować się do przejścia od funkcjonowania w życiu wewnątrzmacicznym do warunków świata zewnętrznego. Niemowlęta często potrzebują pomocy w tej adaptacji. Podczas kursu przyjrzymy się technikom ustanawiania prawidłowego pierwotnego i wtórnego rytmu oddechowego oraz technikom wspomagającym karmienie i trawienie.
Uwzględnione zostaną specyficzne problemy chorobowe i dysfunkcje oraz terapia w takich sytuacjach jak krup, niewydolność oddechowa, zapalenie oskrzelików, refluks żołądkowo-przełykowy, aerofagia, zaparcia, ankyloglossia i inne.
Program:
Dzień 1
9:00-11:00
Wprowadzenie
Zmiany oddechowe związane z narodzinami: od pierwszego oddechu (krzyku) do rozwojowej adaptacji układu oddechowego
Praktyka
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:15
Zmiany krążeniowe związane z narodzinami: od pępowiny do krążenia ustrojowego – wpływ na funkcjonowanie i rozwój układu żołądkowo-jelitowego
Praktyka
Zmiany krążeniowe związane z narodzinami: wpływ na mózg noworodka
13:15-14:00 Przerwa
14:00-16:00
Praktyka
Powtórzenie anatomii układu oddechowego i wiadomości o oddychaniu. Omawiane tematy: zapalenie oskrzelików, niewydolność oddechowa, krup, problemy z krtanią
Praktyka (płuca)
16:00-16:20 Przerwa
16:20-18:00
Praktyka: leczenie klatki piersiowej i żeber
Dzień 2
9:00-11:00
Powtórzenie
Astma
Praktyka
Rozwój funkcji odpornościowych
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:15
Praktyka
Laryngologia – zapalenie ucha środkowego
Dyskusja: terapia / otoskopia / odżywianie
13:15-14:00 Przerwa
14:00-16:00
Kontynuacja dyskusji: terapia / otoskopia / odżywianie
Praktyka
16:00-16:20 Przerwa
16:20-18:00
Kolka
Praktyka
Dzień 3
9:00-11:00
Powtórzenie
Problemy żołądkowo-jelitowe wpływające na niemowlę
Praktyka
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:00
Karmienie, ankyloglossia i problemy noso-gardła
Praktyka
13:00-13:20 Przerwa
13:20-15:30
Ocena dynamiki ciśnień w jamie brzusznej i klatce piersiowej oraz terapia na podstawie kursu 1
Pytania, powtórzenie i quiz
Zakończenie
Moduł III: Ortopedia i neurologia
Jest to kurs składający się z dwóch części, podczas którego przyjrzymy się dokładnie strukturom związanym z częstymi problemami ortopedycznymi, a następnie zajmiemy się bliżej rozwojem ośrodkowego układu nerwowego i sposobom, w jaki możemy wspierać ten proces.
Uwzględnione zostaną następujące zaburzenia ortopedyczne: plagiocefalia, kręcz szyi, dziecięce asymetrie postawy, zniekształcenia wynikające z życia wewnątrzmacicznego, wrodzona przepuklina rozworu przełykowego, stopa końsko-szpotawa.
Program:
Dzień 1
9:00-11:00
Wprowadzenie
Rozwój embriologiczny układu mięśniowo-szkieletowego i perspektywa osteopatyczna
Praktyka – wzorce i kompresja wewnątrzmaciczna
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:15
Plagiocefalia i problemy pokrewne
Praktyka – odkształcanie (modelowanie), dopasowywanie i praca z błonami
13:15-14:00 Przerwa
14:00-16:00
Wrodzona przepuklina przeponowa – teoria i praktyka
Naprężenia wewnątrzkostne u rosnącego dziecka
Praktyka
16:00-16:20 Przerwa
16:20-18:00
Skolioza – dyskusja / pomysły / wymiana doświadczeń
Praktyka
Dzień 2
9:00-11:00
Powtórzenie
Praca z płynami – praktyka
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:15
Rozwój ośrodkowego układu nerwowego
Praktyka
13:15-14:00 Przerwa
14:00-16:00
Wcześniaki – perspektywy terapeutyczne
Praktyka
Terapia problemów wrodzonych; stany oddziałujące na centralny układ nerwowy
16:00-16:20 Przerwa
16:20-18:00
Praktyka
Dzień 3
9:00-11:00
Powtórzenie
Praktyka – balansowanie / znajdowanie neutralności
Omówienie integracji w praktyce i modelach terapeutycznych
11:00-11:20 Przerwa
11:20-13:00
Quiz
Leczenie podczas ciąży i w okresie poporodowym
13:00-13:20 Przerwa
13:20-15:30
Praktyka – dwie rutyny terapeutyczne
Zakończenie
WIEDZA:
Zasady osteopatii i koncepcji mechanizmów niezależnych od woli opisanych przez WG Sutherlanda i innych. Zrozumienie, w jaki sposób omówione zasady i koncepcje mogą być stosowane w leczeniu niemowląt i dzieci.
UMIEJĘTNOŚCI:
MODUŁ I
Umiejętność identyfikacji wzorców naprężeń międzykostnych i wewnątrzkostnych. Wstęp do rozpoznawania cech palpacyjnych powięzi, kości, błon, płynów ustrojowych, w tym także płynu mózgowo-rdzeniowego. Umiejętność palpacji zmiany kształtu w fazie wdechowej (inspir) i wydechowej (expir) kości czaszki oraz miednicy w odniesieniu do ich osi ruchu.
MODUŁ II
Uzyskanie pewności siebie w ocenie pierwotnego i wtórnego rytmu oddechowego, dynamiki ciśnień w jamie brzusznej i klatce piersiowej oraz leczeniu przepony, klatki piersiowej i miednicy.
MODUŁ III
Nauczenie się pracy z płynem mózgowo-rdzeniowym i błonami wzajemnego zwrotnego napięcia (oponami) w celach terapeutycznych w odniesieniu do zniekształceń i asymetrii wewnątrzmacicznych, naprężeń wewnątrz- i międzykostnych, badania palpacyjnego i leczenia ośrodkowego układu nerwowego, w tym technik fluktuacji płynu mózgowo-rdzeniowego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Uczestnik po szkoleniu nabędzie kompetencje samodzielnego i odpowiedzialnego stosowania terapii w relacjach z pacjentami oraz orientacji w możliwościach dalszego własnego rozwoju zawodowego w tym obszarze.
Fizjoterapeuci, osteopaci, studenci osteopatii.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych przez firmę Rehaintegro.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie rehaintegro.pl - „ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE”
Link do formularza:
http://www.rehaintegro.pl/kursy/terapia-osteopatyczna-w-pediatrii/
Każdy z uczestników otrzymuje skrypt oraz certyfikat.
Tłumaczenie jest konsekutywne.
Prosimy o kontakt z organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc.
Osoby które otrzymały dofinansowanie w wywoskości 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722)
W celu wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT należy wysłać oświadczenie o wysokości dofinansowania - dokument dostępny na stronie Rehaintegro:
LP | Przedmiot / Temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
1 | Rozwój embriologiczny czaszki w odniesieniu do połączenia czaszkowego i czaszkowo-szyjnego u noworodka, przygotowanie do procesu porodowego i adaptacja do niego Praktyka – omówienie ruchu międzykostnego: kształt i ruch, stawy potyliczno-szczytowe, BLT | 2019-02-09 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
2 | Normalny poród Praktyka IVM – modele i dyskusja | 2019-02-09 | 11:20 | 13:15 | 1:55 |
3 | Komplikacje porodowe 1 Praktyka – Dekompresja, szok Komplikacje porodowe 2 | 2019-02-09 | 14:00 | 16:00 | 2:00 |
4 | Praktyka – położenie pośladkowe/miednicowe Powtórzenie wzorców podstawy czaszki | 2019-02-09 | 16:20 | 18:00 | 1:40 |
5 | Powtórzenie Rozwój sensoryczny w relacji płód/dziecko i matka Praktyka – osteopatyczny punkt podparcia (fulcrum) Różnice anatomiczne między niemowlęciem a dorosłym i badanie osteopatyczne | 2019-02-10 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
6 | Badanie osteopatyczne noworodka Pojęcie naprężenia wewnątrzkostnego (lezji wewnątrzkostnej) | 2019-02-10 | 11:20 | 13:15 | 1:55 |
7 | Praktyka – naprężenia międzykostne we wzorach podstawy czaszki i miednicy | 2019-02-10 | 14:00 | 16:00 | 2:00 |
8 | Dyskusja i praktyka – palpacja płynowa / membranowa / ośrodkowego układu nerwowego – badanie BMT (zrównoważenia napięć membranowych) i praca z płynami. | 2019-02-10 | 16:20 | 18:00 | 1:40 |
9 | Powtórzenie Struktura terapii i badania, planowanie leczenia Praktyka: przebieg procesu terapeutycznego | 2019-02-11 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
10 | Wcześniactwo z punktu widzenia osteopatii Praktyka | 2019-02-11 | 11:20 | 13:00 | 1:40 |
11 | Powtórzenie, quiz i pytania Sprawdzenie studentów Zakończenie | 2019-02-11 | 13:20 | 15:30 | 2:10 |
12 | Wprowadzenie Zmiany oddechowe związane z narodzinami: od pierwszego oddechu (krzyku) do rozwojowej adaptacji układu oddechowego Praktyka | 2019-05-11 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
13 | Zmiany krążeniowe związane z narodzinami: od pępowiny do krążenia ustrojowego – wpływ na funkcjonowanie i rozwój układu żołądkowo-jelitowego Praktyka Zmiany krążeniowe związane z narodzinami: wpływ na mózg noworodka | 2019-05-11 | 11:20 | 13:15 | 1:55 |
14 | Praktyka Powtórzenie anatomii układu oddechowego i wiadomości o oddychaniu. Omawiane tematy: zapalenie oskrzelików, niewydolność oddechowa, krup, problemy z krtanią Praktyka (płuca) | 2019-05-11 | 14:00 | 16:00 | 2:00 |
15 | Praktyka: leczenie klatki piersiowej i żeber | 2019-05-11 | 16:20 | 18:00 | 1:40 |
16 | Powtórzenie Astma Praktyka Rozwój funkcji odpornościowych | 2019-05-12 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
17 | Praktyka Laryngologia – zapalenie ucha środkowego Dyskusja: terapia / otoskopia / odżywianie | 2019-05-12 | 11:20 | 13:15 | 1:55 |
18 | Kontynuacja dyskusji: terapia / otoskopia / odżywianie Praktyka | 2019-05-12 | 14:00 | 16:00 | 2:00 |
19 | Kolka Praktyka | 2019-05-12 | 16:20 | 18:00 | 1:40 |
20 | Powtórzenie Problemy żołądkowo-jelitowe wpływające na niemowlę Praktyka | 2019-05-13 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
21 | Karmienie, ankyloglossia i problemy noso-gardła Praktyka | 2019-05-13 | 11:20 | 13:00 | 1:40 |
22 | Ocena dynamiki ciśnień w jamie brzusznej i klatce piersiowej oraz terapia na podstawie kursu 1 Pytania, powtórzenie i quiz Zakończenie | 2019-05-13 | 13:20 | 15:30 | 2:10 |
23 | Wprowadzenie Rozwój embriologiczny układu mięśniowo-szkieletowego i perspektywa osteopatyczna Praktyka – wzorce i kompresja wewnątrzmaciczna | 2019-09-28 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
24 | Plagiocefalia i problemy pokrewne Praktyka – odkształcanie (modelowanie), dopasowywanie i praca z błonami | 2019-09-28 | 11:20 | 13:15 | 1:55 |
25 | Wrodzona przepuklina przeponowa – teoria i praktyka Naprężenia wewnątrzkostne u rosnącego dziecka Praktyka | 2019-09-28 | 14:00 | 16:00 | 2:00 |
26 | Skolioza – dyskusja / pomysły / wymiana doświadczeń Praktyka | 2019-09-28 | 16:20 | 18:00 | 1:40 |
27 | Powtórzenie Praca z płynami – praktyka | 2019-09-29 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
28 | Rozwój ośrodkowego układu nerwowego Praktyka | 2019-09-29 | 11:20 | 13:15 | 1:55 |
29 | Wcześniaki – perspektywy terapeutyczne Praktyka Terapia problemów wrodzonych; stany oddziałujące na centralny układ nerwowy | 2019-09-29 | 14:00 | 16:00 | 2:00 |
30 | Praktyka – naprężenia międzykostne we wzorach podstawy czaszki i miednicy | 2019-09-29 | 16:20 | 18:00 | 1:40 |
31 | Powtórzenie Praktyka – balansowanie / znajdowanie neutralności Omówienie integracji w praktyce i modelach terapeutycznych | 2019-09-30 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
32 | Quiz Leczenie podczas ciąży i w okresie poporodowym | 2019-09-30 | 11:20 | 13:00 | 1:40 |
33 | Praktyka – dwie rutyny terapeutyczne Zakończenie | 2019-09-30 | 13:20 | 15:30 | 2:10 |
Imię i nazwisko | Sarah Bayley |
---|---|
Obszar specjalizacji | BSc (Hons) Osteopathic Medicine, MSc Paediatric Osteopathy |
Doświadczenie zawodowe | Wykłada i praktykuje w Londynie i Cambridge. |
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług | Od 2010 roku wykłada w Europejskiej Szkole Osteopatii na studiach licencjackich i podyplomowych w zakresie BLT, Pediatrics and Osteopathy in the Cranial Field |
Wykształcenie | Ukończyła British College of Osteopathic Medicine w 2001 roku. |
Adres: Czajcza 11 Szczegóły miejsca realizacji usługi: Rehaintegro ul.Czajcza 11 Poznań |
Warunki logistyczne: Klimatyzacja,Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami,Wi-fi |
Drukuj do PDF